• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diskussion om att köpa OMEGA Constellation

UlfArnold skrev:
Constellation med "Pie-Pan" är underbara. Personligen tycker jag att urtavlan med hårkors är vackrast.
Få nu bara inte för dig att den passar med Nato-band för det gör den inte. Den skall ha ett snyggt brunt läderband av högsta kvalité o inget annat!

Tack Ulf... Nej då, något nato band blir nog adrig aktuellt... ;)
 
B

Borttagen

Guest
Aurum skrev:
UlfArnold skrev:
Constellation med "Pie-Pan" är underbara. Personligen tycker jag att urtavlan med hårkors är vackrast.
Få nu bara inte för dig att den passar med Nato-band för det gör den inte. Den skall ha ett snyggt brunt läderband av högsta kvalité o inget annat!

Visa oss lite fina kombinationer! Och vem skulle vilja häda en constellation med nato?

Nä, vem skulle vilja det... :) :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
UlfArnold skrev:
Aurum skrev:
UlfArnold skrev:
Constellation med "Pie-Pan" är underbara. Personligen tycker jag att urtavlan med hårkors är vackrast.
Få nu bara inte för dig att den passar med Nato-band för det gör den inte. Den skall ha ett snyggt brunt läderband av högsta kvalité o inget annat!

Visa oss lite fina kombinationer! Och vem skulle vilja häda en constellation med nato?

Nä, vem skulle vilja det... :) :D

Ja, vem? (Singular och Denke räknas ej) Och dissar man något borde det vara lag på att lägga upp något bättre.
 

salmonia

Omega
SiljeWatches skrev:
På begäran... Lite close up bilder på en OMEGA Constellation Pie Pan.
Efter att bilderna tagits, så har dinkan fått original krona... :)

DSC09503.jpg


DSC09504.jpg


DSC09506.jpg


Ariste bad väl om bilder på de svarta?!

Dessutom frågar jag mig, är de visarna verkligen original?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
salmonia skrev:
SiljeWatches skrev:
På begäran... Lite close up bilder på en OMEGA Constellation Pie Pan.
Efter att bilderna tagits, så har dinkan fått original krona... :)
Ariste bad väl om bilder på de svarta?!
Dessutom frågar jag mig, är de visarna verkligen original?
Det skulle vara kul att se bilder på de svarttavlade Constellations Silje äger, oavsett om de är ommålade eller original.
Visarna ser onekligen långa ut i jämförelse med de referenssajter som finns att tillgå, de ska väl inte hänga ut över "pannkanten"?
 

Obeedoobe

Friends of KS
Nej, de ser onekligen ut att vara för långa. De ska se ut så här...hoppas jag:)

Mvh
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357304933.879119.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357304933.879119.jpg
    76.9 KB · Visningar: 459

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: OMEGA Constellation franken!

Då jag ser att den här tråden kom upp igen så kanske jag skulle berätta om den Constellation från -63 som jag skrev om i september. Den här. En riktig skönhet.
Constellation_zps189a2a0d.jpg

Jag öppnade ju boetten och konstaterade att den hade ett korrekt kronometerverk. Jag kollade dessutom allt annat; MOY, alla vinklar på boett och bezel, onyxen i index, visare o sv. Allt verkade korrekt.
Jag kände mig trots detta inte nöjd så jag beställde ett extract from Archives från Omega. Det visade sig att verket monterats i en 14k G/S den 22 september 1964. Klockan var alltså inte NOS som jag trodde utan en s k "franken".
Fan! så det var synd, jag nästan ångrade mig när säljaren tog uret i retur. :(

Efter den här resan så blir det ingen mer Connie utan "Extract from Archives" trots att allt annat stämmer.. nåja kanske en 18 k helguld då :)
mvh
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
MOY-test är en kontroll av tavlan; man drar en linje 12-6 och då skall bokstäverna autoMatic-cronOmeter-officialY ligga i ett visst läge.
mvh
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: OMEGA Constellation franken!

Kettil skrev:
Då jag ser att den här tråden kom upp igen så kanske jag skulle berätta om den Constellation från -63 som jag skrev om i september. Den här. En riktig skönhet.
Jag öppnade ju boetten och konstaterade att den hade ett korrekt kronometerverk. Jag kollade dessutom allt annat; MOY, alla vinklar på boett och bezel, onyxen i index, visare o sv. Allt verkade korrekt.
Jag kände mig trots detta inte nöjd så jag beställde ett extract from Archives från Omega. Det visade sig att verket monterats i en 14k G/S den 22 september 1964. Klockan var alltså inte NOS som jag trodde utan en s k "franken".
Fan! så det var synd, jag nästan ångrade mig när säljaren tog uret i retur. :(

Efter den här resan så blir det ingen mer Connie utan "Extract from Archives" trots att allt annat stämmer.. nåja kanske en 18 k helguld då :)
mvh
Vilken skönhet, synd att den var franken men hyvens av säljaren att ta tillbaka köpet. Hoppas de informerar kommande intressenter om bakgrunden. Omegas tjänst är guld värd, tänk om alla tillverkare hade så bra koll. Jakten går vidare, Kettil...god tur!
 
Topp