• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Din nästa Panna? Tråden om jakten!

Senaste nytt är ju att @mårt "verkar ha dålig koll på Panerai" 😂 Sorry. Ska inte lägga mig i. Kan dock intyga att 914 är en av dom bästa pannorna jag haft om man gillar det stuket!

DSC01510.jpg
Väldigt fin kombination av klocka och ägare. Många gånger handlar det just om det att matcha sin still med rätt klocka.
Många verkar snöa in sig på referensnummer och dylikt mikroskopiskt men glömmer att köpa en klocka efter sin egen livs & klädstil.

Lär mig om Luminor-referenser!
Jag vill ha manuellt verk och sandwich-tavla utan subsekund, 44-47 mm. På min lista hittills har jag 372 och 914. Dock gissar jag att den samlade kompetensen här kan bidra med fler tänkbara referenser. Går också bra att dra ett meddelande om du har något att avyttra.

Jag vill ha manuellt verk och sandwich-tavla utan subsekund, 44-47 mm. På min lista hittills har jag 372 och 914. Dock gissar jag att den samlade kompetensen här kan bidra med fler tänkbara referenser. Går också bra att dra ett meddelande om du har något att avyttra.
Du har ju ett par riktiga klassiker i 176 och 112.
Sedan är 390 värd att utforska.
Kan du tänka dig vit tavla har du 114.

Edit: såg kravet på sandwich. 114 och 390 går bort då.

Senast ändrad:
Slänger in 560 också om man vill ha vit/grön lysmassa. Dock bara två år som den gjordes med sandwich-tavla, så dubbelkolla osv.

Kolla in watchbase, finns mängder av referenser 😀

Trålat nätet och fått en order annullerad på uret, att hitta nästa panna är fasen inte lätt 😮
Släpp in mig i värmen! 😘

Har gått i tankarna att lösa en 00627, men velar fortfarande kring om det är just den jag ska ha då det troligtvis blir enda pannan i samlingen och kommer hållas länge.
Men den växer på mig varje gång jag ser den, kanske blir något under 2025!
1735471844801.jpeg

Jag är ju uppenbarligen inte den enda som kikar på denna, har förstått att det är en kloss med sina 18mm men ändå?
IMG_0491.jpeg
Med största sannolikhet scam. Omöjligt för säljare. att skicka fler bilder. Två omdömen på blocket varav båda var från idag men säljaren har varit på blocket sedan 2012. Annonsen anmäld och borttagen.

Efter att ha kört 44 mm 590 i fem år så har jag börjat snegla allt mer mot 47 mm. Tjejen tycker det är dårskap då den nya ser ”likadan” ut som min nuvarande… nåväl..

372 med plexi…. Mmm… på hedrande andraplats i letandet står en 422. Även om det hade varit skönt att skippa sekundvisaren.

Har dock inte ens testat 47 mm men tänker att hur fel kan det bli…

Efter att ha kört 44 mm 590 i fem år så har jag börjat snegla allt mer mot 47 mm. Tjejen tycker det är dårskap då den nya ser ”likadan” ut som min nuvarande… nåväl..

372 med plexi…. Mmm… på hedrande andraplats i letandet står en 422. Även om det hade varit skönt att skippa sekundvisaren.

Har dock inte ens testat 47 mm men tänker att hur fel kan det bli…

Om du är sugen på att låta din 590 vandra vidare får du gärna höra av dig :)

Även jag är sugen på 47mm igen. Aldrig testat 422 men tyckte 372 var magisk så den är också en kandidat. Svåra val, för isåfall får 390 lämna, då det blir lite kaka på kaka😅

Tillbaka
Topp