Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt 2022! Fantastiskt fina klockor, vill säga speciellt Bvlgari men Rolex, Tudor, LW och GS var ju också fantastiskt fina!Trodde i min enfald att 2022 varit lugnets år. Gjorde en inventering och oj vad fel jag hade. Håll till godo med ett urval
Tydligen var jag inte klar med årets flippande. Seiko 5 GMT åkte ut idag…Min första känsla var att det inte hade hänt i princip någonting på klockfronten 2022…men:
Ut:
Tudor Date Day 94500
Tudor BB58 OG
Seiko SKX 007
In:
Tudor BB58 Navy
Sjöö Sandström WT 41
Seiko 5 GMT
In & ut:
Sjöö Sandström WT 36
Jag var för snabb att sammanställa året Han sälja Nezumin, G-shocken och Seiko 7548an under julhelgen, och den här skönheten trillade in idag iställetBlivit en del flippande ändå
Ut:
In/ut:
In:
Vad tyckte du om Octon??Trodde i min enfald att 2022 varit lugnets år. Gjorde en inventering och oj vad fel jag hade. Håll till godo med ett urval
Vad tyckte du om Octon??
Snyggt, men varför vänta ett halvår med första posten? Finns ju mycket där som du kunnat postat om tidigare.Ja blev några stycken! Ny här förresten
Wohoo, mot förmodan klämde jag in ännu en till, årets sista klocka:Lyckades ju klämma in två nya klockor som kom hem i Torsdags så utökar mitt tidigare inlägg med dessa två:
Haha jadu! mest kikat här lite då och då. Kände att efter jul så får väl första inlägget göras!Snyggt, men varför vänta ett halvår med första posten? Finns ju mycket där som du kunnat postat om tidigare.
Är det large på tanken?Två in:
Två ut:
Stämmer!Är det large på tanken?
SuperflipparenDessa in 2022. Fåtal kvar i lådan.
Har faktiskt kvar hela 7 av dessa klockorSuperflipparen
Fanns visst tid kvar, med två dagar kvar av året fick Speedyn lämna efter nära sex års aktiv tjänstgöring...
Ganska lugnt år ändå, där det mest rört sig om regelrätta byten.
En Seiko Alpinist dök lite oväntat upp som födelsedagspresent, och med anledning av det fick min tredje Sinn 104 lämna under våren. Är väl inte jätteosannolikt att en fjärde 104 köps in då tillfälle ges, en klocka som trots allt hör hemma i min låda.
På flygarfronten så inhandlades en Longines Spirit (40 mm). Stowa Classic fick ge plats för den. Två bra klockor, fast på lite olika vis. Det var framför allt den blå tavlan samt möjlighet att växla till länk som låg till grund.
CWC G10 impulsköptes under sommaren. Trevlig bekantskap, men var nog aldrig nåt för mig i slutändan. Mission to Mars köptes in under hösten, kul klocka som lär få stanna.
Nästa år..? Fan vet. Lite sugen på att göra en rockad, men måste säga att jag är ganska nöjd med samlingen, som utöver ovan främst innehåller 103 Klassik 12, OP 114300, Seiko Turtle, Vintage Seamaster, G-Shock 35yrs och Speedy Moonwatch.