• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DJ omröstning: Humle och Dumle byter kläder, eller den ständiga frågan om Oyster eller Jubilee...

Vilken kombination är bäst?


  • Totala väljare
    78

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har dessa gamla DJs



Tänkte byta länk på dom. Vi börjar med avklädning...



...och ombytta.



Jag tycker själv att vitguldsringen på 1601an borde harmonisera bättre med jubileet. Silver 1603an blir något av en vintagebeater på Oyster.



Förhandsfavoriten i omröstningen. Riktigt fin och välhållen tavla måste jag säga.

 

aljung

Panerai
2-Faktor
Röstade på blå tavla och jubilee, men kombinationen av oyster och silver är fin den med. Tyckte inte blå tavla och oyster funkade.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Båda funkar bra. Personligen gillar jag blå + oyster och silver + jubilee. Den blå blir lite sportigare och den silver lite mer dressad vilket jag tycker passar bra med färg på respektive tavla.

Tack för bilderna!
 

Danielle

Panerai
Blå på jubilee och silver på oyster ser bäst ut.
Är inget fan av jubilee men tillsammans med den blå tavlan är den en vinnare!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Fel men ändå rätt. Jubilee och vitguldsring passar bäst med vit tavla, medan oyster och 1603:ans mer räfflade glasring är bättre till oyster. De du därför behöva göra är att flytta tavlorna.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jubilee gör livet ljusare. Föredrar Jubilee oavsett ring, på Datejust. Tycker att den blir tam på Oyster. Mer karaktär på Jubilee.

My 2 cents.

image.jpg
image.jpg
 
Blått på jubilee och silver på oyster såg snyggast ut på bilderna, tycker inte att nån av kombinationerna är direkt dålig.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Blå tavla och jubilee är en vass kombo! Tycker också silvertavlan gör sig bättre på Oyster i det här fallet, även om den är skön på jubilee me.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fel men ändå rätt. Jubilee och vitguldsring passar bäst med vit tavla, medan oyster och 1603:ans mer räfflade glasring är bättre till oyster. De du därför behöva göra är att flytta tavlorna.


Alltså isf. inte bara flytta glasringarna? Det är för enkelt?

...eller faktiskt köpa en VIT tavla?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag la mina röster på Blå 1601 med Jubilee och Silver 1603 med Oyster! :) Tycker inte Oyster alls är kul, hellre nato isf :)
 
Topp