• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitalklockatråden

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Vad gör man när man inte längre kommer se tiden på den där heller sedan?
Man löser det som man löser alla andra problem givetvis - man köper en ny klocka 🙂

C69F38F8-C97C-45F9-92B4-35DB7FA4E27A.jpeg


100 spänn och saken är löst 👍
 

Vostok

Audemars
Då blev det mjölkgrogg för hela slanten! Levererade kanske till Norrlands mejeriet? 🤣🤫
I Norrland finns det inget som heter "mjölkgrogg" 😂 Vissa saker ska inte blandas 😂
Här är några Norrländska drinkar:

Kaffekask
1 st sockerbit
Kaffe
Hembränt
Släpp ner sockerbiten i en tomm kaffemugg
Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten
Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen
Slappna av och njut

Tequila Sunrise
1 liter Tequila
Drick tequilan
Slut ögonen
Vakna i soluppgången
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Lite olika uttryck men dem platsar i samma tråd...
20221127_073609.jpg

Va hände med pruttein drinkarna Sabaton och vikterna?
Kul att du nämner det. Träningskortet gick ut, frugan stack och huset säljs. Skall flytta till annan stad. Mycket skit i livet helt enkelt. Träningen gick på röven tillsammans med allt annat. Så man är lite "mellan en Zlathoust och ett hårt ställe" så att säga.

Men har nu köpt nytt kort som gäller i hela Skåne. Så, sätter lite press på mig nu och säger att jag skall träna idag. Så får vi se om det hjälper. 🥴
 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
I Norrland finns det inget som heter "mjölkgrogg" 😂 Vissa saker ska inte blandas 😂
Här är några Norrländska drinkar:

Kaffekask
1 st sockerbit
Kaffe
Hembränt
Släpp ner sockerbiten i en tomm kaffemugg
Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten
Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten igen
Slappna av och njut

Tequila Sunrise
1 liter Tequila
Drick tequilan
Slut ögonen
Vakna i soluppgången
Känns som man skulle slippa de mesta av snöh.l.e.t med de där drinkar, dock får man igen det på morgon när man vaknar o har en stor snöhög vid ytterdörren
 

Vostok

Audemars
Känns som man skulle slippa de mesta av snöh.l.e.t med de där drinkar, dock får man igen det på morgon när man vaknar o har en stor snöhög vid ytterdörren
Ja exakt den kaffekasken blev jag invigd med när vi skulle slakta vid min första älgjakt (alltså bara vid slakten, vi drack ingen alkohol under själva jakten) 😂
 

Brogin

Rolex
Kul att du nämner det. Träningskortet gick ut, frugan stack och huset säljs. Skall flytta till annan stad. Mycket skit i livet helt enkelt. Träningen gick på röven tillsammans med allt annat. Så man är lite "mellan en Zlathoust och ett hårt ställe" så att säga.

Men har nu köpt nytt kort som gäller i hela Skåne. Så, sätter lite press på mig nu och säger att jag skall träna idag. Så får vi se om det hjälper. 🥴
Ja fy fan... Vad brukar dem säga; Det som inte dödar, det härdar! Och sen funkar alltid lite Gammeldansk om inget annat gör det...:rage:
 

Vinflaskan

Cartier
Lyx när man slipper svara på frågorna själv....😆 Kofösaren 🐄 @hepanter ... har koll på läget då den tidigare ingick som en del i familjen Hs samling!😉

Tack för svaren! Den va fin, är i tankarna på att byta ut min svarta GBA-800 till något liknande med positiv display. Den där bockade av typ allt jag är ute efter, synd att den verkar vara ur produktion.
 
Topp