• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är något speciellt med 116520

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Lääääääg aaaaaaav! :p

Vill ha en Daytona!!!
Har ju en dröm om en -70-talare, men då de dragit iväg så förbannat, så får det nog bli ren 5-siffrig en vacker dag...
 
Tycker 16520 är mkt snyggare. Mer balans i tavlan, eftersom subdialsen är bättre placerade, mer symerti i tavlan.
image.jpg

Tycker oxå att på bild ser det bättre ut, men IRL inget man tänker på, dock så gillar jag inte dom svarta Subdialsen som blir för 'hård' kontrast mot det vita eftersom inget annat är svart på den, hade det varit en svart bezel hade det varit en annan sak, samt att jag gillar dom polerade bandhornen på dom nyare, tycker det lirar bättre med PCL...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tycker oxå att på bild ser det bättre ut, men IRL inget man tänker på, dock så gillar jag inte dom svarta Subdialsen som blir för 'hård' kontrast mot det vita eftersom inget annat är svart på den, hade det varit en svart bezel hade det varit en annan sak, samt att jag gillar dom polerade bandhornen på dom nyare, tycker det lirar bättre med PCL...

Lika bra att Breitling-polera hela skiten
 

Igge

Panerai
Var det någon mer än jag som la märke till att samma dag som den här tråden startade, försvann samtliga Daytonor från köp&sälj [emoji2]

Trevlig fredag
/i
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Spenderade lunchen surfandes på Daytonor... Svart tavla? Vit tavla? Varje gång jag ser en svart tycker jag den är snyggast & varje gång jag ser en vit så är ju den självklart snyggast. :banghead:

Lösningen?!? Nu behöver jag köpa TVÅ Daytonor... :D

Är oerhört lite insatt i dessa vackra skapelser, men mitt 1:a konstaterande var att de 5-siffriga verkar säljas dyrare än de 6-siffriga? Är det så? Varför? Är det det gamla Zenith-verket som anses vara så mycket bättre? Trodde Rolex lyckats göra ett fin-fint kronografverk till de senare (har alla 6-siffriga "inhouse"-verk & alla 5-siffriga Zenith?)

Nå´n som har lust att sammanfatta lite...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Spenderade lunchen surfandes på Daytonor... Svart tavla? Vit tavla? Varje gång jag ser en svart tycker jag den är snyggast & varje gång jag ser en vit så är ju den självklart snyggast. :banghead:

Lösningen?!? Nu behöver jag köpa TVÅ Daytonor... :D

Är oerhört lite insatt i dessa vackra skapelser, men mitt 1:a konstaterande var att de 5-siffriga verkar säljas dyrare än de 6-siffriga? Är det så? Varför? Är det det gamla Zenith-verket som anses vara så mycket bättre? Trodde Rolex lyckats göra ett fin-fint kronografverk till de senare (har alla 6-siffriga "inhouse"-verk & alla 5-siffriga Zenith?)

Nå´n som har lust att sammanfatta lite...


Beror som vanligt mycket på skick, ålder och tillbehör.

Nyare 116520, likt den chrisse hade ute, kostar upp mot 80k. Äldre, som inte har nya spännet, ligger väl mellan 65-70k.

En vanlig 16520 med b&p kostar ca 75k. Med SEL är det lite dyrare. Räknar inte med de tidigaste versionerna, som är väldigt dyra.

Hade jag själv fått välja (utifrån de "vanliga"), så hade jag tagit en tidig 16520 med borstad länk, eller de sista som producerades med SEL.
Eller en så ny 116520 som möjligt.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Beror som vanligt mycket på skick, ålder och tillbehör.

Nyare 116520, likt den chrisse hade ute, kostar upp mot 80k. Äldre, som inte har nya spännet, ligger väl mellan 65-70k.

En vanlig 16520 med b&p kostar ca 75k. Med SEL är det lite dyrare. Räknar inte med de tidigaste versionerna, som är väldigt dyra.

Hade jag själv fått välja (utifrån de "vanliga"), så hade jag tagit en tidig 16520 med borstad länk, eller de sista som producerades med SEL.
Eller en så ny 116520 som möjligt.

Tack som f-n, Glassen!

Bättre att fråga & verka dum än att inte göra det & förbli dum; vad innebär SEL? :oops:
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Gah, den här tråden tog död på en dröm för mig. Experterna hånar mig sannolikt men jag hade aldrig sett tidigare att den saknar datum och det måste jag ha :(
 
Topp