• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ditt bästa köp på länge!

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Utan tvekan! Löv it!
0C491C8C-3489-492A-8B0C-D2A41FF0DE29.jpeg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Grym trådstart!

Tar inte ens halva tiden mot tidigare och blir mycket bättre resultat: :happyhappy:


IWC I 2021-06-16 (rakapparat).jpg
Ledsen Mr H, men Merkur 34C med Feather-blad slår det där med hästlängder - både i rakning och i pris. Visst, det tar 10-15 minuter efter duschen men det ser jag som daglig meditation..

30302_3.jpg
 

Derix

Patek
2-Faktor
Okej, nu får det vara nog med fläktar 😁

Mitt bästa köp det senaste året är utan tvekan min Macbook Air M1. Första macdatorn för mig men det tog bara några dagar att vänja sig och nu har jag svårt att klara mig utan den. Fungerar bra till allt; Netflix, Klocksnack, mail och lätt gaming. Ersätter utan problem både stationär dator och iPad.

Stulen bild:
apple_macbook_air_m1_2020_review_75.jpg
 

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Okej, nu får det vara nog med fläktar 😁

Mitt bästa köp det senaste året är utan tvekan min Macbook Air M1. Första macdatorn för mig men det tog bara några dagar att vänja sig och nu har jag svårt att klara mig utan den. Fungerar bra till allt; Netflix, Klocksnack, mail och lätt gaming. Ersätter utan problem både stationär dator och iPad.

Stulen bild:
apple_macbook_air_m1_2020_review_75.jpg
Har en sån som arbetsdator och kan inte vara nöjdare. :)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Haha vilket jävla nick. ”Fläktarn”

tråden blev verkligen fläktsnack.se

sovit med min i 2 nätter nu och fortfarande mycket nöjd. Hoppas inga missljud uppstår och att den fortsätter leverera hela sommaren
Hehe ja jag insåg för ett tag sedan att folk läste nicket som fläktarn och inte på tyska som det var tänkt... (Ett kamouflagemönster).
Hoppas också att den inte börjar knirka och vibrera, det som gjorde att den förra åkte ut.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Kan väl passa på att bidra med ett annat bra köp, ett som jag använder dagligen: en Victorinox Classic sd. Liten och smidig och klara det mesta i vardagen. Särskilt saxen har visat sig vara väldigt nyttig. Har haft den i några år och kniven är fortfarande skarp. Man blir lätt räddaren i nöden när man har en liten fällkniv i fickan!
IMG_20210618_125931-01.jpeg
 

snajgel

Panerai
Okej, nu får det vara nog med fläktar 😁

Mitt bästa köp det senaste året är utan tvekan min Macbook Air M1. Första macdatorn för mig men det tog bara några dagar att vänja sig och nu har jag svårt att klara mig utan den. Fungerar bra till allt; Netflix, Klocksnack, mail och lätt gaming. Ersätter utan problem både stationär dator och iPad.

Stulen bild:
apple_macbook_air_m1_2020_review_75.jpg

Bakgrunden var får jag tag i bakgrunden? Riktigt nice! :)
 

Johanw

Cartier
Haha vilket jävla nick. ”Fläktarn”

tråden blev verkligen fläktsnack.se

sovit med min i 2 nätter nu och fortfarande mycket nöjd. Hoppas inga missljud uppstår och att den fortsätter leverera hela sommaren. @marw bör absolut på avkastning från netonnet
Inte bara superlativ från mig. Fläkten är absolut tyst, men när man oscillerar så "knakar" den lite när den byter håll. Inte mycket men när den i övrigt är supertyst blir det påtagligt. Försökte få in lite 5-56 där jag misstänkte plast mot plast men ingen lycka än.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Inte bara superlativ från mig. Fläkten är absolut tyst, men när man oscillerar så "knakar" den lite när den byter håll. Inte mycket men när den i övrigt är supertyst blir det påtagligt. Försökte få in lite 5-56 där jag misstänkte plast mot plast men ingen lycka än.
Märkligt, jag nte hört något knakande alls vid rotation än så länge. Testa och göra en reklamation och plocka ut en ny?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Liten AC till sovrummet. Perfekt till dagens fotbollsmatch, man får dock skruva upp volymen på det man lyssnar på.

1624056234889.png
 

OskiP

Cartier
2-Faktor
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
Jag borde väl egentligen starta en egen fläkttråd vid det här laget men men….

Någon som vet hur man lättast får tyst på det jättehöga pipandet varje gång man ändrar hastighet?
 

Txistorra

Omega
Knep en Dyson CoolMe… den åker tillbaka idag till förmån för trådfavoriten. Tror dom fyller samma funktion, lär vara mer drag i eran fläkt än denna. Luftreningen i dyson kvittar då fönster ändå är öppna på natten
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Kan väl passa på att bidra med ett annat bra köp, ett som jag använder dagligen: en Victorinox Classic sd. Liten och smidig och klara det mesta i vardagen. Särskilt saxen har visat sig vara väldigt nyttig. Har haft den i några år och kniven är fortfarande skarp. Man blir lätt räddaren i nöden när man har en liten fällkniv i fickan!
IMG_20210618_125931-01.jpeg
Ja, en sån har bott i "myntfickan" på jeansen i åratal nu. Oumbärlig. Kniv och sax kan slipas vid behov också. :) Enda irritationsmomentet är att "tandpetaren" tenderar att gå av/nötas ner/försvinna efter ett tag. (De borde säljas med några såna i reserv!)
 

1965ek

Patek
2-Faktor
På temat fläktar :cool: Kört pelarfläkt på balkongen de senast åren men nu jäklar skall det snyggas till. Utan att riktigt veta så tror jag på denna som bästa köpet…
0701B1D5-AF37-4A4C-BE29-D14B27F3FA01.jpeg
 
Senast ändrad:

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Nu till mitt bästa tips ett riktigt sommarfynd. Skynda fynda för snart lär den vara slut. Denna fläkt är fenomenal och billig.
https://www.netonnet.se/art/hem-hus...tar/andersson-golvflakt-vrf-2-7/1014774.9405/
599 pix, typ helt ljudlös, blåser som attan, ställbar lite hur som helst, fjärrkontroll. Ser förvisso ut som en fläkt men den får bo i garderoben när det är svala nätter. Min ac bor i källaren om det inte blir riktigt tokvarmt, jag kör knäpptyst fläkt. Älskar den redan. Ska köpa en till barnen också.
IMG_20210612_103042.jpg
Såg att de på bara några dagar tog slut i många av deras butiker. Slog i alla fall till på en nu också. Vår gamla fläkt får svärmor ärva. 2 flugor i 1 smäll 👍🏽
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
iPad Pro 12.9 M1 i sig är helt outstanding för mig som fotograferar mycket. Redigerar uteslutande på den, blixtsnabb.
Men, det som gav mig wow-känsla är Magic Keyboard. Jag köpte det på vinst och förlust, och nu samlar mina MacBooks damm. Bästa tillbehöret jag någonsin köpt.

08429A21-97D6-42D0-A819-18ED826CD480.jpeg
 
Topp