• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

marw

Silver
2-Faktor
Tänker att vi behöver en tråd om de bästa köpen på länge. Ni vet plötsligt slår man till eller trillar över något man inte visste att man behövde eller för all del ens var tillgängligt. Det sätter guldkant på tillvaron, förenklar livet eller överraskar på annat sätt. Just sådant kan vi samla i denna tråd. Jag lovar att bidra under dagen. Kom igen och bjussa nu på era bästa köp, smått som stort.
 
Håller helt med om bra köksknivar, platsar helt klart. Sätter guldkant på tillvaron och gör matlagningen roligare och enklare. Det behöver inte vara värsta sorten men några hyggliga förhöjer matlagningen så mycket. Jag bjuder på mina. Som är myabi 6000 mct köpta på bagaren och kocken som för övrigt är en bra sida.
IMG_20210612_103331.jpg
 
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
 
Guds gåva till småbarnsföräldrar 😃 Värt varenda krona :)

1623494533188.jpeg
Sådan där tror jag inte fanns på min tid. Vadå har man pulver och vatten i olika behållare så kommer det ut perfekt tempererad välling? Grymt ju! Själv fick man micra vattnet mitt i natten. Föröka få i pulvret i dunklet för att sedan skaka flaskan samtidigt som man knep åt om nappen på flaskan. Man kunde också ge sig fan på att det bildades visst övertryck i flaskan så att det alltid skvätte ut välling på golvet när man släppte nappen. Hade man otur fick man också spola den i kallvatten då vällingen blev för varm. Skulle köpt en sådan där direkt.
 
Sådan där tror jag inte fanns på min tid. Vadå har man pulver och vatten i olika behållare så kommer det ut perfekt tempererad välling? Grymt ju! Själv fick man micra vattnet mitt i natten. Föröka få i pulvret i dunklet för att sedan skaka flaskan samtidigt som man knep åt om nappen på flaskan. Man kunde också ge sig fan på att det bildades visst övertryck i flaskan så att det alltid skvätte ut välling på golvet när man släppte nappen. Hade man otur fick man också spola den i kallvatten då vällingen blev för varm. Skulle köpt en sådan där direkt.
Helt rätt! Som en kaffemaskin för välling :) Tröttnade rätt fort på att använda vattenkokaren och hålla med att blanda vatten för att få rätt temperatur.
 
Guds gåva till småbarnsföräldrar 😃 Värt varenda krona :)

1623494533188.jpeg
Har hört mycket gott om den där. Vi funderade på en sån men det blev aldrig av, däremot kommer den köpas in till nästa unge!

Mitt bästa köp på länge (har haft dom i ett år nu cirka) är nog mina Airpods Pro. Används varje dag och funkar bra i nästan alla situationer då dom har både noise cancelling och medhörningsfunktion, så man kan välja att isolera sig totalt eller att höra allt som sägs, samtidigt som man kan låta dom sitta i hela tiden då dom är jäkligt bekväma.


441D7E65-000B-4004-AA52-F384CE1BAFDB.jpeg
 
Har hört mycket gott om den där. Vi funderade på en sån men det blev aldrig av, däremot kommer den köpas in till nästa unge!

Mitt bästa köp på länge (har haft dom i ett år nu cirka) är nog mina Airpods Pro. Används varje dag och funkar bra i nästan alla situationer då dom har både noise cancelling och medhörningsfunktion, så man kan välja att isolera sig totalt eller att höra allt som sägs, samtidigt som man kan låta dom sitta i hela tiden då dom är jäkligt bekväma.


441D7E65-000B-4004-AA52-F384CE1BAFDB.jpeg
Vad är det för case? Är det ifrån Lucrin?
Är grymt nöjd med mina Airpods. Arbetar dock emellanåt i halvdammig miljö och caset ser ut som skit. Borde köpa nått liknande för de gånger jag använder dem ”privat”
 
Senast ändrad:
För min (vår) del, en riktigt skön säng. Den dryga månadslönen var väl spenderad. Enda nackdelen är att jag blivit som prinsessan på ärten. Har tidigare kunnat sova överallt, numer får jag ryggsmärtor av de gamla ikeasängarna i sommarhuset.

Edit: Näst bäst espressomaskinen. Riktigt bra kaffe när som helst känns numer som en mänsklig rättighet.
 
En billig Matsuai AC till sovrummet, kyler fortfarande efter 5 somrar. Så jäkla skönt att gå och lägga sig i ett 17 gradigt sovrum.
 
Min PS5 till min mancave. Förgyllt många kvällar

48357A64-18E5-4133-8C4D-F6D609C42CB9.jpeg


Min skärm till kontoret. Underbar nu när man jobbar hemifrån

C6223C32-18E3-48D2-82A2-B9F161369530.jpeg


Min Rimowa hand carry. Byggd som en tank. Snygg. Rullar bra. Perfekt när man fixar barnvakt och smiter iväg en natt

5D0E0E26-70C6-476C-BB05-6B78FE8F80E4.jpeg


Orbi mesh RBK852, bra för oss som bor i hus och vill surfa snabbt, på KS

8F19E71F-1F7F-46DE-B1CD-AF87C4E907D9.jpeg

425723CA-FB78-49B6-8F5C-02068DA05414.png
 
Elbil.
Absurt bekvämt. Att man sedan aldrig behöver lägga tid på att tanka är kalas (just den fördelen hade jag hört folk uppskatta hemskt mycket, men tänkt att det är väl inte en så stor grej. Det är det.).
Sedan ska man ju ha ett passande körmönster och bla bla bla jordartsmetaller, men för mig är det hur bra som helst.
 
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
Köpte en likadan efter ditt tips. Väldigt nöjd! Fin kvalitetskänsla för priset. Ser ok ut. Men framför allt väldigt tyst. Typ ljudlös upp till läge 4.
 
4E161A08-B634-4E33-A5DC-7D8D5699FE59.jpeg
En elcykel som köptes av en mycket trevlig herre här på forumet. I mina ögon är den rätt cool och jäkla bekväm att köra. Caferacer inspererad, Stabil sak i. Pillade lite på displayen och vips kom den upp i 55-60 blås enbart tumgasen ganska bra, acceleration första 30kmh är riktigt galen.Väldigt nöjd, lite för nöjd
FA910CEB-EACF-4716-B2FE-E2095B6552A1.jpeg

Många tycker kanske att det är töntigt med el och det är det oclså, men väldigt väldigt smidigt och kul!
 
Senast ändrad:
4E161A08-B634-4E33-A5DC-7D8D5699FE59.jpeg
En elcykel som köptes av en mycket trevlig herre här på forumet. I mina ögon är den rätt cool och jäkla bekväm att köra. Caferacer inspererad, Stabil sak i. Pillade lite på displayen och vips kom den upp i 55-60 blås enbart tumgasen ganska bra, acceleration första 30kmh är riktigt galen.Väldigt nöjd, lite för nöjd
FA910CEB-EACF-4716-B2FE-E2095B6552A1.jpeg

Många tycker kanske att det är töntigt med el och det är det oclså, men väldigt väldigt smidigt och kul!
Då är det ju ingen cykel ;)
 
När man jobbar själv hemma i pandemitider och behöver göra en (1) mugg kaffe åt sig själv ett par gånger om dagen och den gamla kaffebryggaren är sunkig och trött, och överdimensionerad, inte så bra på att göra bara lite kaffe...
id1-cuponemattblack_151.jpg
 
Tillbaka
Topp