• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drunkningsmodd 2.0

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad tror ni om en solbrännaMod? Ska snart till Kanarieöarna och funderar på att ta med en BNIB SKX007, strippsa fast klockan uppe på ett tak typ nedan bungalow:
917B7D49-CADA-45E1-8805-8362C862D2F3.jpeg


Åka tillbaka om kanske 2 år se hur klockan mår :oldman:

Fick inspiration från denna bakade speedy
B0A038A0-0C8E-4E4F-B56F-9D99A02FC5A7.jpeg
 

Fezze

Omega
Vad tror ni om en solbrännaMod? Ska snart till Kanarieöarna och funderar på att ta med en BNIB SKX007, strippsa fast klockan uppe på ett tak typ nedan bungalow:
917B7D49-CADA-45E1-8805-8362C862D2F3.jpeg


Åka tillbaka om kanske 2 år se hur klockan mår :oldman:

Fick inspiration från denna bakade speedy
B0A038A0-0C8E-4E4F-B56F-9D99A02FC5A7.jpeg
Min första tanke är att det blir skuggor under visarna. Om du spänner fast den vill säga. Om du inte tar ut visarna vill säga :) men då får ju inte dom patina.. och skuggor skulle jag inte heller vela ha..
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Min första tanke är att det blir skuggor under visarna. Om du spänner fast den vill säga. Om du inte tar ut visarna vill säga :) men då får ju inte dom patina.. och skuggor skulle jag inte heller vela ha..
Jupp tänkte oxo på det men solen rör på sig ju :D funderar mer på hur jag ska få visarna mellan 2 index utan o hacka klockan :pompus:
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Vad tror ni om en solbrännaMod? Ska snart till Kanarieöarna och funderar på att ta med en BNIB SKX007, strippsa fast klockan uppe på ett tak typ nedan bungalow:
917B7D49-CADA-45E1-8805-8362C862D2F3.jpeg


Åka tillbaka om kanske 2 år se hur klockan mår :oldman:

Fick inspiration från denna bakade speedy
B0A038A0-0C8E-4E4F-B56F-9D99A02FC5A7.jpeg
Vad tror du om att ta ut tavlan och köra den separat? Glaset han ju annars skydda mot UV strålarna. Upp på taket och en liten spik i mittehålet borde blir prima!
 

Fezze

Omega
Skulle fiskelina funka?
Eller den kanske är för grov?
Nä nog finns det tillräckligt tunn fiskelina. Inte för sekundvisaren dock då den inte har något hål. Men jag tror inte riktigt på iden att ha de utanför boetten då den inte bara åker på UV stryk utan även regn osv. Och då rostar det nog upp rätt snabbt.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nä nog finns det tillräckligt tunn fiskelina. Inte för sekundvisaren dock då den inte har något hål. Men jag tror inte riktigt på iden att ha de utanför boetten då den inte bara åker på UV stryk utan även regn osv. Och då rostar det nog upp rätt snabbt.
Exakt;) lite rost är bra!
 
Topp