Oppenheimer
Basic
Har hänt lite grann på tavlan men visarna är ju nästan som nya i jämförelse!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör dom under grillen med pizzasnurrorna ikväll!Har hänt lite grann på tavlan men visarna är ju nästan som nya i jämförelse!
När det gäller den där Rolexen har jag en del funderingar. Det blir lite crossposting från en gammal tråd, men där var det ingen som spann vidare på mina funderingar. Jag är fortfarande nyfiken:Haha så jäkla tokigt, men ändå så underbart
Ska bli kul och se resultatet!
Här har du lite inspiration
Fått lite mer färg på mässingen. Ligger med salt, spott och en rostig spik i påsen nu. Ska droppa lite ammoniak på tavlan sen.Haha, vansinnigt kul tråd! Jag blir självklart inspirerad och får ge mig på nåt liknande med min gamla pajjiga Seikodykare nån dag..
Vad har hänt efter äggbehandlingen?
Äh då har du ju en super-rare tavla när du är klar sen ju!Fått lite mer färg på mässingen. Ligger med salt, spott och en rostig spik i påsen nu. Ska droppa lite ammoniak på tavlan sen.
Btw, så ångrade jag mig lite. Seiko, Quartz, SQ, 150m Diver-tavlor verkar inte så lätta att hitta. Haha, shit happens
Vi kan byta klocka. Jag får din Himalya-skx så får du den här?Äh då har du ju en super-rare tavla när du är klar sen ju!
Du hade säkert plockat ut tavlan och marinerat den i närmsta jak-anus! ALDRIG!Vi kan byta klocka. Jag får din Himalya-skx så får du den här?
Haha! Kom på länken för de som inte vet vad vi tjafsar om. Det är en grymt fin trådDu hade säkert plockat ut tavlan och marinerat den i närmsta jak-anus! ALDRIG!
@frere gillade precis det inlägget så jag behövde inte leta länge Här är den:Haha! Kom på länken för de som inte vet vad vi tjafsar om. Det är en grymt fin tråd
Självfallet, intuition och hjälpsamhet är två av mina ledord!@frere gillade precis det inlägget så jag behövde inte leta länge Här är den:
https://klocksnack.se/threads/reste-med-en-klocka-kom-tillbaka-med-två.19080/#post-369989
Btw, så ångrade jag mig lite. Seiko, Quartz, SQ, 150m Diver-tavlor verkar inte så lätta att hitta. Haha, shit happens
Friskt vågat! Men kanske lite överpatinerat... Det ska bli intressant att se slutresultatet.
Hmm, det låter ju konstigt att sanden skulle vara kvar och att den skulle fungera.När det gäller den där Rolexen har jag en del funderingar. Det blir lite crossposting från en gammal tråd, men där var det ingen som spann vidare på mina funderingar. Jag är fortfarande nyfiken:
Jag följde länken och läste om subben som låg i sanden (under vattnet?) i 30 år. Det framgår inte men verk, tavla och visare måste väl vara utbytta eftersom den uppenbarligen inte har hållit tätt? Och borde inte sanden nu leta sig ner i urverket eller fastna mellan visarna, eller är den kanske fastlimmad på något sätt? "He had it sealed with the sand still inside the case, and while it runs perfectly, it is difficult to tell the time. He doesn't mind."
(Fotot hämtat från: http://tudorwatch.hodinkee.com/tudor/2013/10/16/video-the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler)
Jag funderar på om sanden är limmad på glaset och kanske även tavlan.Hmm, det låter ju konstigt att sanden skulle vara kvar och att den skulle fungera.
Tavlan måste väl ändå vara original? Men den måste ha blivit rengjord.
Jaja Prusiluskan!
Nae det tror jag inte.Jag funderar på om sanden är limmad på glaset och kanske även tavlan.
Men om den ligger fritt borde den kunna hamna i verket, eller fastna mellan visarna.Nae det tror jag inte.
Det är inte ofta jag sitter och fnissar ensam framför datorn.Du hade säkert plockat ut tavlan och marinerat den i närmsta jak-anus! ALDRIG!
Hahaha vetefan hur de ser på ammoniak, järnfilsspån och ägg.Sveriges mästerkock nästa för @Gummo
Boetten får va. Ska försoka hitta en ok tavla och originalvisare på sikt.Riktigt kul tråd! Vore kul att se någon form av experiment på boetten också, även om det inte blir landhockeymatch.
Det är inte ofta jag sitter och fnissar ensam framför datorn.