• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diss eller hiss?

Bu eller bä? själv gillar jag som fan!

  • gillar

    Röster: 38 24.1%
  • hatar

    Röster: 48 30.4%
  • sval

    Röster: 72 45.6%

  • Totala väljare
    158

Chagall

Cartier
Nja... Den gula färgen ger ett otroligt barnsligt och billigt intryck. Inget för mig.

Hoppas Rob (?) Har öppet köp! ;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nej du, sorry Spencer den flyger verkligen inte för mig. Det rycker inte ett dugg sär nere när jag ser den.

Men!
Du verkar väl gilla den så kör!
 

JohnDoe

Rolex
image.png
Själv är jag lite svag för en gul eller röd speedy. Klart det funkar med en gul tudor. Bild friskt stulen från nätet.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Sorry Spencer men det där är en posörkronograf på riktigt.

Edit: Jag vet, vi sätter en Duccelogga på sidan, det är cool. Ja, eller inte.
Edit2: Och då gillar jag ändå Ducati
Edit3: vi kanske ska färga subtavlorna oclså så de matchar hojens varvräknare, ja det gör vi, fan va fett. NEJ.
Edit4: Och slänga på ett band som ser ut som en gammal mc-jacka, fett. -Va fan.

Sorry, @yonsson, du har fel. Det enda som inte funkar på den där är det runda datumfönstret, resten är kalas.
 

JohnDoe

Rolex
Starka färger är som guld o bling, visar att man vågar. Kul med något som inte är svart tavla med länk, ser ju inte skillnad på modeller o märken snart. Mer färg, mer bling, mer profil.....
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Den är definitiv cool, men snygg nja.
Dock aldrig prövat en IRL. Antar att det finns flera tavlavarianter till den som man kan byta om man känner för det.
 

Jonte73

Audemars
Råfrän.
Funkar antagligen bäst på sommaren i en muskelbåt eller på valfritt vattenhål i skärgården .
Men å andra sidan är den ball utstickandes under skjortan på valfritt styrelsemöte :)
Gillar.

Edit, man måste köra bakslickad mäklarfrilla till den för att bli trovärdig när den är på armen :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tudor har karaktär. När Rolex strösslar med diamanter, tar Tudor ut svängarna i färg och form.

Jag överdriver... Men mitt intryck är att det är genom just Tudor, som huset Rolex tillåter sig att prova på. Inte omöjligt att det vi tittar på är morgondagens "Monte Carlo".
 

WatchIT

Panerai
Snygg modell men gult flyger för inte för mig. Gordon Ramsay's klocka fick mig nästan att sluta titta på hans program. Men hade den varit orange hade jag älskat den….är med @RicVin där….men vafan du tycker om den och det är väl det som räknas!
 
Topp