• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Riktigt snygga :) jag var tydligen lite lost som helt missade att du hade postat bilder tidigare...
Passar på att tipsa om en god och lättdrucken whiskey!
image.jpg

Helt okej. :D

Jo jag gillar den minimalistiska designen :) tjejen tycker dem ser ut som vsnligs dricksglas. Haha.. Tack för tipset

Passerar bordershop i morgon på vägen hem ifrån Tyskland. Några tipps?
Gillar allt ifrån laphroaig, glenfiddich och nikka. Så är öppen för det mesta!

Hej.
Har några Mackmyra preludium till salu om någon är intresserad? PMa. Blir ett bra pris såklart. :)

("Fel tråd" och allt det där men hoppas det är ok..)

Den ser intressant ut.
Har provat en flaska av 18åringen en gång i tiden och den vill jag minnas var riktigt bra. Lätt men med många fina noter.
Hur är Rare Casken?
Rare casken är mycket fin och len, på dessa anges ingen ålder, skulle säga att smaken är som på en 20 år +. Finns även en rare cask black som är snäppet värre, ligger dock på ca 4500:-/flaska.

Rare casken är mycket fin och len, på dessa anges ingen ålder, skulle säga att smaken är som på en 20 år +. Finns även en rare cask black som är snäppet värre, ligger dock på ca 4500:-/flaska.

Trevligt. 4,5k för en flarra är en smula över budgeten.
Har ett tak runt 1-1,5k, sen börjar det bli svårmotiverat.
Kan kanske sträcka budgeten för en rare ;).
Har lite annat på ingång strax, kommer bilder när dom är hemma.

Finns det ngn här som "kan" cognac?
Har fått ett erbjudande om att köpa en "fin" flaska till bra pris.

Det är en Remy Louis Xlll, flaskan är på 1,5liter.

Priset är bra tror jag, frågan är om det är värt å investera i den?
Eller är det en showoff cognac??
Hade inte tvekat om den slutat tillverkas, men så som jag uppfattat det hela så är den fortfarande i produktion.

Vad tycker ni?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    89 KB · Visningar: 83
Har främst haft nikka hemma sista tiden men skulle vilja ha något nytt i hyllan
Förslag? Brukar tycka om det mesta (Mackmyra är för spritig) men något lenare fint :)
Pris kanske 500 max?

Har precis mjölkat ur det sista dropparna ur en 18 årig Auchentoshan. Detta medförde att en Ben Nevis korkades upp. Den känns lite äventyrlig till smaken passar perfekt till en 38 år äldre Speedy.
DSC_0003-01.jpeg
DSC_0003-01.jpeg

Tror du det behövs? Brukar såna släpp gå åt fort?

Bra fråga det där. Väldigt blandat beroende på vilket släpp.
Nu skall det släppas 3600 av denna Laga så tror jag inte det blir helt kaos men vet aldrig.

Vet bara att det är ett bra pris och det varit lite snack om den på nätet.

Tillbaka
Topp