• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Digitalklockatråden

Dagens digitalare 😁
IMG_20221204_121953.jpg

IMG_20221204_144012.jpg

IMG_20221204_181623.jpg

Vi skojar till det med svartvitt.
Lite som inkomsterna eller? 😉😅
Tänker inte på någon särskild mem det är ju kul att peka finger. Nå. @hepanter har du betalat all skatt? Va? Va? 🤪😄
20221205_081254.jpg

Senast ändrad:
Du har säkert förklarat det innan...
Men hur läser du av den prickiga saken ? :)
Eh... va? 😅😅
Ja det är 12h som gäller.
Ett gäng lampor för timme inom det övre området och ett gäng för minuter i det nedre. Vissa lampor betyder 10, andra betyder 1.
Sedan får man addera.
Första är släckt, dvs det är 10 lampanför timmar. Sådå får man räkna tända prickar dvs 8 i detta fall.
Sedan 10 lamppor för mimut. 1 tänd. Inga för enstaka minut. 8.10 är klockan.
Finns linjer på klockan som visar fälten.

Edit: den är alltså helt värdelös att läsa av men den blinkar och lyser samt gör ett slumpat mönster varje gång man trycker på knappen innan tiden visas. Bara en sån sak. Allt är förlåtet sedan 😂
20221205_123234.jpg

Årets sämsta köp blir nog detta, först gick bandet som satt på av efter 1h (det var ju gammalt), nytt beställt som kom idag. Inser då att skruvhålen är helt sönderskruvade i 3 av 4 hål. Så går ej fästa bandet dvs går ej använda den ☹️

Någon som behöver Ambit 2 reservdel, redo slänga skiten i soptunnan…
82DA2259-29F5-41D3-98C3-D19EF549105B.jpeg

Edit: vill bara skriva, då förra ägaren har annonser på andra Suuntos att jag är rätt säker på det är jag som fumlat på något sätt när förra bandet skruvades av då bandet innan satt bra (och jag ändå tänkt köpa nytt band från början). Värt påpeka mer mest surt när den äntligen skulle testas 🙈

Senast ändrad:
Årets sämsta köp blir nog detta, först gick bandet som satt på av efter 1h (det var ju gammalt), nytt beställt som kom idag. Inser då att skruvhålen är helt sönderskruvade i 3 av 4 hål. Så går ej fästa bandet dvs går ej använda den ☹️

Men eeh... mura igen hålen med superlim blandat med en mix av bakpulver och blyerts. Blir knallhårt och fäster på en inoljad tvål. Borra sedan små hål och kör vanliga bandstift och natoband? Men testa så du får en bra mix innan du kör på klockan.

Har liknande på den svart jag postade ovan. Stiftet poppar ur en hålet så fort det blir lite spänning. Skall prova grövre stift först. Har en känsla av att de är för smala och böjer sig för lätt.

Men eeh... mura igen hålen med superlim blandat med en mix av bakpulver och blyerts. Blir knallhårt och fäster på en inoljad tvål. Borra sedan små hål och kör vanliga bandstift och natoband? Men testa så du får en bra mix innan du kör på klockan.

Har liknande på den svart jag postade ovan. Stiftet poppar ur en hålet så fort det blir lite spänning. Skall prova grövre stift först. Har en känsla av att de är för smala och böjer sig för lätt.

Låter som något för mcgavyer, inga vanliga luggar på denna tyvärr 🤔 🙈

Nåväl funderar på en annan lösning med någon tunn liten platta att fästa skruven i annars mellan band och boett. Limma fast den delen då hålen ändå är trasiga. Märks om det går.

Tror kusinens sambo har en ambit så hon kan få den annars i reserv och bandet med.

Nåväl funderar på en annan lösning med någon tunn liten platta att fästa skruven i annars mellan band och boett. Limma fast den delen då hålen ändå är trasiga. Märks om det går.

Tror kusinens sambo har en ambit så hon kan få den annars i reserv och bandet med.
Jo det är något hokus pokus jag snubblade över på tuben en gång. Skapligt McGyver men det verkade funka bra. Bara bakpulver och superlim blir också en sorts cement men inte så stark.

Jo det är något hokus pokus jag snubblade över på tuben en gång. Skapligt McGyver men det verkade funka bra. Bara bakpulver och superlim blir också en sorts cement men inte så stark.

Körde i en rejäl klick gorillalim och i med skruven, se om det sitter bra en längre stund. När bandet går sönder är nog klockan förbrukad isf men kosta mig typ 350kr så skitsamma, hade mest tänkt ha den till skidor i fjällen ändå pga billig och tydlig display 🙈

BA751337-9745-4E97-9F21-2F4F70EF60DB.jpeg

Senast ändrad:
Körde i en rejäl klick gorillalim och i med skruven, se om det sitter bra en längre stund. När bandet går sönder är nog klockan förbrukad isf men kosta mig typ 350kr så skitsamma, hade mest tänkt ha den till skidor i fjällen ändå pga billig och tydlig display 🙈

Blink slår pang vilken dag i veckan som helst i min bok
Generellt enig. Men 1-2 dagar per år slår pang blink... skrämmer ju grannarna ibland... ;) Feuer frei!

1670269082802.png

Edit: vill bara skriva, då förra ägaren har annonser på andra Suuntos att jag är rätt säker på det är jag som fumlat på något sätt när förra bandet skruvades av då bandet innan satt bra (och jag ändå tänkt köpa nytt band från början). Värt påpeka mer mest surt när den äntligen skulle testas 🙈

Jag hade kört med tvåkomponentslim med orginalskruvarna. Gorillalim kanske funkar, har aldrig använt det.

Tillbaka
Topp