Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Din Piaget är heeeelt sanslösHunnit komma och gå![]()
Hunnit gå
![]()
![]()
Kommit och är kvar
![]()
![]()
Hade gärna bevarat alla men att vara lite snabb på fingrarna med att säga upp sig gjorde att man hamna i en svacka utan jobb ett par månader i år så man behövde bättra på ekonomin lite
Tack, den är iväg till London nu och får sig lite kärlek. Slutade fungera två dagar efter jag fick hem den så hoppas på att kunna använda den lite mer nästa år.Din Piaget är heeeelt sanslös![]()
Tror jag om ett årHärlig tråd! Mitt 2022 har varit mitt mest aktiva år hittills.
Dom som fått lämna är:
Tudor BB58 OG
Omega Aqua Terra
Tudor D+D
Inköp:
Vi startade upp tidigt, någon dag efter nyår, då jag äntligen hittade en GS SBGA413 till salu på forumet:
![]()
Därefter var det ganska lugnt ett tag.. Hade bestämt mig för att köpa en Sub eller en ExpII detta året och satt och letade objekt. I April landade det dock i ett inköp av denna 14060M från 2011:
![]()
Dagarna rullade vidare.. Jag gillar Sub:en men kan inte få loss Explorer II Polar från min skalle. Så därför, en solig dag i Maj köpte jag en... JLC Reverso 18k!? Hur gick det till???
![]()
Snabbspola till Juni.. @Deskdiversthlm , @Cosmo och CO postade riktigt fina bilder på sina Explorer 124270. Kan denna klockan vara det som jag trodde att jag skulle hitta i Omegas AT? En tidig dag i Juli slog jag till och jag har aldrig ångrat mig sen dess!
![]()
Dagarna gick och hösten kom till Västkusten. Löven började falla och så även mitt hopp att hitta en 16570 med rätt spec.. Men så en dag hände något. "Jag vill ha en Santos". Så jag hittade en riktigt fin en och slog till!
![]()
Detta kändes nu som att det skulle räcka för i år. Men så var det ju något som låg och gnagde i bakhuvudet.. Något i stål och vit tavla. Det blev Oktober, mörkret föll in över Västkusten och DÄR!
Något glimmade till i flödet..
Vad var det??? Det var ju MIN klocka! Vad i hela Hisingen gör MIN klocka hos en handlare i Holland??? Löste problemet genom att köpa den och äntligen fick jag min 16570 Polar.
![]()
Kommer nog inte bli något mer i år men övriga klockor som återkommer på radarn är:
GS SBGM235
GS SBGH297
Glashutte Sea-Q
Tudor BB58 18k
Tudor P39
Kan dock med största sannorlikhet säga att 2023 kommer att bli lugnare![]()
5 per dag vore trevligtOj sammanställa sitt klockår, det får jag nog skippa, skulle blir ett så galet långt inlägg. Får det till ca 100 klockor bara iår![]()
De tre första In är ju suveräna! Vilken modell är den första?In:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ut:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De tre första In är ju suveräna! Vilken modell är den första?
... och där va surfen slut!Det har varit väldigt blandat i år
Datejusten blev i fruns ägo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha. Insåg att jag missade några men skippar det för din skull... och där va surfen slut!
Skoja, grymt år!
Haha lugnt, beställt 50gb till nu!Haha. Insåg att jag missade några men skippar det för din skull![]()
Lyckades ju klämma in två nya klockor som kom hem i Torsdags så utökar mitt tidigare inlägg med dessa två:För mig har det varit bästa klockåret hittills!
Sålt av mig 3 st Omegor och inhandlat ett gäng andra
![]()
![]()
Mycket som var fint men det där octon - HOPPLA vilken gobitTrodde i min enfald att 2022 varit lugnets år. Gjorde en inventering och oj vad fel jag hade. Håll till godo med ett urval
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()