Ja den är bra, tänkte vänta in att alla avsnitt släpps av s2 innan jag sätter igång med den oxå.Har börjat titta på den här, intressant
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den är bra, tänkte vänta in att alla avsnitt släpps av s2 innan jag sätter igång med den oxå.Har börjat titta på den här, intressant
![]()
Har en likadan liggande, blev lite sugen på att poppa den nu![]()
![]()
![]()
Den här är precis på topp så jag passade på. Lite bottensats såklart men dekantering och sil kirrade biffen sas… fantastisk panna rödpang![]()
Vad innebär en viss temperatursvängning?Nyligen flyttat och kåken har inget källare. ”Varmgarage” men noterar en viss temperatursvängning, vill fortsätta lagra och är osäker om de går finna en plats med stabil temperatur.. är kyl enda lösningen en sån här gång? Garderoben går bort då den redan är full![]()
Pendlar runt +-4 grader nu under vintern utifrån utomhustemperatur, ej mätt under högsommar än. Tänker att de kan bli en större differens mellan årstiderna men sedan ungefär samma svängningar under tiden?Vad innebär en viss temperatursvängning?
Ok, Det finns ju två skolor när det gäller lång lagring av vin; den ena säger att det måste vara ~100% konstant temperatur runt 12 grader och den andra säger att det snarare är bra för vinet att temperaturen svänger långsamt med säsongerna på året säg 8 - 16 (kanske upp till 18) grader över året. Båda skolor är överens om att extrema temperaturer (minusgrader och +25) är dåligt och att man ska undvika snabba upp och ner svängningar i temperatur och UV ljus.Pendlar runt +-4 grader nu under vintern utifrån utomhustemperatur, ej mätt under högsommar än. Tänker att de kan bli en större differens mellan årstiderna men sedan ungefär samma svängningar under tiden?
Nice, Frederic Emile är lite av en favorit, aldrig provat så gammal dock... hur var den?Drack Trimbach cuve Fredric Emile från 1983 i helgen. Häftigt vilken härlig guldfärg riesling får med åren!![]()
![]()
![]()
Lite åt sherryhållet i smak. Den hade nog passerat en topphöjd men klart intressant, hade nog varit perfekt till karljohansvampsoppa. Det var i fredags vi drack den. På lördagen var det en från 1992, den hade lite sötma, nötighet och petroleum, riktigt bra! Kvar har vi en från 1985 som visst ska vara en riktigt bra årgång! Vann dessa på Bukowskis vinaktion. Mitt favoritvin också! Den bästa jag druckit var från 2012Nice, Frederic Emile är lite av en favorit, aldrig provat så gammal dock... hur var den?
Tack, det var bla det jag funderade på om en så gammal hade kvar ngt av sin restsötma, petroleum och citrus/tropiska frukter. Har börjat dricka på en låda 2015 som är riktigt bra, och funderar lite runt när den peakar, skulle tippa på att den klarar en 15-20 år till iaf om jag klarar att bara dricka 1 flaska var tredje år av denLite åt sherryhållet i smak. Den hade nog passerat en topphöjd men klart intressant, hade nog varit perfekt till karljohansvampsoppa. Det var i fredags vi drack den. På lördagen var det en från 1992, den hade lite sötma, nötighet och petroleum, riktigt bra! Kvar har vi en från 1985 som visst ska vara en riktigt bra årgång! Vann dessa på Bukowskis vinaktion. Mitt favoritvin också! Den bästa jag druckit var från 2012![]()
Tack, det var bla det jag funderade på om en så gammal hade kvar ngt av sin restsötma, petroleum och citrus/tropiska frukter. Har börjat dricka på en låda 2015 som är riktigt bra, och funderar lite runt när den peakar, skulle tippa på att den klarar en 15-20 år till iaf om jag klarar att bara dricka 1 flaska var tredje år av den![]()
Abc pinoten är otrolig!Gott och blandat. Solengo enda besvikelsen, Phelps bäst på planen.![]()
Det är den. Alla testades helt blint och jag var helt säker på PN - Bourgogne. Så det kändes som en seger för både mig och Clendenen, haha.Abc pinoten är otrolig!
Verkligen! Kan varmt rekommendera chardonneyen med. Men den kanske du redan har provatDet är den. Alla testades helt blint och jag var helt säker på PN - Bourgogne. Så det kändes som en seger för både mig och Clendenen, haha.