Psykel
Pandion
Äsch, så fort nån ens tänker nåt skäggkritiskt så vrålar jag "MAH BEARDS"!Lugn, ta inte illa upp. Jag skojar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äsch, så fort nån ens tänker nåt skäggkritiskt så vrålar jag "MAH BEARDS"!Lugn, ta inte illa upp. Jag skojar
Starta inte bråk i en tråd där de flesta har rakkniv...Lugn, ta inte illa upp. Jag skojar
Modigt att gå på 100-pack direkt, eller är du inkörd på derby? själv är jag inte jätteförtjust i de bladen.Sparkar liv i den officiella rakningstråden med kort paketöppning. Straight outta Istanbul - 100 Derby DE-blad. Expy och ett glas Auchentoshan gör sällskap.
Håller med dig i det, själv föredrar jag Feather Men jag har ju fasen ingen skäggväxt heller så vad vet jagModigt att gå på 100-pack direkt, eller är du inkörd på derby? själv är jag inte jätteförtjust i de bladen.
Min erfarenhet av feather är att jag får jobba hårt med alunstiftet efteråtHåller med dig i det, själv föredrar jag Feather Men jag har ju fasen ingen skäggväxt heller så vad vet jag
Har kört med feather senaste två-tre åren och de funkar kanon tycker jag, kör numera med en Merkur 37c. Hade tidigare en riktig dyrgrip men den var nog lite för aggressiv den också.Min erfarenhet av feather är att jag får jobba hårt med alunstiftet efteråt
Tror jag kanske har en för aggressiv hyvel (vintage 40-tal). För mig passar personna väldigt bra, även om jag måste byta blad rätt ofta.
Sprit, klocka och ett 100-pack rakblad! Vad kan gå fel?Sparkar liv i den officiella rakningstråden med kort paketöppning. Straight outta Istanbul - 100 Derby DE-blad. Expy och ett glas Auchentoshan gör sällskap.
Har testat tre olika. Wilkinson, Merkur och Derby. Tyckte Derby kändes bäst och gick på 100-pack. Kostade 80:- på ebay så det kändes inte som en särskilt stor investering.Modigt att gå på 100-pack direkt, eller är du inkörd på derby? själv är jag inte jätteförtjust i de bladen.
Då låter det som att det är rätt för dig.Har testat tre olika. Wilkinson, Merkur och Derby. Tyckte Derby kändes bäst och gick på 100-pack. Kostade 80:- på ebay så det kändes inte som en särskilt stor investering.
Helt rätt att testa sig fram. Framtida tips kan vara Gillette Silver Blue. Körde jag på länge men nu är det feather för min del. Kör mina blad i Gillette tech vintage hyvlar. Funkar fint på min något svaga skäggväxt men bra hyvlar för en spottstyver.Har testat tre olika. Wilkinson, Merkur och Derby. Tyckte Derby kändes bäst och gick på 100-pack. Kostade 80:- på ebay så det kändes inte som en särskilt stor investering.
Ja jävlar vad vassa de är! Köpte på mig ett 30-pack för att lära mig knivraka med shavette... Gör av med alunstift fortare än lösgodis...Min erfarenhet av feather är att jag får jobba hårt med alunstiftet efteråt
Tror jag kanske har en för aggressiv hyvel (vintage 40-tal). För mig passar personna väldigt bra, även om jag måste byta blad rätt ofta.
På tal om alunstift. Nån som har tips på ett bra sådant? Just nu använder jag ett stort block som jag fick i samband med att jag köpte min hyvel. Helt värdelös. Antar att det finns kvalité i detta precis som allt annat. Typ olika blandningar eller dylikt.Ja jävlar vad vassa de är! Köpte på mig ett 30-pack för att lära mig knivraka med shavette... Gör av med alunstift fortare än lösgodis...
Nja, alun är alun. Kaliumaluminiumsulfat. Så borde inte vara några jätteskillnader mellan olika tillverkare. Men vill du ha nåt "finare" så har bland andra Captain Fawcett, Mühle, Taylor of Old Bond Street och Benjamin Barber alunblock för omkring hundringen.På tal om alunstift. Nån som har tips på ett bra sådant? Just nu använder jag ett stort block som jag fick i samband med att jag köpte min hyvel. Helt värdelös. Antar att det finns kvalité i detta precis som allt annat. Typ olika blandningar eller dylikt.
På tal om alunstift. Nån som har tips på ett bra sådant? Just nu använder jag ett stort block som jag fick i samband med att jag köpte min hyvel. Helt värdelös. Antar att det finns kvalité i detta precis som allt annat. Typ olika blandningar eller dylikt.
Jag kör med Taylor of Old.. Har för mig att jag köpt den för typ 49. Stiftet är bättre än blocket.Nja, alun är alun. Kaliumaluminiumsulfat. Så borde inte vara några jätteskillnader mellan olika tillverkare. Men vill du ha nåt "finare" så har bland andra Captain Fawcett, Mühle, Taylor of Old Bond Street och Benjamin Barber alunblock för omkring hundringen.
Ska nog testa stift istället. Har haft det för många år sedan och då vill jag minnas att det var betydligt mer effektivt än vad det block jag har nu är.Jag kör med Taylor of Old.. Har för mig att jag köpt den för typ 49. Stiftet är bättre än blocket.
Du behöver bara stift om du tänker skära digKul!
Har rätt nyligen kapat skägget helt och funderar på att investera i en säkerhetshyvel.
Duger ett sånt här kit eller?
https://www.gents.se/sailors-startkit
Såg dock att alunstift fattas, behöver man det?
Kanske detta är bättre? https://www.gents.se/benjamin-barber-startkit
Eller ska man bara köpa ett stift till det billigare kitet?
Är det större behov av after shave-produkter för huden med säkerhetshyvel? Idag kör jag med Gillette Fusion hyvel och behöver inget extra efter rakningen.
Alunstift är billigt och fantastiskt mot små sår - mycket bra att ha. Efteråt kör jag Prorasos aftershave. Utan den blir huden rätt torr.Kul!
Har rätt nyligen kapat skägget helt och funderar på att investera i en säkerhetshyvel.
Duger ett sånt här kit eller?
https://www.gents.se/sailors-startkit
Såg dock att alunstift fattas, behöver man det?
Kanske detta är bättre? https://www.gents.se/benjamin-barber-startkit
Eller ska man bara köpa ett stift till det billigare kitet?
Är det större behov av after shave-produkter för huden med säkerhetshyvel? Idag kör jag med Gillette Fusion hyvel och behöver inget extra efter rakningen.
Med de här start-kiten så verkar man få med 5 olika blad att testa, men fin gest så tack!Alunstift är billigt och fantastiskt mot små sår - mycket bra att ha. Efteråt kör jag Prorasos aftershave. Utan den blir huden rätt torr.
PMa adress så kan jag skicka några blad som du kan prova. Första bästa är sällan rätt.
Jag köper från Beardshop/grooming. De har 10 pack eller 200 pack.Kör i dagsläget med Derbyblad men efter att ha testat ett feather från ett samplepack jag fick för ett tag sen så är jag såld! Tänkte höra med er som kör feather var ni köper ifrån? Är det bukten och har ni då någon säljare att rekommendera för ett 100-pack?
Okej! Handlar själv oftast från gents, men tyckte att 795 kr kändes lite saftigt. Får se om jag skjuter från höften på bukten då, eller om det blir det dyra säkra kortetJag köper från Beardshop/grooming. De har 10 pack eller 200 pack.
Har handlat Gillette Silver Blue av http://www.ebay.com/usr/ntguy_sOkej! Handlar själv oftast från gents, men tyckte att 795 kr kändes lite saftigt. Får se om jag skjuter från höften på bukten då, eller om det blir det dyra säkra kortet