• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dykare

Klåpare som förstör uret! Vad var den inne för? När jag köpte den skulle den varit nyligen översedd av urmakare? Datumväxlingen?

Grattis till en riktigt tuff vintagedykare!
Den tappades olyckligt i golvet då jag passerade säkerhetskontrollen i Frankfurt. Tvärdog så jag lämnade in den för rep. Fjädern var bytt plus 4 små hjul och några andra smågrejer. Detta fick jag tillbaks, ni som är mer kunniga kan kanske lista ut vad det rör sig om. Jag har inte koll på exakt vad som hade hänt.
yqe9u2ed.jpg

Doxa är lite udda och skoj, jag har förvisso en ny men samma storlek som många av de äldre 42mm utan krona (bärs som en sub då tavlan är lite mindre). Orange tavla är mitt tips med när det kommer till vintagevarianten :)

Rolex subben är ju en riktig vintageklassiker. Tror dock jag satsar på något lite billigare i ett första skede.
Verkligen grymma förslag ni kommer med. Måste helt klart börja sondera terrängen bättre!

Rolex subben är ju en riktig vintageklassiker. Tror dock jag satsar på något lite billigare i ett första skede.
Verkligen grymma förslag ni kommer med. Måste helt klart börja sondera terrängen bättre!
Vet inte om det nämdes i tråde, men du kan ju prova lillebror Tudor Sub

Ploprofen är 13.80 mm hög medan min DD är 13.35 mm.
Jo, det var väl ett dåligt exempel, och den, om någon, funkar ju att vara så pass hög, just pga proportionerna. Den stora skillnaden med DDn är väl att den har plexit som högsta punkt, jämfört med Ploppen som har en "massiv" stålring som högsta punkt, i form av vridringen.

Oj vilka klockor som kommit upp! . Det här börjar ju bli favorittråden..
Jag adderar en 1970 Seiko dykare med 7005 verk. Billigt och superintressant. Formgivningen är fantastisk. Funderar man på detta så uppstår kärlek; det bästa möjliga till alla oavsett!

nope såg att han inte gjorde det, ber om ursäkt för detta! tack Aurum för upplysningen!

han sålde en 200m, men den heter TG 1000?
Sådan koll har jag inte på tag heuer. Vad jag däremot vet är att 1000 metersdinkorna ser ruskigt välbyggda ut och tyvärr brukar betinga ett lite för högt pris för min del.

nope såg att han inte gjorde det, ber om ursäkt för detta! tack Aurum för upplysningen!

han sålde en 200m, men den heter TG 1000?
Jo, verkar vara lite förvirring runt de där. Modellnamnet verkar vara 1000, och de finns med WR 200, 1000 och ev. ännu fler olika djup... Med reservation för att jag har noll koll på TAG...

Jo, verkar vara lite förvirring runt de där. Modellnamnet verkar vara 1000, och de finns med WR 200, 1000 och ev. ännu fler olika djup... Med reservation för att jag har noll koll på TAG...

Ok. Får kanske slänga ut en WTB snart. Ser ju ut att vara en perfekt sommarklocka om den landar mellan 2000-3000:-. Har inget större behöv utav att den måste vara 1000m.

Vilka fantastiska klockor ni sitter på! Själv letar jag febrilt efter en värdig kandidat. Svårare än jag trodde att hitta en "fin" vintagedykare

Vilka fantastiska klockor ni sitter på! Själv letar jag febrilt efter en värdig kandidat. Svårare än jag trodde att hitta en "fin" vintagedykare
Kan bara instämma med att det inte är helt lätt, i alla fall om man vill ha en som är vattentät och inte betala mer än 10k inkl. ev täthetsservice. Över 10k går det ju betydligt lättare, typ Omega SM300, TudorRolex subs m.fl.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Tillbaka
Topp