BluesmanV8
Guld
Ljudet av en automatisk urverk som tickar i sömnens tecken är ju underbar!
ETT automatiskt urverk, FÖR HELVETE! ETT!
Annars är det lugnt...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ljudet av en automatisk urverk som tickar i sömnens tecken är ju underbar!
Efter som det här är "the hater" tråd. Så vill jag slå ett slag mot alla de som är i Thailand och kommer hem med en (fyll i valfritt schweiziskt klockmärke) och ska vissa upp den och påstår att man inte ser skillnaden... OM INGEN SER SKILLNAD, VARFÖR SA JAG ATT DEN VAR FEJKT INNAN DU BERÄTTADE DET!![]()
OM INGEN SER SKILLNAD, VARFÖR SA JAG ATT DEN VAR FEJKT INNAN DU BERÄTTADE DET!![]()
Kanske därför att du vet att personen just varit i Thailand och aldrig tidigare visat intresse för dyra klockor. Eller jag vet inte, det var bara ett förslag...
![]()
Tror du menar kronografer...
![]()
Tror du menar kronografer...
![]()
Vill man ha en klocka med en koreograf på får man nog leta bland limiterade VC i emalj...de finns ju med alla tänkbara tokfransmotiv...
När man är på en andra, tredje dejt med en dam och hon får för sig att hålla om min handled och klocka och kladdar ner glaset.
Vidare så är oftast kvalitén egentligen BÄTTRE på dessa klockor. Då arbetarna inte behöver arbeta under press och dåliga villkor i samma utsträckning som när "originalen" tillverkas.Alla vet ju att de bästa kopiorna tillverkas i samma fabriker som originalen i Kina. Kopiorna görs på övertiden för att dryga ut lönen för de anställda.
Vidare så är oftast kvalitén egentligen BÄTTRE på dessa klockor. Då arbetarna inte behöver arbeta under press och dåliga villkor i samma utsträckning som när "originalen" tillverkas.
En SMP från tidigt 90-tal är ju exklusiv jämfört med dagens![]()
När tjejer berättar att hennes kille/sambo/man har en superexklusiv Omega som kostar 40.000 kr + och det visar sig vara en SMP från 90 talet.
Haha en vän kom hem med en fusk-Tag Heuer Carrera… när han skulle flasha så var det imma innanför glaset och jag menade att han skulle köpa original nästa gång...
Folk som har klockan på fel (höger) arm.
Har du testat en Atlantic? Om inte, köp min. Den ligger upp på köp-sälj. Så kan vi se om du fortfarande tycker samma sak...