• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din snabbaste flipp?

Gavve

Greven
2-Faktor
Som ämnet säger; vilken är din snabbaste flipp?

Personligen hade jag en Breitling Chronomat G/S under 2 veckor i Januari iår. Hade egentligen tänkt ha den ett tag men fick PM om jag ville sälja, så vafan då gjorde jag det. Det var alltså inte den vanliga jargongen om att man "inte klickade"


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Ricrob

Patek
Ojojoj.. Har flippat minst 10 klockor innan 1 vecka har gått.. Senast en Seiko Samurai som flippades efter 3 dagar typ. B-1'an flippades efter 11 dagar (skulle varit 7 om jag inte behövt vänta på köparen).
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en Glycine Incursore som jag fick hem på förmiddagen, flippade den direkt och ändrade i princip bara adressen på paketet innan jag lämnade in den på posten strax efter lunch samma dag (hatade den ändå och en kille i Belgien letade efter precis en sådan).
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
kl 10:00 - kl 13:00 inkl shipping...

hämtade en Heuer 844 Quartz på posten vid 10, konstaterade snabb att den var förjävla stor, + astråkig med quartz, drog ut en säljes på gula TTT med gamla säljarens bilder, -jag taren sa Toni omedelbums tebax till posten efter lunch o iväg mären bara... tror jag har sett det exet hos andra forumare sedan...

 
Vad var det för klocka?

En NOS grön Heuer 1000....ångrar mig idag dock...

Heuer_1.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
En asful Tag Heuer F1 som av någon jäkla anledning var typ 36 mm.

Så hur snabbt flippade jag den? - Ja, inte tillräckligt snabbt iaf.

 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Fick denna i ett desperat byte. Den varade nog inte ens två timmar. Har ibland dåligt samvete för att jag lurade på någon sån skit.

DSC02270.jpg
 

vonhall

Rolex
Är ingen mästerflippare direkt! Men jag flippade en Tudor Hydronaut efter drygt 3 veckor. Tyckte den såg snygg ut på bild. Men verkligheten var en annan!
 

Hubbatix

Cartier
En dag. Fick hem en Tudor syn och hade den på armen samma kväll som det första derbyt i elitserien mellan Djurgår'n och Solna aik. Djurgår'n fick fetpisk så jag lade ut subban till försäljning samma kväll... Kan ju inte ha en klocka som torskar derbyn direkt, det förstår väl alla?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Behöll nog denna i max en dag, trodde den skulle passa lite bättre men när jag insåg att jag nog var tvungen att ha den runt benet för att överhuvudtaget kunna bära den så fick den gå.

ubKGcZp.jpg


/Andy7750
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag använder inte orden "snabb" och flipp" i samma mening, såvida inte ordet "inte" finns med också...

En månad, eller så, tror jag är det "minst långsamma" i sammanhanget. Nästan ny Rolex mot helt ny Rolex. Resten av mitt totalt sett blygsamma "flippande" (jämfört med många andra här) rör sig i årslånga cykler.

A
 
Topp