• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag var nära ett köp på C24 men kom i slutändan inte överens med den transparenta tavlan på modellen med Baumatic-verket, så jag backade ur. Synd, för den har fortfarande mycket jag gillar.

1000009968.jpg
Håller med. Transparensen i tavlan tickar inte mina boxar. Men i övrigt är det en riktigt fin klocka.
100m står det på hemsidan.
Ok!?! Ja då är det väl så, de lär ju veta bättre än mig. Frågan är om wr har förbättrats sedan något år? Eller om jag missuppfattat det tidigare men jag känner mig väldigt säker på att den bara haft 50m wr tidigare. Ska inte ta gift på det men bra säker känner jag mig. Någon mer kunnig som kanske har bättre koll?? Har jag fattat fel hela tiden (vore inte första gången) eller har de förbättrat sin wr?

Håller med. Transparensen i tavlan tickar inte mina boxar. Men i övrigt är det en riktigt fin klocka.

Ok!?! Ja då är det väl så, de lär ju veta bättre än mig. Frågan är om wr har förbättrats sedan något år? Eller om jag missuppfattat det tidigare men jag känner mig väldigt säker på att den bara haft 50m wr tidigare. Ska inte ta gift på det men bra säker känner jag mig. Någon mer kunnig som kanske har bättre koll?? Har jag fattat fel hela tiden (vore inte första gången) eller har de förbättrat sin wr?
Efter en liten snabbkoll på hemsidan ser det ut som 36mm och mindre har 50m medans de över har 100m.

IMG_6178.jpeg

På tal om Riviera, fick tag i en 39mm med den svarta transparanta urtavlan. Fantastisk klocka. Har både länk och originalremmen och tycker den är bäst på gummi. Väldigt intressant ur de flesta vinkar och perfekt storlek.

Behöver dock mer pengar än klockor nu då jag renoverar hus. Skicka ett pm om du är intresserad av den. Kommer komplett med länk och gummi från Norsk Ad i slutet av februari 2024. En del små hairlines men annars schysst skick. Kan skicka lite bilder vid intresse. Är inget jättebehov av att sälja den men om jag får in rätt bud så byter den nog ägare☺️

Senaste auktions köpet, Baume & Mercier Hampton. Väldigt elegant klocka, tyvärr lite för nätt för min handled

Bilagor

• IMG_8634.jpeg
    IMG_8634.jpeg
    567.6 KB · Visningar: 11
Testade en Riviera MoonPhase på Kroons häromdagen. Högsta betyg verkligen! Ligger oerhört skönt på handleden, perfekta mått om ni frågar mig och ger klara 1,000,000kr Audemars vibbar. Får man inte oerhört mkt klocka för pengarna här? Varför överväger man alls en Daytona när man kan få denna komplikation för pengarna?
IMG_2215.jpeg

Testade en Riviera MoonPhase på Kroons häromdagen. Högsta betyg verkligen! Ligger oerhört skönt på handleden, perfekta mått om ni frågar mig och ger klara 1,000,000kr Audemars vibbar. Får man inte oerhört mkt klocka för pengarna här? Varför överväger man alls en Daytona när man kan få denna komplikation för pengarna?
IMG_2215.jpeg
Men det är ju en Perpetual calendar, lite annan prisklass.

IMG_2215.jpeg
Otroligt vacker! Vad är det för referens på denna??

Eqotimes artikel på Baume Mercier Riviera:

Eqotimes poddavsnitt om Baume Mercier:

Kul! Den gröna 39mm (10770) hade lätt kunnat få sitta på handleden.

Fick hem denna idag. I mina ögon NOS. Kan inte se några som helst tecken på användning. B&M Baumatic i 18k gulguld. Automatisk med mikrorotor.
En present från Jordaniens tidigare kung på hans 60-årsdag till Ardeshir Zahedi som var Irans utrikesminister, tillika Irans sista ambassadör i USA och samt England.
En riktig skön playboy som bland annat dejtade Elizabeth Taylor och festade med Andy Warhol och Barbra Streisand 😅

IMG_0627.jpeg
IMG_0631.jpeg

Fick hem denna idag. I mina ögon NOS. Kan inte se några som helst tecken på användning. B&M Baumatic i 18k gulguld. Automatisk med mikrorotor.
En present från Jordaniens tidigare kung på hans 60-årsdag till Ardeshir Zahedi som var Irans utrikesminister, tillika Irans sista ambassadör i USA och samt England.
En riktig skön playboy som bland annat dejtade Elizabeth Taylor och festade med Andy Warhol och Barbra Streisand 😅

IMG_0627.jpeg
IMG_0631.jpeg
Nice klocka, kul historia!

IMG_0627.jpeg
IMG_0631.jpeg
Häftig

Tillbaka
Topp