• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Gruppfoto!
DSCF7091.jpg

Tror det här blir mitt sista inköp på ett bra tag - börjar verkligen bli dags att rensa i samlingen! Hm, risk att det där blir ett s.k. "famous last words" :)
Osannolikt nog så passade en Seestern BOR-länk rakt av på den här vintage Doxan med ändlänkar, bandstift och hela sk-ten från Seesternen.

doxa_300t_searambler_vintage_1.jpg

doxa_300t_searambler_vintage_2.jpg

doxa_300t_searambler_vintage_3.jpg

Hoppas du får tag på en. De ligger ändå bra i andrahandsvärde trots att de är så ovanliga. Vill du helst ha en stål eller PVD?
Ja, de annonser jag har sett så har de gått för ett rimligt pris. Helst PVD men den i stål är jäkligt schysst den med. Köpte du din ny?

Ja, de annonser jag har sett så har de gått för ett rimligt pris. Helst PVD men den i stål är jäkligt schysst den med. Köpte du din ny?
De är snygga båda två tycker jag. Det orangea och tavlan lyfter mer på PVD, det blir en härlig kontrast.

Japp, köpte min ny. 😊

• Like
Reactions: Ncs
De är snygga båda två tycker jag. Det orangea och tavlan lyfter mer på PVD, det blir en härlig kontrast.

Japp, köpte min ny. 😊
Snyggt, den lär du behålla! Jag hade inte hoppat på Doxa-tåget när den släpptes så det missade jag helt.

Doxas egna Military är inte helt fel den heller, förutom priset då..

Snyggt, den lär du behålla! Jag hade inte hoppat på Doxa-tåget när den släpptes så det missade jag helt.

Doxas egna Military är inte helt fel den heller, förutom priset då..
Ja, den sitter hårt i samlingen. Doxas egna är okej men jag gillar inte färgen på tavlan och materialet på boetten. Hoppas att de kommer med en i stål länge fram (till ett rimligt pris).

Ja, den sitter hårt i samlingen. Doxas egna är okej men jag gillar inte färgen på tavlan och materialet på boetten. Hoppas att de kommer med en i stål länge fram (till ett rimligt pris).
Vad är det för material? Är det inte stål med PVD-beläggning?

Ja, som jag har förstått det så skulle det inte vara första gången en limiterad modell återvänder som standard 😅

Vad är det för material? Är det inte stål med PVD-beläggning?

Ja, som jag har förstått det så skulle det inte vara första gången en limiterad modell återvänder som standard 😅
Nepp, Doxas version är keramisk. Helt idiotiskt tycker jag. Sämre material för mer pengar... 🤨

Tyvärr inte men det var också delvis Marei som ställde till det. Surt av nya Doxa-ledningen att släppa en tidigare limiterad version som standard men Marei skulle inte ha gjort den limiterad från början...

Nepp, Doxas version är keramisk. Helt idiotiskt tycker jag. Sämre material för mer pengar... 🤨

Tyvärr inte men det var också delvis Marei som ställde till det. Surt av nya Doxa-ledningen att släppa en tidigare limiterad version som standard men Marei skulle inte ha gjort den limiterad från början...
Åh fan. Keramiska klockor är inget som lockar, inte alls faktiskt.

Spontant tyckte jag att det var ett märkligt beslut att släppa sin ikon som limiterad. Jag menar, det är som att Omega skulle göra Speedmastern limiterad. Bättre att i så fall göra lite mindre batcher av de modeller / varianter de vill testa.

Åh fan. Keramiska klockor är inget som lockar, inte alls faktiskt.

Spontant tyckte jag att det var ett märkligt beslut att släppa sin ikon som limiterad. Jag menar, det är som att Omega skulle göra Speedmastern limiterad. Bättre att i så fall göra lite mindre batcher av de modeller / varianter de vill testa.
Marei gjorde ju tyvärr alla Doxa limiterade även om de flesta var väldigt stora batcher och har fortsatt göra det med Aquadive, Aquastar och Synchron Military. Det verkar dock som att de har tänk om nu för Deepstar II är inte limiterad. 👍

Marei gjorde ju tyvärr alla Doxa limiterade även om de flesta var väldigt stora batcher och har fortsatt göra det med Aquadive, Aquastar och Synchron Military. Det verkar dock som att de har tänk om nu för Deepstar II är inte limiterad. 👍
Marei är ägaren till Doxa, Aquadive, Aquastar samt Synchron?

Såg din Deepstar som du postade tidigare, cool! Är du nöjd?

Marei är ägaren till Doxa, Aquadive, Aquastar samt Synchron?

Såg din Deepstar som du postade tidigare, cool! Är du nöjd?
Njae, han jobbade tillsammans med Doxa men var egentligen inte ens anställd där. Han fick använda namnet Doxa SUB och de fick en del av kakan. 2019 gick de skilda vägar så nu är han inte alls involverad där längre.

Vet inte om han är ensam ägare men han driver i alla fall Synchron som står bakom Aquadive, Aquastar, Synchron, Isofrane och Tropic.

Jag är väldigt nöjd med den. Det enda som inte är bra är att AR är riktigt dålig och den hade gjort sig mycket bättre med ett plexi.

Jag har en av varje, men SS ligger och väntar på att få bor monterad. Ville inte trots tunnare bandstift, ska ta tag i det. PVDn åker på nån gång i månaden.
Har du båda din gottegris! 😁 Mmm, den där länken är ett helsike att få på men den är riktigt bra. 👌
Ja, en riktig gottegris! Haha
Jag har inte heller lyckats montera Samui BoR länken. Man får väl modda den lite för att den ska passa kanske.

Tillbaka
Topp