Fyfan, häftigtHär har vi då den berömda lumen.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fyfan, häftigtHär har vi då den berömda lumen.
![]()
Koolt. Stort grattis. En av de läckraste quartzarna på marknaden.Pang! Nu har jag den äntligen. Förmodligen den enda Eleganten på forumet?
![]()
![]()
![]()
Finishen är faktiskt helt sinnessjuk. Och då har jag ändå en Aquanaut. Och gummit är ärligt talat ännu bättre på FPJ:n än på nöten.
Galet nöjd och ärligt talat rätt prisvärd klocka med tanke på hur jäkla välbyggd den är. Om man nu kan kalla en Quartz-klocka för runt 100k för ”prisvärd”...
Tack för alla snälla ord. Bjussar på några fler bilder. Ska byta band sen till det blåa (standardfärgen vad jag förstår) och se hur det känns.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack för alla snälla ord. Bjussar på några fler bilder. Ska byta band sen till det blåa (standardfärgen vad jag förstår) och se hur det känns.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oj vad skoj!! Kul att någon ”vågade” plocka en sådan. Ser riktigt bitig ut, vad är det för höjd på den stora?Pang! Nu har jag den äntligen. Förmodligen den enda Eleganten på forumet?
![]()
![]()
![]()
Finishen är faktiskt helt sinnessjuk. Och då har jag ändå en Aquanaut. Och gummit är ärligt talat ännu bättre på FPJ:n än på nöten.
Galet nöjd och ärligt talat rätt prisvärd klocka med tanke på hur jäkla välbyggd den är. Om man nu kan kalla en Quartz-klocka för runt 100k för ”prisvärd”...
Höjden är inte alls farlig. Vet inte exakta mått här och nu. Den är tunn!Oj vad skoj!! Kul att någon ”vågade” plocka en sådan. Ser riktigt bitig ut, vad är det för höjd på den stora?
Typexempel på klocka man måste hålla i sin hand för att få rätt upplevelse. Hade du testat någon innan du slog till?Höjden är inte alls farlig. Vet inte exakta mått här och nu. Den är tunn!
![]()
Nej, aldrig testat den här tidigare. Men sett en del jämförelsebilder på nätet, och jag skulle säga att den bär sig något större än en aquanaut. Den är framförallt något större lug to lug. Mina handleder är smala, typ 17 cm, och jag tycker den sitter sjukt bra.Typexempel på klocka man måste hålla i sin hand för att få rätt upplevelse. Hade du testat någon innan du slog till?
Grymt cool, hade faktiskt ingen koll på denna modell innan(WIS n00b). Stenhård! Stort grattis!Tack för alla snälla ord. Bjussar på några fler bilder. Ska byta band sen till det blåa (standardfärgen vad jag förstår) och se hur det känns.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Blått FTW.Spammar vidare i tråden med det blåa bandet. Färgen är mer midnattsblå, och gör ju att hela klockan blir lite mer nedtonad.
![]()
![]()
![]()
Riktigt kul att se folk köpa något udda! Gillar att klockan i grunden har en form vi associerar med dressade ur samtidigt som man inför intressanta linjer och råa detaljer. Personligen hade jag velat se att den var mindre i storleken, men det är ju min personliga åsikt. Finns det några intressanta detaljer om uret? Helt inhouse? Hade trott tavlan var emalj men då den lyser förmodar jag att den inte är det? Stort plus för synliga skruvar som verkar vara just skruvar.Spammar vidare i tråden med det blåa bandet. Färgen är mer midnattsblå, och gör ju att hela klockan blir lite mer nedtonad.
![]()
![]()
![]()
Kände på mig att du skulle uppskatta Elegante:n @Aurum ! Den ser som sagt lite stor ut på bild, men gör sig väldigt bra på lite tunnare handleder ändå. Tjockleken är endast 8 mm. Men absolut, 35 mm-versionen hade nog kunnat vara ett alternativ storleksmässigt om den inte varit så damig.Riktigt kul att se folk köpa något udda! Gillar att klockan i grunden har en form vi associerar med dressade ur samtidigt som man inför intressanta linjer och råa detaljer. Personligen hade jag velat se att den var mindre i storleken, men det är ju min personliga åsikt. Finns det några intressanta detaljer om uret? Helt inhouse? Hade trott tavlan var emalj men då den lyser förmodar jag att den inte är det? Stort plus för synliga skruvar som verkar vara just skruvar.
Tavlan är täckt med superluminova och alla mekaniska delar tillverkade av fpj. Elektroniken är tillverkad i Schweiz, men jag vet inte av vem. Kretsen är framtagen speciellt för denna klockaRiktigt kul att se folk köpa något udda! Gillar att klockan i grunden har en form vi associerar med dressade ur samtidigt som man inför intressanta linjer och råa detaljer. Personligen hade jag velat se att den var mindre i storleken, men det är ju min personliga åsikt. Finns det några intressanta detaljer om uret? Helt inhouse? Hade trott tavlan var emalj men då den lyser förmodar jag att den inte är det? Stort plus för synliga skruvar som verkar vara just skruvar.
Bra fråga! Fick med båda när jag köpte den. Är rädd för att dom kostar en njure... måste kolla med en AD.
Mycket bra!Spammar vidare i tråden med det blåa bandet. Färgen är mer midnattsblå, och gör ju att hela klockan blir lite mer nedtonad.
![]()
![]()
![]()
Finns ju stor risk för det tyvärr.
Annars skulle man ju vilja komplettera med typ alla, men om man bara skulle gå på en till så skulle jag poppa till den med någon av de till höger i bild.
![]()
Det blir mer och mer sällan man höjer på ögonbrynen när det presenteras nyinköp. Den här har jag lagt ut flera bilder på för jag tycker den är så positivt säregen. Världsklass utan att jämföra sig med något annat. Så otroligt kul val du gjort. Själv skulle jag bara le stort varje morgon när den kommer på handleden. Riktigt häftigt val på flera plan. Hoppas på fler bilder.Höjden är inte alls farlig. Vet inte exakta mått här och nu. Den är tunn!
![]()
Ser säkert bättre ut i verkligheten, men hade det inte varit snyggare med en intregerad lösning på gummit? Alltså att bredden på gummit är samma bred som boetten för att sen smalna av till samma bredd som nuRiktigt kul att se folk köpa något udda! Gillar att klockan i grunden har en form vi associerar med dressade ur samtidigt som man inför intressanta linjer och råa detaljer. Personligen hade jag velat se att den var mindre i storleken, men det är ju min personliga åsikt. Finns det några intressanta detaljer om uret? Helt inhouse? Hade trott tavlan var emalj men då den lyser förmodar jag att den inte är det? Stort plus för synliga skruvar som verkar vara just skruvar.
Tycker jag verkligen inte, avskyr den typen av band du refererar till. Vill helst inte att de slutet tätt mot boetten på kortsidan heller.Ser säkert bättre ut i verkligheten, men hade det inte varit snyggare med en intregerad lösning på gummit? Alltså att bredden på gummit är samma bred som boetten för att sen smalna av till samma bredd som nu![]()