• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Nu va jag på väg att "spåra" med en blid på en full kalkon (på engelska) men efter "den sovjetiska elgitarr incidenten" kom jag på att det ej va någon bra ide :oops:
Du menar typ nåt sånt här?
one-drunk-turkey-makes-for-a-delicious-thanksgiving.jpeg

Nej, det var tur du inte visade ett så omoget beteende att posta nåt sånt. Det tolereras icke.
Nu har jag haft klockbyte. (Se rysstråden), men de här tre har jag haft tidigare i veckan.
Go fredag på er!
20221017_075103.jpg
20221019_173228.jpg
20221020_213126.jpg

Bourbon, sockerlag, bappelsin och arga Sture. Old fashioned står på menyn. Men först en hederlig punsch i varje ben. Vi provar Snapphane-punsch idag. Och så en liten öl medan vi blandar. Allt tillreds på en fin Bosch digitalare från 2018. Modellen med In house varmluftsugn.
Trevlig fredag i nykterhetens tecken pojkar!
20221021_193900.jpg

Hur är den där egentligen? Varit sugen på en länge och snubblande nära att köpa flera gånger. Men jag kan inte slå bort tanken att på att det lite som en G-shock i Seiko kostym....
Men det är kanske det som poängen?

Seiko och G-shock har, enligt mig, väldigt olika filosofier gällande digitalare. Det är svårt att beskriva i ord men Arnie känns som en Seiko med extra funktioner medan en G-shock känns mer no nonsense.

PXL_20221017_072851541.MP.jpg

Förste mjölkaren @hepanter får gärna också svara på din fråga.

Ja då har jag bytt till vinterdäck och terroristen fick vara med och hjälpa till :)

1666440798130.jpeg
Alltså det ör egentligen väldigt roligt att Casio i princip lyckats med det som var Citizens tanke. En vardaglig klocka som alla medborgare kan ha. Nu säljer ju visserligen Citizen en hel del ur men jag kommer inte på någon som slagit igenom så brett och folkligt som Casios F91? Iofs inte många märken som kommit igenom så brett. I modernare tid möjligen DW (ryser) klockorna? 🤔

Lite senare kanske det blir dags för en GT eller tolv och handla loss lite ;)
Kanske blir två svarta och två stål rentav? ;)
Ja fasen kan man köpa en rosa mus helt nykter så kan ju vad som helst hända fram emot kvällen. Men har ju redan 2 digisar på ingång. Vågar nog sätta en slant på att ingen i gruppan har eller ens har haft dem. Famous last words... :hungry:
😁

Jo, jag tänkte något sådant med. Får köpa fler filter 🤣

Nu får den vila tills imorgon. Körde bara grundfärg, vill inte att det skall bli för tjockt, tror det blir bra ändå 😇

20221022_145258.jpg
Det finns ett enklare sätt att ändra färgen på lcd.. Du köper Lee filter och klipper ut och limmar fast på baksidan av ramen så behöver du ej röra polariseringsfiltret på lcd:n..
Du får ej negativ lcd men du kan välja bland en massa olika färger och ha olika färg i varje ruta på ramen och tröttnar man eller vill ändra färg är det bara att plocka bort filmen :)

1666443634744.png

Tillbaka
Topp