• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora vintråden

En bättre kväll

IMG_0251.jpeg
IMG_0250.jpeg

Kör en liten bilddump på det bästa av vad sommaren bjudit på så här långt!

DRC med frugan svårslaget, så ung men så tillgänglig ändå. Vinet alltså, inte frugan! Frugan tyckte dock Guigal - Cotes du Rhône var godare så… Ah! Så kan det vara med vin!

Angelus ’96 var perfekt nu! Jättegott!

Cayuse med en kompis var en kul upplevelse, väldigt annorlunda vin!

IMG_0059.jpeg

IMG_0103.jpeg

IMG_8428.jpeg

IMG_8180.jpeg

IMG_8075.jpeg

IMG_0008.jpeg

Det vita håller samma nivå som röda, bra husvin för inga pengar alls. Perfekt att ha ett halvt dussin i källaren. Tyvärr bara beställningssortiment

Det förklarar varför man inte sprungit på flaskan tidigare.

Min livmedikus har sedan länge förbjudigt mig att bruka alkohol men än lever hoppet att man en dag åter skall få läppja ädla drycker.

Gikt? Portvinstån är en förödande dom för en livsnjutare, hoppas att herr Elkann kan finna glädje genom andra kanaler

Lyckligtvis inte.

Min livmedikus är av den bestämda uppfattningen att människan endast tilldelas ett visst antal glas årgångsbordeaux under sin livstid och att undertecknad redan förbrukat en oroväckande del av ransonen.

Han betraktar levern som ett ändligt kapital.

Jag betraktar den snarare som en tillgång med god förmåga till återhämtning.

Manfred Krankls Sine Qua Non är bra viner och jag hade turen att få smaka ett antal.
1788522121828.webp

RP har gett dem mellan 93 och 99 poäng och de sträckte sig mellan 2003 och till alldeles för unga 2022.
Otroligt! Om du har tid och lust får du gärna bjuda på lite tankar om respektive flaska!

Jag har 2022:an, jag bör låta den ligga ett gäng med år till alltså?

1788533440877.webp

Senast ändrad:
Otroligt! Om du har tid och lust får du gärna bjuda på lite tankar om respektive flaska!

Jag har 2022:an, jag bör låta den ligga ett gäng med år till alltså?

1788533440877.webp
Har tyvärr endast lite noteringar från kvällen men generellt är vinerna väldigt balanserade och även om de är något kraftiga så är de inte på något sätt för mycket. De är samtliga rejält alkoholstinna. Vi hade dekanterat och sedan återfört vinet på flaska 4 timmar innan provning och under provningen fick de möjlighet att vidare utveckla sig. Du ska anser jag, vänta minst 5 år men gärna längre innan du dricker din Distenta då man nu inte når dessa fulla potential.
Jag som oftast dricker gamla världen blev förbluffad över kvaliteten på samtliga viner och förstår varför de nått den status de har.
Har för mig de låg på 4,6 - 4,7 allihop på Vivino.

Tillbaka
Topp