• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DIY Watch Winder

Ser riktigt bra ut!
Var har du köpt de färdiga paketen med "cirklarna"?

Tackar!
Hittade dom här: https://www.cchobby.se/vaggdekoration-cirklar-dia-8-23-cm-tjocklek-5-mm-mdf-6st
Dom annonserades som 5mm tjocka och därför köpte jag 4 st. Dock var dom närmre 6mm tjocka och det slutade med att jag använde endast 3 paket.
Gjorde 4 st limmallar enligt en av bilderna och limmade ihop alla med vanligt trälim. Dom var självklart inte helt jämna så jag fick slipa dom på både in och utsida.

Tackar!
Hittade dom här: https://www.cchobby.se/vaggdekoration-cirklar-dia-8-23-cm-tjocklek-5-mm-mdf-6st
Dom annonserades som 5mm tjocka och därför köpte jag 4 st. Dock var dom närmre 6mm tjocka och det slutade med att jag använde endast 3 paket.
Gjorde 4 st limmallar enligt en av bilderna och limmade ihop alla med vanligt trälim. Dom var självklart inte helt jämna så jag fick slipa dom på både in och utsida.
Tack så mycket för tipset! Har varit sugen på att göra en sådan här länge nu.

Jag gillar om den där original DIY trä modell jätte mycket. Ollemolins projekt ser bra ut, intressant at se mer bilder när det är redo!
Jag var också fascinerad om gyroscopic winders och byggd ett för mej själv som en DIY projekt. Efteråt började jag också sälja dom.
Se www.javli.fi om du är intresserad. Här er en video av det:

Jag gillar om den där original DIY trä modell jätte mycket. Ollemolins projekt ser bra ut, intressant at se mer bilder när det är redo!
Jag var också fascinerad om gyroscopic winders och byggd ett för mej själv som en DIY projekt. Efteråt började jag också sälja dom.
Se www.javli.fi om du är intresserad. Här er en video av det:

Riktigt fin! :)

Tillbaka
Topp