Tack. ALSTA släppte även en Vx 72 i samma boett (som är generisk med UG ”Nina Rindt”), men tavlan är inte lika kul alls..Mycket fin! 10 och 12 är ju hur härliga som helst, fin balans i tavlan med ensiffrigt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack. ALSTA släppte även en Vx 72 i samma boett (som är generisk med UG ”Nina Rindt”), men tavlan är inte lika kul alls..Mycket fin! 10 och 12 är ju hur härliga som helst, fin balans i tavlan med ensiffrigt.
Anade att det var den boetten! Får kolla upp Alsta tror jagTack. ALSTA släppte även en Vx 72 i samma boett (som är generisk med UG ”Nina Rindt”), men tavlan är inte lika kul alls..
Har varit där och försökt för ett par år sedan. Kul när man hittar kända boetter.Anade att det var den boetten! Får kolla upp Alsta tror jag
På min Valjoux 22 är det den vid den gröna pilen, kan inte vara någon annan på 72:an heller, är ju i grunden ett likadant verk, max 1 1/2 varv brukar räcka.Hur får man ut uppdragsbommen på valjoux 72?
Glott i klockan och googlat utan att förstå.
Tack!På min Valjoux 22 är det den vid den gröna pilen, kan inte vara någon annan på 72:an heller, är ju i grunden ett likadant verk, max 1 1/2 varv brukar räcka.
Absolut! Bra väg till nya fynd/fortsatt självbedrägeri när klockor man gillar blir för hypade Boetten ser man ju dessutom, till skillnad från t ex ett val72.Har varit där och försökt för ett par år sedan. Kul när man hittar kända boetter.
Gillas! Är det originallänk? Har den ngt ref? Har du kvar klocka och länk?
Den var grym. Både länk och klocka är tyvärr sålda och länken var ej original. Kollar upp refGillas! Är det originallänk? Har den ngt ref? Har du kvar klocka och länk?
Definitivt ommålad ja. Det kan du även se på kronograftavlornas oskarpa nedsänkning.Dålig på vintage generellt, men såhär såg dom inte ut hoppas jag? Ser ut som alla siffror är skrivna av ett barn
Stålboett och runda kronografknappar. Gärna så tidiga som möjligt. Då är det ofta hög kvalitet.Vad ska man egentligen kolla efter om man letar efter vintage, guldpläterat eller stål-boett? Chronograph Suisse olika varianter har jag förstått inte är mycket att ha? Tveksamma boetter etc. Letar efter något i stil med:
Någon som kan peka mig i rätt riktning, några intressanta märken osv? Gärna mellan 3-5k, men över det går bra om jag blir kär.
Stålboett och runda kronografknappar. Gärna så tidiga som möjligt. Då är det ofta hög kvalitet.
Jag var i samma sits tidigare, jag tyckte det var lättare att rikta in sig på några verk istället för märken, t.ex. Landeron 248 som sitter i min ovan.Vad ska man egentligen kolla efter om man letar efter vintage, guldpläterat eller stål-boett? Chronograph Suisse olika varianter har jag förstått inte är mycket att ha? Tveksamma boetter etc. Letar efter något i stil med:
Någon som kan peka mig i rätt riktning, några intressanta märken osv? Gärna mellan 3-5k, men över det går bra om jag blir kär.
Bara att ställ in filter och plöja igenom alla kronografer på ebay, går rätt snabbt.Jag var i samma sits tidigare, jag tyckte det var lättare att rikta in sig på några verk istället för märken, t.ex. Landeron 248 som sitter i min ovan.
Absolut, men ibland tyckte jag det kunde va rätt skriftkänsligt om man bara använde kronograf som filter, lite olika träffar på chronographe kontra chronograph, sen har jag för mig att jag även fick lite roligare träffar om man var inne på italienska ebay, men kan ha varit inbillning från min sida, är inte inne på ebay allt för ofta.Bara att ställ in filter och plöja igenom alla kronografer på ebay, går rätt snabbt.
Tror det är en 40508-1.Gillas! Är det originallänk? Har den ngt ref? Har du kvar klocka och länk?
Superfint skick på den du har nu! Jag tänkte iofs mer på ref för länk men det finns nog inte ens... Blev tvärkär i kombinTror det är en 40508-1.
Nu har jag denna som som är lite fetare i boetten
Det var en no name tror jag...Superfint skick på den du har nu! Jag tänkte iofs mer på ref för länk men det finns nog inte ens... Blev tvärkär i kombin
Den där var riktigt fin! De gör sig bra med tre register tycker jag.Tror det är en 40508-1.
Nu har jag denna som som är lite fetare i boetten
Tack! Ja, det är en fin liten tjockis. Det händer mycket men på ett bra sättDen där var riktigt fin! De gör sig bra med tre register tycker jag.
Vattentäta i stål från 40-50-tal har nog en lite högre prisklass oavsett vilket verk som sitter i. Finns väl någon på k&s tror jag. @Aurum tror jag har en ute t ex.Nuvarande kronostatus
Nicoleten en favorit just nu, får mycket handledstid. Urech och Seiko kandidater att lämna till förmån för någon annan kronograf tror jag.. Jobbig tråd att kolla i den här, väcker köpsug! Skulle vilja ha en 40-50talare i stålboett med runda pushers i samma prisklass som de jag har. Några ideer om urverk att titta efter?
Nope, ingen sådan till salu. En äldre otät och en nyare tät.Vattentäta i stål från 40-50-tal har nog en lite högre prisklass oavsett vilket verk som sitter i. Finns väl någon på k&s tror jag. @Aurum tror jag har en ute t ex.
Ok, såg att det va en 70-talare.Nope, ingen sådan till salu. En äldre otät och en nyare tät.
Fin Prisma-kronograf verkligen, som nämnts är den utanför min prisrange men det låter ju som att jag måste revidera den om jag ska närma mig vad jag är ute efter.. Tror kanske att jag får utvidga sökandet till att innefatta även 60- och 70-tal men det är något med samma stil som 40-50-talskronograferna ofta har som jag är ute efter.Nope, ingen sådan till salu. En äldre otät och en nyare tät.