• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Byter också band idag! Kan ni gissa vilket det blev? 🤔
PSX_20220601_132735.jpg


Fel! Det blev benvit tropic från Joseph Bonnie. 😁 Alla de andra tre banden var väldigt snygga på men det blev trångt mot boetten och det gjorde att den satt konstigt på armen. 🤨
PSX_20220601_133004.jpg


Detaljer är kul!
PSX_20220601_133149.jpg

PSX_20220601_133328.jpg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
För övrigt, vad är det med tillverkare som säljer dyra band men som fuskar med hårdvaran? Jag vet att det inte syns när det sitter på armen men jag förväntar mig mer på ett gummi som kostar runt tusenlappen. I det här fallet är det Aquastar som är boven och då ska man ha med sig att detta är ett "äkta" Tropic då det är Synchron som tillverkar båda.
PSX_20220601_132806.jpg
PSX_20220601_132824.jpg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
För ungefär ett år sedan vad jag helt inne på en doxa. Jag fick bra hjälp här i tråden med mina funderingar gällande vilken modell jag skulle välja, sub 300 eller 300t.
Jag kom så långt att jag valde sub 300, mest pga utseendet med det välvda glaset. Sen råkade jag oväntat och plötsligt köpa en Breitling och planerna på Doxa fick läggas på hyllan.

Nu nästan ett år senare är Breitlingen såld och den här gången skulle inget få komma mellan mig och min Doxa. Årets sommarklocka skulle helt enkelt bli en Doxa.
Utmaningen bestod nu av att välja färg, Slutstriden stod mellan svart, orange, blå och silver.
Svart kändes lite tråkigt som sommarklocka som mest ska användas soliga fina dagar men hade ju det klart coolaste namnet " Sharkhunter". Som hajnörd vägde det tungt.
Blå gick bort då den kändes för lik min nu sålda Breitling.
Orange är ju klassisk och färgen känns ju enormt mycket sol och bad och allt lutade åt orange.

Men ju mer jag tittade på bilder här i forumet, desto mer sugen blev jag på silver, tavlan kändes väldigt fräsch, lite annorlunfa och den orangea visaren bara skrek ju att få kombineras med ett oranget gummi.

Sagt och gjort, en beställning lades på båda klocka och trevligt gummi och nu sitter jag här och känner mig (trots bedrövligt väder ute) nöjd och väldigt somrig.
Tack för bra hjälp med både information och bilder som hjälpt mig med mitt köp. Kanske kan det här bli sommarklockan som får stanna resten av livet.
Grattis! Bra val, skitsnygg den där.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
För övrigt, vad är det med tillverkare som säljer dyra band men som fuskar med hårdvaran? Jag vet att det inte syns när det sitter på armen men jag förväntar mig mer på ett gummi som kostar runt tusenlappen. I det här fallet är det Aquastar som är boven och då ska man ha med sig att detta är ett "äkta" Tropic då det är Synchron som tillverkar båda.
PSX_20220601_132806.jpg
PSX_20220601_132824.jpg
Håller helt med. Andra bilden i ditt inlägg är ju bedrövlig, speciellt för de pengarna.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
För övrigt, vad är det med tillverkare som säljer dyra band men som fuskar med hårdvaran? Jag vet att det inte syns när det sitter på armen men jag förväntar mig mer på ett gummi som kostar runt tusenlappen. I det här fallet är det Aquastar som är boven och då ska man ha med sig att detta är ett "äkta" Tropic då det är Synchron som tillverkar båda.
PSX_20220601_132806.jpg
PSX_20220601_132824.jpg
Det där hade man kunnat påpeka tycker jag. Ändå såpass kasst att det hade varit svårt att förvara. Inga nya grejer kanske?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det där hade man kunnat påpeka tycker jag. Ändå såpass kasst att det hade varit svårt att förvara. Inga nya grejer kanske?
Njae, fick det till min Deepstar som jag fick i december eller januari så ett halvår gammalt. Har inte haft av spännet tidigare så har inte sett det förrän nu men det är rätt uppenbart att det inte slitage i alla fall. Hade det synts när man använder klockan så hade jag försökt göra en retur men nu får det vara. Ska skicka dem ett mejl och påpeka det i alla fall.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Njae, fick det till min Deepstar som jag fick i december eller januari så ett halvår gammalt. Har inte haft av spännet tidigare så har inte sett det förrän nu men det är rätt uppenbart att det inte slitage i alla fall. Hade det synts när man använder klockan så hade jag försökt göra en retur men nu får det vara. Ska skicka dem ett mejl och påpeka det i alla fall.
Tycker jag absolut! Kan inte tänka mig att de tycker den finishen är okej trots placeringen.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ser bra ut!
Står och velar mellan en Willard och en sub 300. Lutar mot en Willard men kan inte släppa tanken på en sub.
Jag citerar mitt eget inlägg.
Jag velade mellan en Willard och en Sub 300 nu till sommaren. Jag var egentligen mer inne på en Willard, så pass att jag beställde ett chocolate bar-gummiband från uncle Seiko då det var originalbandet till 6105-8110 (original-willarden) när det begav sig.

Men, men!
Desto mer jag tänkte på suben så kändes Willarden tråkigare. Ett säkert kort, javisst! Men tråkigare, vanligare.

Lägg till detta att jag i dessa tankegångar fick ett erbjudande här på KS att förvärva en Sub 300, utplockad i år och knappt använd.

Nu vet ni nog hur detta slutade. Jajamen! Jag slog till på suben. Fick hem den, ställde tiden, plockade av länken och slängde på gummibandet som vart tänkt till Willarden. Sedan dess har den inte lämnat min handled. Jag är riktigt, riktigt nöjd med mitt val. Dessutom tycker jag att den klär förvånansvärt bra på ett chocolate bar.

7B0A608F-65DE-449F-8E5E-6ACFAB3B18C9.jpeg
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Om jag ska beställa ett Isofrane, är det deras egen hemsida som gäller då? + moms och tull och skit?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Topp