• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Harley

Omega
IMG_8094.JPG
Enligt en vän till mig är detta den bästa whiskyn/whiskeyn under 500 spänn.

Jag håller inte med..
Får kompensera med en riktigt fet klocka :)
IMG_7999.JPG
What(?!) :eek:
Visst smaken är som bekant som baken men det kan han ju inte på riktigt mena. Har själv en Lord Calvert gömd längst bak i skåpet. Men funkar i nödfall. Alla har vi våra skelett i garderoben (eller barskåpet) :rolleyes:
 

oscarabc

Omega
Hej! Detta har säkert tagits upp flera gånger innan men har kniven mot strupen och hinner tyvärr inte göra ordentlig research, sorry men hoppas på god KS anda på detta område som jag har noll koll på!

Ska ge bort en whiskey som tack för att få låna en stuga i fjällen över en helg, tänker mig runt 600-800kr. Har ni något tips på något som skulle kunna funka?

Osäker på vad som skulle uppskattas i samkväg så något som är relativt safe hade varit bäst.

Stort tack på förhand!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hej! Detta har säkert tagits upp flera gånger innan men har kniven mot strupen och hinner tyvärr inte göra ordentlig research, sorry men hoppas på god KS anda på detta område som jag har noll koll på!

Ska ge bort en whiskey som tack för att få låna en stuga i fjällen över en helg, tänker mig runt 600-800kr. Har ni något tips på något som skulle kunna funka?

Osäker på vad som skulle uppskattas i samkväg så något som är relativt safe hade varit bäst.

Stort tack på förhand!

Jag är ju lite torsk på japaner, men ändå..
Hibiki Harmony är en toppenbra present. Bra whisky, riktigt fin flaska och kartong samt dessutom lite ovanligare med japansk whisky. Kanske inget han köper själv?

Kostar 680 spänn tror jag
IMG_7641.JPG
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Hej! Detta har säkert tagits upp flera gånger innan men har kniven mot strupen och hinner tyvärr inte göra ordentlig research, sorry men hoppas på god KS anda på detta område som jag har noll koll på!

Ska ge bort en whiskey som tack för att få låna en stuga i fjällen över en helg, tänker mig runt 600-800kr. Har ni något tips på något som skulle kunna funka?

Osäker på vad som skulle uppskattas i samkväg så något som är relativt safe hade varit bäst.

Stort tack på förhand!
600-800 för att låna en stuga i fjällen en helg. Kom igen, lätta lite på lädret och köp något rejält
 

Wi

NLA
2-Faktor
Ser inte meningen med att hänga på låset?
Bara att beställa hem eller till butiken online.

Ser fram emot att testa Yamazaki 12 igen..Enda gången jag sippat var på en bar i Barca för några månader sedan..Minns att jag kände mig helt förälskad

IMG_6613.JPG
 
Senast ändrad:
Topp