Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo tack det vet jag hur det är... Projektet att ha klockan runt midjan är nedlagt sen länge om man säger som så...Camo00 skrev:Jag har också väldigt många öl- och glädjekilon för mycket, men oerhört få extra gram har satt sig på handlederna... :shock:80talisten skrev:Vilka barnhandleder ni har..nu är man iof överviktig, men jag tror min handled ligger på ca 7,25 tum.. 40-44mm är perfekt, sen varierar det beroende på modell...
Jag har inte använt originalbandet sedan november, men jag använder andra hålet på mitt Bradystrap (och på de flesta läderbanden). Då får man preciiis in änden på bandet i första öglan (eller vad det nu heterRber skrev:Vilket hål kör du på originalbandet? Minsta är något för stort för mig :roll:Pappikjolo skrev:Fan vilken fetknopp man är. 21,5 cm eller 8,46 tum gör bl.a. att jag inte gärna bär läderband. De blir helt enkelt lite för korta. Glycinen på nato funkar dock (även om det blir lite för lite utrymme för att vika in flärpen) :lol: Men 50mm klocka - det vägrar jag!
Väldigt vacker LeCoultre!theargonaut skrev:16 cm (6,25) handled, och tycker Flingan sitter bra, och kommit fram till att min maxgräns ligger på 41. Flippade mina två SMP i ett tidigt skede, bl.a. pga att de kändes som 41,5
33 mm
![]()
40 mm
![]()
41 mm
![]()
42,5 mm
![]()
Tackar! Den är lagom möglig, och en lite roligare dressare från ca -54/-55 (enligt någon Guru på JLC-forumet), och bandhornen förtjänar nästan ett eget kapitelBluesmanV8 skrev:Väldigt vacker LeCoultre!theargonaut skrev:16 cm (6,25) handled, och tycker Flingan sitter bra, och kommit fram till att min maxgräns ligger på 41. Flippade mina två SMP i ett tidigt skede, bl.a. pga att de kändes som 41,5
33 mm
![]()
40 mm
![]()
41 mm
![]()
42,5 mm
![]()
Bandhornen är ju![]()
Subben sitter ju som ett smäck på dig, perfekt storlek!Ricrob skrev:Och slutligen 40mm
JS_80 skrev:Wow - BME tar över staffettpinnen med sina 21 cm! Mäktigt att en panna kan bli "för liten"![]()
BME skrev:JS_80 skrev:Wow - BME tar över staffettpinnen med sina 21 cm! Mäktigt att en panna kan bli "för liten"![]()
Pappi "leder" faktiskt på 21,5...
Jämfört med honom så har jag ju jättesmå handleder![]()
Provade en panna med automatiska verket häromdagen, den satt så sjukt illa att man mådde dåligt.JakobZ skrev:Mina flickiga handleder mäter ca 17 cm, har just nu speedy (42mm) och Zenith (35-36mm) Och båda känns bra på sitt sätt.
Men sen tycker jag också att för stora klockor ser helt åt helvete ut.
Wollen skrev:Provade en panna med automatiska verket häromdagen, den satt så sjukt illa att man mådde dåligt.JakobZ skrev:Mina flickiga handleder mäter ca 17 cm, har just nu speedy (42mm) och Zenith (35-36mm) Och båda känns bra på sitt sätt.
Men sen tycker jag också att för stora klockor ser helt åt helvete ut.
Kör själv en PO 42mm och en 16572 40mm som båda passar mig ypperligt.
Hahaha... Aurum och NA fick inte ens vara med på listan ;-) Har iofs för mig att NA faktiskt inte har smalare handled än min...JS_80 skrev:Sammanställning av resultatet:
![]()
Pappikjolo toppar med 21,5 - respekt!
Pappikjolo skrev:Haha, vete fan om det är någon fördel att toppa listan. Jag kan nästan aldrig testa klockor med länk när jag är på GTG :cry:
theargonaut skrev:Hahaha... Aurum och NA fick inte ens vara med på listan ;-) Har iofs för mig att NA faktiskt inte har smalare handled än min...JS_80 skrev:Sammanställning av resultatet:
![]()
Pappikjolo toppar med 21,5 - respekt!
/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."