• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den unika Seiko-kvartetten!

FatboySlin

Breitling
Gratulerar till en fin samling, vilken grej att få tag på ett helt koppel av dom samtidigt! Budade själv på en sådan för några år sen men den stack iväg lite för långt i pris tyvärr.
 
Fantastisk historia , tack för att du delar med dig av din kunskap. Du gjorde helt rätt som köpte alla fyra, annars hade du ångrat dig senare i livet. ;-) Jag rycker du resonerar rätt att sälja till rätt person/personer. (jag är inte spekulant) . Som sagt kul att du delade med dig av detta och det är alltid roligt att lära sig något nytt.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Grattis! Detta köp måste vara som att träffa en pensionerad flygvapen överste i en sommarstuga i yttersta skärgården, för att köpa ett par Lemania Viggen fullset, inlindade i respektive pilots halsdukar. Efter avslutad affär avnjuts en kaffekask på hembränt med utsikt över Östersjön :). Att du har en i din ägo med den kopplingen till ditt ursprung är ju skit cool!:cigar: Fler såna här historier i början på varje vecka tack ;)
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Foto 2017-03-14 14 25 49.jpg
Menade att jag hoppades för Din skull att Du inte sålt alla... :)
Nej då! Har en kvar som jag själv använder. Har dock bytt till vintage-läder.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, men de tillverkades bara under ett år. Och alls som staten fick tag på förstördes. Gissningsvis finns ett 30-tal kvar i världen av någorlunda bra kvalité.
Vad baserar du "ett 30-tal" på? Med tanke på att du lyckas hitta så många tänker jag.
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Tänkte om det fanns någon fast motivering typ "de tillverkade 50st som numrerades" eller "de delades ut till de 50st som hade en viss tjänst".
Nej, tyvärr inte. De är tyvärr inte alls lika bra som oss i Sverige på att bevara och dokumentera saker. De flesta klockor i landet har absolut inga papper eller box och har aldrig skickats på service hos auktoriserade serviceverkstäder. De har inte alls bra koll på serienummer, modellbeteckningar, originaldelar och liknande. Du kan få en klocka med två helt olika ändlänkar och de kan tycka att den är i originalskick
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Nämen fy f*an. Jag klickade precis hem en till. Då har jag totalt haft 6 stycken i min ägo.
Behöver dock polera plexit. Har ni tips på var jag ska lämna in den? Vågar inte göra det själv...
Skärmavbild 2017-09-06 kl. 08.27.19.png
 

nocount66

Cartier
Nämen fy f*an. Jag klickade precis hem en till. Då har jag totalt haft 6 stycken i min ägo.
Behöver dock polera plexit. Har ni tips på var jag ska lämna in den? Vågar inte göra det själv...
Skärmavbild 2017-09-06 kl. 08.27.19.png
Polera plexi kan ju inte gå fel, bara att nöta på med Polywatch eller liknande polermedel (Displex för mobildisplayer fungerar också).
Sjukt cool klocka btw!
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Fick precis nyheten om att fyra helt orörda Seiko 7005-8140 har hittats! En äldre herre har haft dessa fyra undangömt i ett skåp hemma. Som ni ser på bilderna så är hang tag, klistermärket på baksidan och Seikopåsen kvar. Dock ingen box då ägaren slängt boxen eftersom han varit orolig att han ska åka dit för det. (boxen, precis som klockan har ett lejon-märke som symboliserar Iran innan revolutionen, något som inte gillas av nuvarande staten) Två av dessa är till salu och budet ligger på hiskeliga 4 000 engelska pund styck :eek:
Foto 2017-10-09 07 05 54.jpg
Foto 2017-10-09 07 05 56 (1).jpg
Foto 2017-10-09 07 05 56.jpg
Foto 2017-10-09 07 05 57 (1).jpg
Foto 2017-10-09 07 05 57 (3).jpg
Foto 2017-10-09 07 05 57.jpg
Foto 2017-10-09 07 05 58.jpg
 
Topp