Synd dessa sålde snabbt. NOS är kul.
http://www.network54.com/Forum/207673/thread/1455318966/last-1455381228/View+All
http://www.network54.com/Forum/207673/thread/1455318966/last-1455381228/View+All
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad jag kan utläsa iaf. Pratar om nya.Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Just 32x32 tror jag bara såldes på länk. Ska kika på det, vore intressant - det är helt klart en klocka som jag kan tänka mig i framtiden när solen skiner & skogen är grön.
Samma skit ju! Köp en ljustavlad Zenith El Primero, ni kallar den väl dressig och den skulle komplettera en sub bra.Hahahahaha ja. Gällande vilken klocka jag ska köpa, inte om hans åsikt på mina urvalsgrunder.
Nja, det sitter ett omoddat Sellita SW200 i den - lägger man 30k eller mer på en klocka borde man få ett tekniskt mer intressant urverk eller åtminstone en manufakturkaliber. IWC gör många fina urverk. Kaliber 35110 är inte ett av dom.
http://gripenbro.se/artiklar/watches/rolex-12.html
Kanske kan vara något ändå. Byta rem på den till kroko. Men vilken diameter har den ref? Blir den inte lite liten?
Det dyker upp då o då på köp o sälj, tror det finns 2 uppe till salu nu, med jubilee. Sen kan du alltid komplettera med läderrem om du så vill.
infon jag hittade var ett moddat ETA....konstigt. Men när du säger så, menar du då att verket i en säg 2531.80 är roligare?Nja, det sitter ett omoddat Sellita SW200 i den - lägger man 30k eller mer på en klocka borde man få ett tekniskt mer intressant urverk eller åtminstone en manufakturkaliber. IWC gör många fina urverk. Kaliber 35110 är inte ett av dom.
Har ett par vänner som kör kombon Sub och Portofinon och det funkar ok men det finns trevligare kombos. Portofinon är relativ billig. Den är tämligen hög och låter ganska högt, ETA verk. Skulle hellre rekommendera en begagnad JLC om du inte är sugen på Reverso så kolla på Master serien. Annars är ju Datejust ett grymt alternativ, som dock redan har avhandlats i tråden.Gillar inte Zenithen. Gamla DJ lockar inte heller tyvärr.
Vad tror ni om IWC portofino? Ej chrono.
Omega AT är för lik subben IMO.
Reverso lockar men vill nog ha ett runt ur.
116610LN & 114200 hade varit den moderna drömkombinationen för min del.Funderar själv lite på samma fråga
Har börjat snegla på en OP39 (114300)
infon jag hittade var ett moddat ETA....konstigt. Men när du säger så, menar du då att verket i en säg 2531.80 är roligare?
OK. då förstod jag det rätt. Omega har i det fallet modifierat urverket som även Breitling och Tudor brukar göra, medans iwc här tagit den lite enklare vägen?My bad, jag menar förstås SW300. Varför IWC valt Sellitas klon av ETA 2892-A2 vet jag inte, men den troligaste förklaringen torde vara Swatch-gruppens åtstramningar av leveranser till varumärken utanför gruppen. Urverket i Omega 2531.80.00 (Omega kaliber 1120) är modifierat och bättre i den bemärkelse att verket har en förbättrad uppdragningsmekanism (vilket förklarar varför urverket har 23 stenar jämfört med IWC/Sellita/ETA's 21). IWC 35110 är alltså ett funktionellt omodifierat Sellita SW300. Sammansatt av IWC själva och regulerat till perfektion, vackert dekorerat med vågmönster är det också.
Vänligen
Forumets undersköterska
Fina dom med , men är inte hård nog att bära upp en 34:a , tycker min 114060 är på gränsen116610LN & 114200 hade varit den moderna drömkombinationen för min del.
..och det klankar ingen ner på dig för. Alla är olika och det är bara att acceptera. Eller?Jag köper klockor utifrån ett djupare intresse än "märkes-status". Om status är drivkraften för klockval blir det ju inga roliga inköp.
Nej, alla ska vara exakt som jag...och det klankar ingen ner på dig för. Alla är olika och det är bara att acceptera. Eller?
Gött! Jag ser fram emot när du köper en JLC DSC till mig så att jag kan följa i dina fotspår på riktigt.Nej, alla ska vara exakt som jag.
Oklart ifall jag passar i tomteklänning...Nej, alla ska vara exakt som jag.
30 000?Reverso är ett bra dressar komplement till en sub.
30 000?
Går väl inte att hitta för 30k?Beggad SS Royal Capital.
Köpte min billigare.Går väl inte att hitta för 30k?