• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Kvällens, blivit en riktig favorit!
IMG_8340.jpeg

Gott!

Var börjar man med Ardbeg? Är det 10:an som gäller och har ni några favoriter?

Nu är inte Islay min grej men 10'an är väl standard 1A att börja med. Utöver den har jag bara druckit Ardbeg 17, som är otroligt mycket bättre men kostar fantasipengar. En kollega fick en i present för många år sedan och jag hade turen att få smaka. :happyhappy:

Tack! Blev lite sugen då det är en av få kända jag aldrig testat. Finns mkt spännande på Bukowskis dryckesauktion nu!

Gillar du rök så ska du börja med ardbegs "Corrywreckan".
Som en tjärpapprulle. Rökdoften kan få igång en brandvarnare.
Får bli nästa! Första intrycket från 10:an, inte alls så rökig som jag trodde. Härlig, saftig sötma som gifter sig fint röken. Påminner om finsk tjärlakrits. Otroligt god och välbalanserad!

Gott!

Var börjar man med Ardbeg? Är det 10:an som gäller och har ni några favoriter?
10:an är bra start, Uigeadail är lite bättre och Corryvreckan ännu bättre. Nu har jag bara två hemma Corryvreckan och Wee Beastie som är en ung whisky, 5 år, och har ett bra pris för att vara Ardbeg, tycker att Ardbeg har blivit rätt dyra på senare år.
Tack! Blev lite sugen då det är en av få kända jag aldrig testat. Finns mkt spännande på Bukowskis dryckesauktion nu!
Var något av en Ardbeg-fantast för 10-20 år sedan och köpte många av Systembolagets släpp. Av de som finns på Bukowskis har jag åtminstone provat:
Almost There
Airigh Nam Beist
Supernova

Alla tre var bra men minns inte direkt hur de smakade, Almost There är en rätt ung Whisky och Supernova den absolut rökigaste Ardbeg jag provat.

Äntligen!
Äntligen fredag, äntligen vårväder, äntligen fått hem Gammelstillas 6 veckor försenade släpp Kvarnen.
Är mycket nyfiken på denna (250 l first fill Oloroso-fat, 7 år), då den lär vara nära hur mitt privatfat kommer landa när det är färdiglagrat (ett 50 l first fill OL som nyss fyllt 'myndig' 3 år...)
IMG_7856.jpeg

Skål kosmonauter!

Tillbaka
Topp