• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

hämtade ett paket och gör debut som Doxa-ägare! Sub 200t är en otrolig storlek.

IMG_4846.jpeg

Ska som sagt ut och backpacka i Sydostasien med hustrun och varsin enkel biljett med start 4 december. Att sub300 ska med är givet. Fick hem ett paket med paratrooper och olika diameter på bandstift från watchwear idag och nu har jag några val att göra. Det var hur plättlätt som helst att montera originalgummit på 1,5mm isf 1,8 iaf med förstorningsglas och om man släppte spännet i ena änden först.
2,0mm går inte in i sharkmesh men 1,8 funkar. Paratrooper funkar med 2,0mm.

Mesh är snyggast och enkel om jag vill kombinera med paratrooper. Bild finns i tidigare poster. Ingen on the fly justering men det finns ju tandpetare.

Paratrooper säkrast med dels tjockaste bandstiften men framförallt att klockan skulle hänga kvar om ett stift skulle hoppa av eller gå sönder. Dock är själva bandet ok men inte i samma klass som Erikas.

Original mest välbyggt och allround iom en enkel och grym justering av spännet on the fly. Lite klumpigare spänne dock. Kapade förövrigt ett hack till och nu sitter det perfekt på min handled men med möjligheten att justera ut i värmen.

Oklart vilket som är bekvämast. Gillar alla.
Alla dessa val😁
IMG_9894.jpeg
IMG_9891.jpeg
IMG_9890.jpeg
IMG_9895.jpeg
IMG_9896.jpeg
IMG_9892.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp