• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är svårt att vara ödmjuk när man...

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den är grymt snygg Spencer. Du skulle ha haft ett fejdat inlägg att kunna variera med. Denna look är bland det snyggaste som finns i klockväg.

pagode045.jpg
 

Genta

Cartier
År en stålkille, men roséguld lockar mig. Porsans Daytona ser inte dum ut. Den här fanns på Blocket några månader sen med blandning av polerat och borstat guld till ett hyfsat pris:

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det skulle verklige
Det skulle verkligen förvåna mig, både med tanke på var den kommer ifrån och vilka som hade den inne för service. Tror du får tänka om där..
Är det inte så att ovansidan är lite för tillrundad och att de missat lite på den borstade finishen? Har för mig det såg så ut, men å andra sidan är jag nu på fel sida 25 så...
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det har den gjort...

Asså inte för att vara sån, men är du säker på det?
Har sökt och sökt men hittar inte något om Day-date i stål. De enda är replicas som jag hittar.
Sen skriver manolo att den inte tillverkats i något billigare än guld.
Tycker själv att det är en av rolex finaste modeller och blir väldigt nyfiken.
En Daydate i stål skulle kunna knuffa ner DJ med vit Tiffanytavla från min graalplats.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Asså inte för att vara sån, men är du säker på det?
Har sökt och sökt men hittar inte något om Day-date i stål. De enda är replicas som jag hittar.
Sen skriver manolo att den inte tillverkats i något billigare än guld.
Tycker själv att det är en av rolex finaste modeller och blir väldigt nyfiken.
En Daydate i stål skulle kunna knuffa ner DJ med vit Tiffanytavla från min graalplats.

;) Det tillverkades ett antal ex som kom ut på marknaden.

y8esy7u4.jpg
 

Ricrob

Patek
Jag


Jag baserar det på att du får en mycket fint fullset av 116718 för 135. En 1680/8 i mycket fint skick är dyrare och är det fullset mycket mycket dyrare. Vidare är det en unik modell (världens första dykare i guld) som bara tillverkades totalt i ett par tusen exemplar under 10 års tid och inte en som pumpas ut i parti och minut. :)

Fan, jag tyckte du skrev forumets finaste guldRolex, inte dyraste guldRolex, måste ha missuppfattat ngt.. ;) Din är fin och jag håller med om att det finns en charm med att ha ett fint ex av en vintageklocka men av din och Målarns skulle jag välja Målarns och på forumet skulle jag välja Porsans rosé Daytona (alt om man bortser helt från värden, hans DD från 77).
 
Topp