• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Diamanter på herrklockor, provokation, smaklöst eller vasst ?

UNO

Silver
Känsligt ämne, vad säger ni om denna ?
image.jpeg

Jag tycker att det är superballt, det är bara finnansieringen som håller mig borta.

Grymt coolt! Visst, det är lite för mycket men det faller ändå inom ramen för vad som är ok tycker jag, less är inte nödvändigtvis more.

Jag skulle gärna uppdatera min DJ med lite extra bling, men det behöver ju inte bli Escobar-bling för den sakens skull.

Bilagor

• IMG_4128.JPG
    IMG_4128.JPG
    94.4 KB · Visningar: 159
Inga problem med baguetter och briljanter på tavlan, som index. Kan förstå de som vill ha blingade klockor. För egen del är väl fluted bezel gränsen för bling! Och det gillar jag:)

Här är den & här är en paketöppning som jag gjorde. Jag köpte tillbaka den & den sitter numera på brorsans handled. One of a kind med specialbeställd tavla som jag förstod det. Otroligt trevlig.

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-en-svensk-påfågel.49366/

IMG_8615.JPG

Och här är min & @Ernestos gamla 116200. Fantastiskt bra! Nu trycker @kalufsen på den. #swishaentjuga

IMG_8614.JPG
Fin bild den med fjärilen, påminner om att våren kommer snart :)
Fast här på Island är alla fjärilar grå och trista.

Fin bild den med fjärilen, påminner om att våren kommer snart :)
Det där med fjärilen är helt sjukt och har en historia värd att berätta.

Jag flyttade grejer på lagret och då trillade den fram, livlös vid första anblick. Den fick följa med till kontoret, där den vaknade till liv och efter det blev vi kompisar.

Fjärilen levde livet på jobbet och satte sig på mig mellan varven, hängde med ut på bilderna - utan att flyga iväg, sen släppte jag den fri.

Några dagar senare när jag öppnar dörren till jobbet flyger samma fjäril in igen och sätter sig på min hand. Dörren var alltså öppen i max tre sekunder, sen satt den där länge och jag klippte ett par bilder till, utomhus.

Fascinerande i mina ögon, ni behöver inte tycka detsamma

Aja, lite lätt OT bara...

Det där med fjärilen är helt sjukt och har en historia värd att berätta.

Jag flyttade grejer på lagret och då trillade den fram, livlös vid första anblick. Den fick följa med till kontoret, där den vaknade till liv och efter det blev vi kompisar.

Fjärilen levde livet på jobbet och satte sig på mig mellan varven, hängde med ut på bilderna - utan att flyga iväg, sen släppte jag den fri.

Några dagar senare när jag öppnar dörren till jobbet flyger samma fjäril in igen och sätter sig på min hand. Dörren var alltså öppen i max tre sekunder, sen satt den där länge och jag klippte ett par bilder till, utomhus.

Fascinerande i mina ögon, ni behöver inte tycka detsamma

Aja, lite lätt OT bara...
Tack för att du delade med dig av historien bakom kortet !
Hur många kan egentligen stoltsera med att ha haft en 'tam' fjäril ??

Jag var länge tveksam till diamanter på klockor, framförallt till mig själv. När jag skaffade denna ändrade jag inställning. Min resa i den här hobbyn har fått mig att äta upp mina ord ett par gånger (bl a dissade jag Ploprof rätt hårt tidiga år...) så nu är jag försiktig med att kategoriskt säga nej - det är också roligare att säga ja :D

16717616117_8d91519783_b.jpg

Tillbaka
Topp