Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köp en bra kniv eller shavette, så behöver du ingen trimmer.Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.
Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.
Droppar du lite olja på bladen innan användningen?Nån som kan tipsa om en hygglig skäggtrimmet. Har förbrukat en hel drös och tar gärna tips. Skötta att köra av det värsta innan hyvelrakning om man låtit skägget växa lite för länge.
på rakbladet? nä, funkar det?Droppar du lite olja på bladen innan användningen?
http://www.kutts.se/hartrimmer-harklippare/moser-1400-edition/
Billig, bra kvalitet. Lite tung kanske. Hittade billigare via prisjakt, tror jag betalade 349:-
Det borde väl den ovan göra galant?Verkade vettig, jag är själv inne på att hitta en trimmer också men jag brukar trimma mitt skägg mellan 5-15mm, känner ni till någon bra som klarar det?
Det borde väl den ovan göra galant?
Tror det skall finnas en massa olika längder. Vet dock inte vilka längder som finns.Den var inte ställbar på de längderna och hade inte heller sån där grej man kan slänga på i rätt längd Kanske går att köpa extra och slänga på?
VARIABEL: MultiClick® skärlängdjustering med 5 låsbara positioner 0,1 - 3 mm. Med kammen på är de låsbara positionerna 4 mm - 18 mm.Den var inte ställbar på de längderna och hade inte heller sån där grej man kan slänga på i rätt längd Kanske går att köpa extra och slänga på?
VARIABEL: MultiClick® skärlängdjustering med 5 låsbara positioner 0,1 - 3 mm. Med kammen på är de låsbara positionerna 4 mm - 18 mm.
så den klarar upp till 18mm i alla fall
https://www.apotea.se/moser-hårklippare-edition-1400-blackÄr jag blind eller var fasen hittade du denna text?
Jag antar att du menar att man ska olja bladen på trimmern. Trodde först du menade att man skulle droppa olja på rakbladet på hyveln.Jag har alltid kört 1-2 droppar. Du ska se skillnad ...
Kan jämföras med en klocka, med eller utan olja
Jag kör sån här nu, tar aldrig slut http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Ovriga-smorjmedel/Universalolja-2000017090/
Droppar innan varje användning (och efter rengöring).
Kanske droppa lite glycerin på rakbladet då.Jag antar att du menar att man ska olja bladen på trimmern. Trodde först du menade att man skulle droppa olja på rakbladet på hyveln.
Beställde hur som helst en moser nu från apotek. Tack för tipset
Snyggt. Bra näshårstrimmer ocksåTänk att rakning kunde vara så kul. Att man skulle upptäcka det på ett klockforum känns lite långsökt men så var det. Har nu fått hem lite prylar som jag beställt och premiärkört hyveln laddad med ert merkur blad. Kändes hyfsat men lite övning behövs!
Himla effektiv var den också!Snyggt. Bra näshårstrimmer också
Det kallas patinaHimla effektiv var den också!
Har upptäckt redan efter första användningen att ett rakhyvelskaft av trä inte är särskilt praktiskt. Ser redan ut att ha blivit lite uttorkad. Borde jag ju såklart ha räknat ut men blev förblindad av dess vackra utförande.
Jag har inte varit renrakad sen 1999 men jag har använt rakborste å rakblad sen 1995 . I övrigt håller jag med dig, man blir trött på dessa carpediem-gossarVad härligt att höra att det fortfarande finns MÄN här som likt jag tycker att man ska vara renrakad och vårdad, till skillnad från alla hipsters idag..
Godkväll från mig!
MÄN ser ut precis som dom vill!Vad härligt att höra att det fortfarande finns MÄN här som likt jag tycker att man ska vara renrakad och vårdad, till skillnad från alla hipsters idag..
Godkväll från mig!
MÄN ser ut precis som dom vill!
Med det sagt så kör jag på helskägg, men rakar halsen och trimmar kanterna med borste, tvål och shavette eller säkerhetshyvel sen många år.
Bara för att man inte är renrakad betyder det inte att man inte är vårdad.