Du generaliserar alldeles för mycket. Det finns många modeller. En c70 cab, visst. En Volvo v70, nej.Är en ny Volvo lyx enligt dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du generaliserar alldeles för mycket. Det finns många modeller. En c70 cab, visst. En Volvo v70, nej.Är en ny Volvo lyx enligt dig?
Jupp, oerhört fult.. Onekligen tur att smaken är som baken, annars hade aldrig de här fula skrällena fått pryda någon handled..Och att dem är snygga, tror många håller med mig när jag säger att mycket från VC är oerhört fult. Kan såklart ha fel, smaken är som baken.
Tycker datumfönstren på 47292 är för små men annars är den ruskigt bra. Sjukt tunn också! VC har ju även i vissa av sina platina klockor stygn i armbandet i platina! Sedan har du ju missat en av de bästa de gjortJupp, oerhört fult.. Onekligen tur att smaken är som baken, annars hade aldrig de här fula skrällena fått pryda någon handled..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har själv en Rolex Sub och älskar klockan men är lite trött på alla fanboys som tror att en Rolex är det bästa och lyxigaste som finns. Håller med om att Rolex är bland det bästa man kan köpa i klockväg gällande pang för pengarna men tycker inte att det är speciellt lyxigt. Sorry men det är alldeles för vanligt för att vara riktig "lyx".Ju mer jag funderar desto mer får jag för mig att en del tycker det är coolt att dissa Rolex. Vilket jag inte förstår egentligen. Det är väl bara att hålla med om att det är en riktigt bra klocka. Sen om folk tycker patek Philippe, AP, JC mm är fetare (vilket jag absolut förstår) är det väl bara köpa en. Jag tycker det är på sin plats att visa respekt åt alla dessa fantastiska ur.
Tror inte det handlar om att dissa, tror snarare det handlar om att nyansera. Är snarare så att en del hissar Rolex som om det vore det bästa sedan det skivade brödet.Ju mer jag funderar desto mer får jag för mig att en del tycker det är coolt att dissa Rolex. Vilket jag inte förstår egentligen. Det är väl bara att hålla med om att det är en riktigt bra klocka. Sen om folk tycker patek Philippe, AP, JC mm är fetare (vilket jag absolut förstår) är det väl bara köpa en. Jag tycker det är på sin plats att visa respekt åt alla dessa fantastiska ur.
Hehe, vad gäller körglädje lär du fan ha rätt
Det vet väl alla, iallafall här på KS att Rolex absolut inte är det finaste i klockväg... Eller vem tror det?Jag har själv en Rolex Sub och älskar klockan men är lite trött på alla fanboys som tror att en Rolex är det bästa och lyxigaste som finns. Håller med om att Rolex är bland det bästa man kan köpa i klockväg gällande pang för pengarna men tycker inte att det är speciellt lyxigt. Sorry men det är alldeles för vanligt för att vara riktig "lyx".
Bra. Testa lite andra märken nu.Det vet väl alla, iallafall här på KS att Rolex absolut inte är det finaste i klockväg... Eller vem tror det?
Jupp, oerhört fult.. Onekligen tur att smaken är som baken, annars hade aldrig de här fula skrällena fått pryda någon handled..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Antar att du talar om din högst subjektiva åsikt gällande utseendet de två märkena emellan? Vad gäller den horologiska aspekten är VC definitivt ett rejält steg upp från Rolex, oavsett modell (liksom AP och PP).Trodde diskussionen var vad man skulle köpa efter man prövat Rolex och då kanske ett steg upp i prisklass, dem du visar bild på förutom en (vilken är ful) hör inte hemma i diskussionen. Självklart har VC massvis med snygga klockor men inte ett steg upp från Rolex.
Antar att du talar om din åsikt gällande utseendet de två märkena emellan? Vad gäller den horologiska aspekten är VC definitivt ett rejält steg upp från Rolex..
Den prisklassen? Vi har tex Patrimony och Overseas bland fotona jag la upp som kan anses ligga klassen över dyrare Rolex i stål prismässigt. Det enda du säger är alltså att du tycker de är fulare än Rolex och du har en föreställning om att många andra tycker det samma. Ok, då vet vi det!Läser du inte vad jag skriver?
Nej jag pratar inte utseende mellan märkena, inte heller "den horologiska aspekten" Antar att de flesta vet att VC är bra mycket coolare än Rolex. Men de är inte särskilt älskvärda i den prisklassen (enligt mig) och vad jag tror många andra.
Pratar vi märket som helhet så hade jag självklart valt valfri VC framför valfri Rolex utan prislappar.
Om vi antar att din synvinkel på frågeställningen stämmer bättre än min så vill jag ändra min första post till TS: Köp en![]()
Krogen.Efter Rolex, var går man då?
Håller med, brukar själv irritera mig på när det drabbar folk. Skärpning Palenkovich!Det känns som om tråden har spårat ur något och kanske inte riktigt hjälper trådstartaren längre...
Hahaha där satt den!Krogen.
Fast det beror ju helt på vilken Volvo vi pratar om.
Man kör väl inte en Rolle. Man sitter bak. Och nog fan har man det bättre bak i en rolle än i en BMW.Hehe, vad gäller körglädje lär du fan ha rätt
Om vi snackar premiumkänsla och lyx då![]()