• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

fp-resonance.JPG

Till synes omöjlig dröm blev verklighet tack vare galen prisutveckling för en viss blåtavlad sportstålis.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
fp-resonance.JPG

Till synes omöjlig dröm blev verklighet tack vare galen prisutveckling för en viss blåtavlad sportstålis.

Sjuuuuukt! Nu snackar vi! En av de bättre klockorna på forumet skulle jag säga! Grattis!

Har Chronométre Bleu dragit iväg så mycket alltså? De var ju nästan nåbara för inte så länge sedan. Man (och framförallt min lön) hänger inte med längre...
 

HasseW

Panerai
2-Faktor
Var under tidig sommar i NYC och passade givetvis på att besöka FPJ:s flaggskeppsbutik, huvudsakligen för att prova just Chronometre Bleu. Väntetiderna är löjliga på modellen så de hade inga butiksexemplar inne, men som tur var hade de ett personalexemplar jag fick prova. Tyvärr hade de satt på ett band som kanske inte hade varit mitt förstaval, men det var inte tillräckligt för att minska begäret efter denna fantastiska pjäs. Den är helt underbar live och står tveklöst mycket högt på min lista över klockor jag någon gång vill äga.
Som vanligt när det gäller klockbutiker gjorde belysningen tyvärr att fotokvaliteten lämnade en del övrigt att önska..

IMG_4197.JPG


IMG_4195.JPG
Jobbigt läge ibland - min kompis har två!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Chronometre bleu är alltså gjord i tantal om jag förstått det rätt? Har ALDRIG hört talats om ämnet? Vad är det för ämne egentligen?
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Nej, men påminner tydligen en del i egenskaper. En mörk metall också, mörkare än titan. Hade en AP tidigare och gillade verkligen metallen.
Häftigt. Man lär sig något nytt varje dag.
Det är dock en relativt "billig" metall av det jag läst på åtminsotne om man jömför med exemplevis platina
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Häftigt. Man lär sig något nytt varje dag.
Det är dock en relativt "billig" metall av det jag läst på åtminsotne om man jömför med exemplevis platina
Inte jättedyr men långt ifrån okomplicerad eller billig. Platina är ju tex klart billigare än guld, men det ser man inte i prislistan för armbandsur.
 
Topp