• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Diss eller hiss?

Bu eller bä? själv gillar jag som fan!

  • gillar

    Röster: 38 24.1%
  • hatar

    Röster: 48 30.4%
  • sval

    Röster: 72 45.6%

  • Totala väljare
    158

Ministern

Founder
2-Faktor
Köpte denna på ett event i torsdags, många stammisar hånar.. själv tycker jag den är kunglig! Vad tycker du?
20151016_104939.jpg
20151016_093719.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sorry Spencer men det där är en posörkronograf på riktigt.

Edit: Jag vet, vi sätter en Duccelogga på sidan, det är cool. Ja, eller inte.
Edit2: Och då gillar jag ändå Ducati
Edit3: vi kanske ska färga subtavlorna oclså så de matchar hojens varvräknare, ja det gör vi, fan va fett. NEJ.
Edit4: Och slänga på ett band som ser ut som en gammal mc-jacka, fett. -Va fan.
 
Senast ändrad:

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Den är cool, gillar datumplaceringen :)

En fundering, hur hittar ni användningsområden för sånna här "skrikiga" klockor? Mest när ni har t-shirt/hoodie på er och är allmänt sportiga?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Den var speciell om inte annat! Jag tycker den ser cool ut, gillar det runda datumfönstret! Finns det länk till klockan istället för läder?!
 

Lithium

Cartier
Röstade sval. Tycker det ser märkligt ut med ändlänkarna och det rundade bandet (gummi?). Ser kanske bättre ut i verkligheten.

Vad är det för knapp på vänster sida av boetten?
 
Svårbedömt! Tycker faktiskt den är rätt häftig, skrikig ja, men cool. Känns väldigt sportig och somrig, skulle absolut den funkar en varm sommardag i skärgårn! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tilläggas bör är att den växer hela tiden och att @jakob.dala anser att den är ful.. Då har han ändå ätit och druckit gratis med hela familjen sedan klockan fyra, han måste väl vara ganska ärlig..
En riktig polare är ärlig innan han får öl i sig, därför är jag ärlig redan nu, fast jag har iofs några öl i mig.
 
Den får en att tänka på strofen "Dina bröst är som svalor som häckar" av den gode Lars Forssell. Och då menar jag det på det bästa av möjliga sätt. Gillar dinkan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Nja...inte mitt kopp te. Luggarna ser ganska långa ut i förhållande till din handled. Men bildvinkeln kanske lurar ögat. Men huvudsaken är ju att du själv gillar den! :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Får nog bli "sval" för min del. Tycker den ser plastig ut i mina ögon. Gillar Tudor i vanliga fall ska sägas.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar klockan men den gör sig bäst i svart keramik. Blir lite skrikig när den är så färgglad men du har och andra sidan ett par andra klockor att variera med så den kan nog hitta sin plats. Men inget som står på min inköpslista.

image.jpeg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Visst är det så, den är en blandning mellan AP ROO gul och en 60-tals Daytona. De som virrar är så..... Dumma....
Antar att den växer, framförallt irl. Oftast är de sakerna som växer på en som blir true löve.

Fan nu sitter jag och mjölkar hela interwebs på videos och recensioner av fastrider. Synd att Duccen är mattgrå - kan man skicka tavlan nånstans tillsammans med färgkoden?:bag:
 
Topp