Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt läcker!Många skönheter postas här, min får väl representera odjuren
Riktigt ball!Rykande färskt nytillskott! Favre Leuba Sea Sky på originallänk, sent 60-tal/tidigt 70-tal, val72. Lite glasputs sen så..
Tack, eller hur! Hunnit bära i 30 min efter ha tagit bort en länkbit och denna lär nog få sitta på ett tag.. Det är en redig bit men bärs förvånansvärt bra ändå!Riktigt ball!
Wow, en av de tuffaste 70-talskronograferna. Kul att se!Rykande färskt nytillskott! Favre Leuba Sea Sky på originallänk, sent 60-tal/tidigt 70-tal, val72. Lite glasputs sen så..
Tack! Över förväntan, glider nästan under manschetten..Wow, en av de tuffaste 70-talskronograferna. Kul att se!
Wristshot tack! Lär ha hyfsad närvaro på handleden!Dåligt ljus men glaset tar sig..
Haha jorå, yes kommer senare!Wristshot tack! Lär ha hyfsad närvaro på handleden!
Klumpen på armen enligt önskemålWristshot tack! Lär ha hyfsad närvaro på handleden!
Lugn, det sitter sannolikt ett Valjoux 7733 i den där (eller möjligtvis ett Landeron 248). Klockan är nästan identisk med en Sinn 102: http://vintage-sinn-collector.de/sinn102.htmlNyköp, spänd väntan på posten nu
Saknar sekundvisare och ingen aning om urverk så lite av en chansning. Orolig för stiftankarverk..
Låter ju väldigt lovande!Lugn, det sitter sannolikt ett Valjoux 7733 i den där (eller möjligtvis ett Landeron 248). Klockan är nästan identisk med en Sinn 102: http://vintage-sinn-collector.de/sinn102.html
Jag hade en likadan tidigare:
Den är återfunnenGod afton, är det någon här som sitter med den här Telda chronon?
Jag saknar den och kan tänka mig att köpa tillbaka
Mäktig! Den boetten skojar man inte bort.Rykande färskt nytillskott! Favre Leuba Sea Sky på originallänk, sent 60-tal/tidigt 70-tal, val72. Lite glasputs sen så..
Riktigt snygg tycker jag, några bilder på baksidan, den kanske kan öppnas?Fick igår hem en klocka som förmodligen har tillhört min mormors far. Han är sedan länge död och begraven och min mormor börjar bli gammal och gaggig så jag har ingen info om klockan. Jag själv är helt grön inom vintage och skulle bli glad om någon kunde berätta för mig vad det är för ur och ungefärlig ålder.
Klockan går och håller tiden ganska bra, men kronografen fungerar inte och sekundvisaren till kronografen saknas. Jag förmodar att den inte är värd några jättestora summor, men den sitter bra på armen med sina 38 mm och 20 mm mellan hornen. Det tillsammans med det personliga värdet gör att det vore kul att få den att fungera till fullo. Så jag mottager gärna tips på vart jag kan vända mig för service.
Fin! Hur mycket är en större summa för dig? Undrar nyfiken. Lite beroenden på verk och skick så finns ett helt ok (penga)värde i den där.Fick igår hem en klocka som förmodligen har tillhört min mormors far. Han är sedan länge död och begraven och min mormor börjar bli gammal och gaggig så jag har ingen info om klockan. Jag själv är helt grön inom vintage och skulle bli glad om någon kunde berätta för mig vad det är för ur och ungefärlig ålder.
Klockan går och håller tiden ganska bra, men kronografen fungerar inte och sekundvisaren till kronografen saknas. Jag förmodar att den inte är värd några jättestora summor, men den sitter bra på armen med sina 38 mm och 20 mm mellan hornen. Det tillsammans med det personliga värdet gör att det vore kul att få den att fungera till fullo. Så jag mottager gärna tips på vart jag kan vända mig för service.
Trevlig klocka!Fick igår hem en klocka som förmodligen har tillhört min mormors far. Han är sedan länge död och begraven och min mormor börjar bli gammal och gaggig så jag har ingen info om klockan. Jag själv är helt grön inom vintage och skulle bli glad om någon kunde berätta för mig vad det är för ur och ungefärlig ålder.
Wow! Ser grymt ut! Skulle kunna sitta ett valjoux 72 i den, och då är den värd en hel del i fint fungerande skick. Oavsett urverk, så tycker jag den borde vara värd minst 10k med fungerande kronograf. Leta upp en passande kronografsekund och låt serva den.Fick igår hem en klocka som förmodligen har tillhört min mormors far. Han är sedan länge död och begraven och min mormor börjar bli gammal och gaggig så jag har ingen info om klockan. Jag själv är helt grön inom vintage och skulle bli glad om någon kunde berätta för mig vad det är för ur och ungefärlig ålder.
Hur får jag upp baksidan? Den verkar inte vara skruvad. Morakniv?Riktigt snygg tycker jag, några bilder på baksidan, den kanske kan öppnas?
Trevlig klocka!
Det finns helt klart ett monetärt värde i den där. Kanske inte i Heuer- eller Rolexklass. Bild på baksidan med och utan lock hade inte skadat.
Hur letar man upp en sekundvisare? Ebay?Wow! Ser grymt ut! Skulle kunna sitta ett valjoux 72 i den, och då är den värd en hel del i fint fungerande skick. Oavsett urverk, så tycker jag den borde vara värd minst 10k med fungerande kronograf. Leta upp en passande kronografsekund och låt serva den.