• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dom "stora" kronograferna

nöt

Vacheron
2-Faktor
När jag tänker på kronografer tänker jag på Speedmaster och Daytona (kanske även Monaco).
Vilka mer tycker ni tillhör dom "stora" kronograferna genom tiderna? Skulle vara kul att få lite inspiration.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jag vill slå ett slag för en typ av kronograf jag gillar, "dato-compax" eller Jean Claude Killy i Rolex-sammanhang. Som har ett valjoux 72c-verk eller en variant av detta verk. Här är min, som ligger inne på sanatorium ett tag. Den behöver rätta till kroppsdelarna lite och bada sköna SPA-bad. Sen kommer den tillbaka ut i världen med nyoljade leder och nya krafter!


IMG_1268.JPG

Heuer har många fina varianter tycker jag. T ex denna (obs lånade bilder).
11881720_1530171853940170_2081343026_n.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Klockorna jag tycker är stora är redan nämnda i tråden, men jag upprepar namnen för att ge extra tyngd ;)

Omega Speedmaster
Rolex Daytona
Zenith El Primero
Heuer Carrera (kanske borde ha nämnt Autavian istället?)
Breitling Navitimer
"Philip Patek" förstås
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Klockorna jag tycker är stora är redan nämnda i tråden, men jag upprepar namnen för att ge extra tyngd ;)

Omega Speedmaster
Rolex Daytona
Zenith El Primero
Heuer Carrera (kanske borde ha nämnt Autavian istället?)
Breitling Navitimer
"Philip Patek" förstås
För att förtydliga, nämnd för tredje gången, glömde du kronografernas urkung Longines!
 
Topp