• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

oscarabc

Omega
Haha kul tråd! Har funderat lite själv på hur man kan skynda på processen för att få en fin patina. Har dock snarare varit inne på någon form av ljusexponering och påskyndad korrosion, kanske mha någon saltsyra, än ägg och tacos...Men det ska bli kul att se vad det blir av det! Keep up the "good" work!:D
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Läst igenom tråden nu.
Well... Så kan man också göra!

Underbara människor det finns här asså.
 

Starship

Cartier
Haha så jäkla tokigt, men ändå så underbart:D
Ska bli kul och se resultatet!

Här har du lite inspiration:)
image.jpg
När det gäller den där Rolexen har jag en del funderingar. Det blir lite crossposting från en gammal tråd, men där var det ingen som spann vidare på mina funderingar. Jag är fortfarande nyfiken:

Jag följde länken och läste om subben som låg i sanden (under vattnet?) i 30 år. Det framgår inte men verk, tavla och visare måste väl vara utbytta eftersom den uppenbarligen inte har hållit tätt? Och borde inte sanden nu leta sig ner i urverket eller fastna mellan visarna, eller är den kanske fastlimmad på något sätt? "He had it sealed with the sand still inside the case, and while it runs perfectly, it is difficult to tell the time. He doesn't mind."
grahamefowlermilsubs-2-jpg.158383

(Fotot hämtat från: http://tudorwatch.hodinkee.com/tudor/2013/10/16/video-the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler)
 

_jonte

Patek
Haha, vansinnigt kul tråd! Jag blir självklart inspirerad och får ge mig på nåt liknande med min gamla pajjiga Seikodykare nån dag.. :D
Vad har hänt efter äggbehandlingen?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Haha, vansinnigt kul tråd! Jag blir självklart inspirerad och får ge mig på nåt liknande med min gamla pajjiga Seikodykare nån dag.. :D
Vad har hänt efter äggbehandlingen?
Fått lite mer färg på mässingen. Ligger med salt, spott och en rostig spik i påsen nu. Ska droppa lite ammoniak på tavlan sen.
Btw, så ångrade jag mig lite. Seiko, Quartz, SQ, 150m Diver-tavlor verkar inte så lätta att hitta. Haha, shit happens :)
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Fått lite mer färg på mässingen. Ligger med salt, spott och en rostig spik i påsen nu. Ska droppa lite ammoniak på tavlan sen.
Btw, så ångrade jag mig lite. Seiko, Quartz, SQ, 150m Diver-tavlor verkar inte så lätta att hitta. Haha, shit happens :)
Äh då har du ju en super-rare tavla när du är klar sen ju!
 

Daytona96

Rolex
När det gäller den där Rolexen har jag en del funderingar. Det blir lite crossposting från en gammal tråd, men där var det ingen som spann vidare på mina funderingar. Jag är fortfarande nyfiken:

Jag följde länken och läste om subben som låg i sanden (under vattnet?) i 30 år. Det framgår inte men verk, tavla och visare måste väl vara utbytta eftersom den uppenbarligen inte har hållit tätt? Och borde inte sanden nu leta sig ner i urverket eller fastna mellan visarna, eller är den kanske fastlimmad på något sätt? "He had it sealed with the sand still inside the case, and while it runs perfectly, it is difficult to tell the time. He doesn't mind."
grahamefowlermilsubs-2-jpg.158383

(Fotot hämtat från: http://tudorwatch.hodinkee.com/tudor/2013/10/16/video-the-thirteen-milsubs-of-grahame-fowler)
Hmm, det låter ju konstigt att sanden skulle vara kvar och att den skulle fungera.
Tavlan måste väl ändå vara original? Men den måste ha blivit rengjord.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Topp