FatboySlin
Basic
Gratulerar till en fin samling, vilken grej att få tag på ett helt koppel av dom samtidigt! Budade själv på en sådan för några år sen men den stack iväg lite för långt i pris tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan höra av dig till mig så ska jag se om jag kan få tag i fler genom mina kontakter i IranHej Mazdak!
Var och hur kan jag få tag på en sådan?
Med vänlig hälsning
Danial
Jag kan nog få tag i en om du är intresserad!Hade helt missat denna fantastiska tråd, snyggt @Mazdak!! Hoppas Du har en kvar?
Vet du hur många som tillverkades?Efter dessa fyra har jag faktiskt fått tag i ännu ett exemplar som jag sålt vidare till en nöjd kund.
Menade att jag hoppades för Din skull att Du inte sålt alla...Jag kan nog få tag i en om du är intresserad!
Nej, men de tillverkades bara under ett år. Och alls som staten fick tag på förstördes. Gissningsvis finns ett 30-tal kvar i världen av någorlunda bra kvalité.Vet du hur många som tillverkades?
Nej då! Har en kvar som jag själv använder. Har dock bytt till vintage-läder.Menade att jag hoppades för Din skull att Du inte sålt alla...
Grymt cool!!
Nej då! Har en kvar som jag själv använder. Har dock bytt till vintage-läder.
Vilken härlig historia! Stort tack för att du delade med dig av den!
Nej då! Har en kvar som jag själv använder. Har dock bytt till vintage-läder.
Vad baserar du "ett 30-tal" på? Med tanke på att du lyckas hitta så många tänker jag.Nej, men de tillverkades bara under ett år. Och alls som staten fick tag på förstördes. Gissningsvis finns ett 30-tal kvar i världen av någorlunda bra kvalité.
Det är uppskattningen från iranska vintage-klockbutiker och samlare.Vad baserar du "ett 30-tal" på? Med tanke på att du lyckas hitta så många tänker jag.
Tänkte om det fanns någon fast motivering typ "de tillverkade 50st som numrerades" eller "de delades ut till de 50st som hade en viss tjänst".Det är uppskattningen från iranska vintage-klockbutiker och samlare.
Nej, tyvärr inte. De är tyvärr inte alls lika bra som oss i Sverige på att bevara och dokumentera saker. De flesta klockor i landet har absolut inga papper eller box och har aldrig skickats på service hos auktoriserade serviceverkstäder. De har inte alls bra koll på serienummer, modellbeteckningar, originaldelar och liknande. Du kan få en klocka med två helt olika ändlänkar och de kan tycka att den är i originalskickTänkte om det fanns någon fast motivering typ "de tillverkade 50st som numrerades" eller "de delades ut till de 50st som hade en viss tjänst".
Polera plexi kan ju inte gå fel, bara att nöta på med Polywatch eller liknande polermedel (Displex för mobildisplayer fungerar också).Nämen fy f*an. Jag klickade precis hem en till. Då har jag totalt haft 6 stycken i min ägo.
Behöver dock polera plexit. Har ni tips på var jag ska lämna in den? Vågar inte göra det själv...
Helt galetNämen fy f*an. Jag klickade precis hem en till. Då har jag totalt haft 6 stycken i min ägo.
Behöver dock polera plexit. Har ni tips på var jag ska lämna in den? Vågar inte göra det själv...
Galet! Grattis! Mobarak!Nämen fy f*an. Jag klickade precis hem en till. Då har jag totalt haft 6 stycken i min ägo.
Merci! Tack snälla. Ni kan se fler bilder på senaste köpet på instagram @SeikoPahlaviGalet! Grattis! Mobarak!
Känner att jag som vanligt behöver upplysa om att osålda klockor med ”köp nu pris” inte säger ett skvatt om värdet.Priset på de här klockorna börjar nå sjuka nivåer.
Finns på eBay nu från Japan för $5158.
Känner att jag som vanligt behöver upplysa om att osålda klockor med ”köp nu pris” inte säger ett skvatt om värdet.