Dagens digitalare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh drar en i färg med. Rätt coolt med elden och det isblå skenet från klockan.Vi skojar till det med svartvitt.
Du har säkert förklarat det innan...Äh drar en i färg med. Rätt coolt med elden och det isblå skenet från klockan.
Att förbruka el är ju också skoj eller inte...Hämtar ved.... roligare än så blir det inte så här års. Jo, att elda upp den är ju då förstås snäppet roligare ...
Den är rätt hård alltså. En av de bättre imo.
Ja den är grym. Den matchade så fint med snön när de va lite mer vintrigt för ett par veckor sen. Synd jag hatar snöhe..e tDen är rätt hård alltså. En av de bättre imo.
Tror fn det har snöat här med. Något vitt mög bland rosorna! Notera att en blommar än i december...Ja den är grym. Den matchade så fint med snön när de va lite mer vintrigt för ett par veckor sen. Synd jag hatar snöhe..e t
Undrar hur många skördar bönderna skördar i Skåne säkert 4 iafTror fn det har snöat här med. Något vitt mög bland rosorna! Notera att en blommar än i december...
Du har säkert förklarat det innan...
Men hur läser du av den prickiga saken ?
Eh... va?Du har säkert förklarat det innan...
Men hur läser du av den prickiga saken ?
Typ just så. Mycket blink för pengarnaÄh, den där klockan kan inte visa tid, bara lite random prickar...
Men eeh... mura igen hålen med superlim blandat med en mix av bakpulver och blyerts. Blir knallhårt och fäster på en inoljad tvål. Borra sedan små hål och kör vanliga bandstift och natoband? Men testa så du får en bra mix innan du kör på klockan.Årets sämsta köp blir nog detta, först gick bandet som satt på av efter 1h (det var ju gammalt), nytt beställt som kom idag. Inser då att skruvhålen är helt sönderskruvade i 3 av 4 hål. Så går ej fästa bandet dvs går ej använda den
Någon som behöver Ambit 2 reservdel, redo slänga skiten i soptunnan…
Men eeh... mura igen hålen med superlim blandat med en mix av bakpulver och blyerts. Blir knallhårt och fäster på en inoljad tvål. Borra sedan små hål och kör vanliga bandstift och natoband? Men testa så du får en bra mix innan du kör på klockan.
Har liknande på den svart jag postade ovan. Stiftet poppar ur en hålet så fort det blir lite spänning. Skall prova grövre stift först. Har en känsla av att de är för smala och böjer sig för lätt.
Jo det är något hokus pokus jag snubblade över på tuben en gång. Skapligt McGyver men det verkade funka bra. Bara bakpulver och superlim blir också en sorts cement men inte så stark.Låter som något för mcgavyer, inga vanliga luggar på denna tyvärr
Nåväl funderar på en annan lösning med någon tunn liten platta att fästa skruven i annars mellan band och boett. Limma fast den delen då hålen ändå är trasiga. Märks om det går.
Tror kusinens sambo har en ambit så hon kan få den annars i reserv och bandet med.
Jo det är något hokus pokus jag snubblade över på tuben en gång. Skapligt McGyver men det verkade funka bra. Bara bakpulver och superlim blir också en sorts cement men inte så stark.
Blink slår pang vilken dag i veckan som helst i min bokTyp just så. Mycket blink för pengarna
Körde i en rejäl klick gorillalim och i med skruven, se om det sitter bra en längre stund. När bandet går sönder är nog klockan förbrukad isf men kosta mig typ 350kr så skitsamma, hade mest tänkt ha den till skidor i fjällen ändå pga billig och tydlig display
Generellt enig. Men 1-2 dagar per år slår pang blink... skrämmer ju grannarna ibland... Feuer frei!Blink slår pang vilken dag i veckan som helst i min bok
Årets sämsta köp blir nog detta, först gick bandet som satt på av efter 1h (det var ju gammalt), nytt beställt som kom idag. Inser då att skruvhålen är helt sönderskruvade i 3 av 4 hål. Så går ej fästa bandet dvs går ej använda den
Någon som behöver Ambit 2 reservdel, redo slänga skiten i soptunnan…
Edit: vill bara skriva, då förra ägaren har annonser på andra Suuntos att jag är rätt säker på det är jag som fumlat på något sätt när förra bandet skruvades av då bandet innan satt bra (och jag ändå tänkt köpa nytt band från början). Värt påpeka mer mest surt när den äntligen skulle testas
Låter som något för mcgavyer, inga vanliga luggar på denna tyvärr
Nåväl funderar på en annan lösning med någon tunn liten platta att fästa skruven i annars mellan band och boett. Limma fast den delen då hålen ändå är trasiga. Märks om det går.
Tror kusinens sambo har en ambit så hon kan få den annars i reserv och bandet med.
Körde i en rejäl klick gorillalim och i med skruven, se om det sitter bra en längre stund. När bandet går sönder är nog klockan förbrukad isf men kosta mig typ 350kr så skitsamma, hade mest tänkt ha den till skidor i fjällen ändå pga billig och tydlig display
Du har givetvis helt rätt. Jag hade glömt att salut var något som existeradeGenerellt enig. Men 1-2 dagar per år slår pang blink... skrämmer ju grannarna ibland... Feuer frei!
Ena sidan sitter iaf som berget, den andra nog bra (på den sidan funkar även det enda skruvhålet med så säkerhet där)Jag hade kört med tvåkomponentslim med orginalskruvarna. Gorillalim kanske funkar, har aldrig använt det.
Var det i WR-takt då??Den här klockan håller verkligen vad den lovar! 100m wr står det på men jag simmade minst fem ggr så långt med den ikväll.
givetvis; wery rellaxatVar det i WR-takt då??
När jag förr i tiden "simmade" brukade jag kalla det 1000m livräddning....givetvis; wery rellaxat