• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

MasterLink

Cartier
2-Faktor
När man jobbar själv hemma i pandemitider och behöver göra en (1) mugg kaffe åt sig själv ett par gånger om dagen och den gamla kaffebryggaren är sunkig och trött, och överdimensionerad, inte så bra på att göra bara lite kaffe...
id1-cuponemattblack_151.jpg

Köpte en sån till jobbet, perfekt för att slippa det sunkiga automatkaffet 👍:).
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
En pop-socket! Tänkte länge att det var nått trams som hade hittats på som en fluga för "dagens ungdom". Men det visade sig vara ett ergonomiskt lyft för telefonen. Med den här lilla manicken blir det lättare att hålla i den, inte minst vid fotografering, plus att man får ett inbyggt stöd när man kollar på youtube. Fälls ihop och märks knappt i fickan. Sen att det ser lite muppigt ut får man väl leva med.
pop2.jpg

pop3.jpg

pop1.jpg
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
4E161A08-B634-4E33-A5DC-7D8D5699FE59.jpeg
En elcykel som köptes av en mycket trevlig herre här på forumet. I mina ögon är den rätt cool och jäkla bekväm att köra. Caferacer inspererad, Stabil sak i. Pillade lite på displayen och vips kom den upp i 55-60 blås enbart tumgasen ganska bra, acceleration första 30kmh är riktigt galen.Väldigt nöjd, lite för nöjd
FA910CEB-EACF-4716-B2FE-E2095B6552A1.jpeg

Många tycker kanske att det är töntigt med el och det är det oclså, men väldigt väldigt smidigt och kul!
Skulle jag bott lite närmare (65 mil söderut) så skulle jag ha köpt den.
Definitivt bra köp!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En pop-socket! Tänkte länge att det var nått trams som hade hittats på som en fluga för "dagens ungdom". Men det visade sig vara ett ergonomiskt lyft för telefonen. Med den här lilla manicken blir det lättare att hålla i den, inte minst vid fotografering, plus att man får ett inbyggt stöd när man kollar på youtube. Fälls ihop och märks knappt i fickan. Sen att det ser lite muppigt ut får man väl leva med.
pop2.jpg

pop3.jpg

pop1.jpg
Tänkte köpa en sådan till grabben idag. Var köpte du din?
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Den där blev jag lite avundsjuk på, kanske nästa köp till hemmet :).
Den är ju rätt dyr för att vara en brödrost men är byggd som en stridsvagn, tror att den väger ca 6kg. Troligtvis så lever den längre än vad jag gör och jag misstänker att det inte är några problem att beställa reservdelar då det är en produkt för hotell. Det funkar perfekt att göra varma mackor och rosta hamburgerbröd i också. Jag köpte min direkt på deras hemsida.

 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Den här var den bästa tråden på länge. Tack för inspirationen.

Lite sköna köp jag gjort:
Letto Frontlight e-boksläsare
Har gjort mig av med över 300 böcker och har inte lagt många kronor på böcker den senaste tiden. Lånar digitala böcker från bibblan som jag läser i e-boksläsaren.

Xiaomi Roborock S6 Robotdammsugare
Underlättar vardagen. Vi har inte gjort oss av med den konventionella dammsugaren, men använder den var 10:e dammsugning. De 9 andra gångerna är det roboten som kör.

Hyundai Kona electric MY22 elbil
Sjukt prisvärd elbil med 484km räckvidd på pappret. I verkligheten kommer jag över 500 km! Otroligt effektiv och över förväntan i kvalité och entertainmentsystem, trots att det är en korean.

Senaste köpet var ett stormkök. Väldigt prisvärt om du är amatör-hajkare som mig och bara behöver något litet och lätt: https://letsdeal.se/deal/g1ed1er4cd22/stormkok
 

B Wooster

Panerai
2-Faktor
En pop-socket! TFälls ihop och märks knappt i fickan. Sen att det ser lite muppigt ut får man väl leva med.
pop2.jpg

pop3.jpg

pop1.jpg
"trams som hade hittats på som en fluga för "dagens ungdom". [..] lättare att hålla i den, inte minst vid fotografering, plus att man får ett inbyggt stöd när man kollar på youtube."

Är väldigt gammal men jag förstår inte skillnaden. Hur mycket fotograferar man eller kollar på youtube för att detta ska var nyttigt..
:angel:

/B
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
"trams som hade hittats på som en fluga för "dagens ungdom". [..] lättare att hålla i den, inte minst vid fotografering, plus att man får ett inbyggt stöd när man kollar på youtube."

Är väldigt gammal men jag förstår inte skillnaden. Hur mycket fotograferar man eller kollar på youtube för att detta ska var nyttigt..
:angel:

/B
Tänker inte ens kolla hur mycket skärmtid jag har...
Screenshot_20210615-180339__01.jpg
 
Senast ändrad:

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
Tokbra tips. Verkligen knäpptyst och sovvänlig på typ nivå 3 samt väldigt prisvärd. Tack för detta!
 
Elcykel för att ta mig till och från stan på soliga dagar. 2 mil på cirka 45 minuter med behaglig arbetsbelastning och sitter galant.


Yubikey för att hantera lösenord. Oslagbart i mitt yrke där man hanterar hundratals credentials:


Navet i mitt hemnätverk:


Slänga på en raspberry Pi med PiHole, en switch och några accesspunkter så har vi full wifi täckning på hela tomten och i hela huset utan reklam. Guld!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jävligt kul att den uppskattas! Kanon grej helt enkelt. Tycker till och med att den är sovvänlig på NGT högre nivå. Men det där är ju så himla individuellt och jag har sovit med portabel AC tidigare...
Tack för tips! Fick bli en till kontoret här med.
 

Johanw

Cartier
Jävligt kul att den uppskattas! Kanon grej helt enkelt. Tycker till och med att den är sovvänlig på NGT högre nivå. Men det där är ju så himla individuellt och jag har sovit med portabel AC tidigare...
Körde och plockade en nu också. Nu när värmen kommer vet man det kommer bli utplockat snabbt. Har en annan fläkt redan idag men inte direkt tyst.
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Jävligt kul att den uppskattas! Kanon grej helt enkelt. Tycker till och med att den är sovvänlig på NGT högre nivå. Men det där är ju så himla individuellt och jag har sovit med portabel AC tidigare...
He, he. Köpte hem två. Tack för tipset. Blir bra till barnens rum och de kommande nästan-tropiska nätterna.
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
@marw jag hoppas verkligen du får provis på den den där fläkten…

…är själv på semester men har nu en fläkt att hämta ut när jag kommer hem! :D
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Grym trådstart!

Tar inte ens halva tiden mot tidigare och blir mycket bättre resultat: :happyhappy:


IWC I 2021-06-16 (rakapparat).jpg
 
Topp