• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare på gummi mellan 1-15k. Tips?

181.HF

Breitling
Som rubriken lyder. En dykare på gummi, vilken är finast enligt er?

Är sugen på att hitta någon ball som gör jobbet helt enkelt!
 

Skoskav

Omega
2-Faktor
Oris kan vara besvärliga att byta länk/gummi själv, flera modeller kräver en speciell skruvmejsel med tre vingar.
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Nu säljs ju denna på länk, men det skiter man ju i! SPB151

DSC09682 (1).jpg
DSC09509 (1).jpg
 

Racerfox

Omega
Easy - Fantastiska proportioner och snygg på gummi
C90A08BA-7218-4985-98CE-E58AED5F5371.jpeg
Jag har alltid gått för länk men efter att ha haft strul med handleden och blivit "tvingad" till gummi ett tag så är jag såld på det, otroligt skönt när klockan sitter "fast" utan att sitta "åt".. lite svårt att förklara i text kanske men jag hoppas jag fick frambudskapet:)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gillade verkligen Oris Aquis ...på länk. Gummit är snyggt men gillade tyvärr inte det, men andra gör det så prova.
Oris kan vara besvärliga att byta länk/gummi själv, flera modeller kräver en speciell skruvmejsel med tre vingar.
Det är inte ett dugg besvärligt i fallet Aquis men du måste ha den trevingade mejseln. Saknar man den så är den bara att köpa en från en AD. Klart dom kunnat göra en skruv med typ vanlig insex men i klocksammanhang skall det ju vara lite märkvärdigt. Sant är att insexnycklar kan en en kraft som en mejsel inte gör, folk kan dra sönder det.
 
Topp