• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Det va ju en sån jag visade i damascus stål förr 🙂
Jag har ju inte insta så har ej koll på priset? Kan du se vad dom kostar??

1666514712577.png

skxmod har ju metallboetter med men dom är inte lika flashiga :)

Har inte koll på priser tyvärr, men lär väl kosta en slant eftersom han gör dem en och en.

Kanske kan hitta någon liknande hydrofilm annars, den här hade nog funkat till min klocka...

Kolfiber multifärgad
Screenshot_20221023-111206_Chrome.jpg

Tror 1200ans case blir rätt bra o dippa.

Knapparna kan man rätt enkelt ta bort, frågan är hur lätt det är och ta bort glaset... tror det är limmat 🙁 eventuellt kanske man kan få bort bezeln runt glaset och maska där under, så skulle man nog kunna få en snygg kant!

Det va ju en sån jag visade i damascus stål förr 🙂
Jag har ju inte insta så har ej koll på priset? Kan du se vad dom kostar??

1666514712577.png

skxmod har ju metallboetter med men dom är inte lika flashiga :)
Om man har onödigt mycket pengar över kan man ju alltid satsa på en helt ny metallboett till klockan!

Han har en webshop på väg upp men den är inte klar ännu - det går att lägga beställningar via hans instagram i pm redan nu, jag har ingen koll på priserna men han bör väl rimligen svara om det ifall man frågan honom

Har inte koll på priser tyvärr, men lär väl kosta en slant eftersom han gör dem en och en.

Kanske kan hitta någon liknande hydrofilm annars, den här hade nog funkat till min klocka...

Kolfiber multifärgad
Screenshot_20221023-111206_Chrome.jpg

Tror 1200ans case blir rätt bra o dippa.

Knapparna kan man rätt enkelt ta bort, frågan är hur lätt det är och ta bort glaset... tror det är limmat 🙁 eventuellt kanske man kan få bort bezeln runt glaset och maska där under, så skulle man nog kunna få en snygg kant!
Ja jag har funderat hur bezeln sitter faktiskt.. Måste försöka få fram någon info om det för isf borde det ju gå riktigt bra att dippa den som sagt 😍
Metall boetten är ju för jäkla ball men troligen är det ett saftigt pris på den.
skxmod tar ju ca 2000kr för sina metallboetter så säkert är dom inte billigare hos Kranio Design..

Han har en webshop på väg upp men den är inte klar ännu - det går att lägga beställningar via hans instagram i pm redan nu, jag har ingen koll på priserna men han bör väl rimligen svara om det ifall man frågan honom
Kan tillägga att jag varit ganska sugen på bromsvarianten han gör, riktigt kul i mitt tycke 😃👌

Edit. Och med Broms menar jag givetvis BroNs

Och några 18 til 20mm adapters? Vart ifrån?
Dom kommer från "JaysAndKays", tillverkade i metall och jäkligt välgjorda :)
De silverfärgade är till Casio "Royale" och gör så man får dit 22mm band.
De svarta är till f-91w "terroristen" och gör så man får dit 20mm band.

1666629355606.jpeg

1666629379325.jpeg

Tillbaka
Topp