• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efter submariner - behöver dressare

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det skulle förvåna mig väldigt mycket. Just 32x32 tror jag bara såldes på länk. Ska kika på det, vore intressant - det är helt klart en klocka som jag kan tänka mig i framtiden när solen skiner & skogen är grön.
Vad jag kan utläsa iaf. Pratar om nya.

Kolla annars den cartier gripenbro har tillsalu. Om den kan duga för dig.
 

J&B

Omega
Som nämnts tidigare, reverso gt är fantastisk och använder själv en till kostym varje dag. Såg att du föredrog runt så kolla master control. Har inte koll
På beg priser men utan komplikationer borde det inte vara något problem tror jag.
 

Ejnork

Cartier
Det dyker upp då o då på köp o sälj, tror det finns 2 uppe till salu nu, med jubilee. Sen kan du alltid komplettera med läderrem om du så vill. :)

Vill helst ha på läder. Box och papper känns också som det kvittar i denna prisklass.

Om man ska ha en något nyare datejust, typ 90 tal. Vad heter den då?
 

Cryssarn

Rolex
Nja, det sitter ett omoddat Sellita SW200 i den - lägger man 30k eller mer på en klocka borde man få ett tekniskt mer intressant urverk eller åtminstone en manufakturkaliber. IWC gör många fina urverk. Kaliber 35110 är inte ett av dom.
infon jag hittade var ett moddat ETA....konstigt. Men när du säger så, menar du då att verket i en säg 2531.80 är roligare?
 

Zingo

Rolex
Gillar inte Zenithen. Gamla DJ lockar inte heller tyvärr.

Vad tror ni om IWC portofino? Ej chrono.

Omega AT är för lik subben IMO.

Reverso lockar men vill nog ha ett runt ur.
Har ett par vänner som kör kombon Sub och Portofinon och det funkar ok men det finns trevligare kombos. Portofinon är relativ billig. Den är tämligen hög och låter ganska högt, ETA verk. Skulle hellre rekommendera en begagnad JLC om du inte är sugen på Reverso så kolla på Master serien. Annars är ju Datejust ett grymt alternativ, som dock redan har avhandlats i tråden.
 
infon jag hittade var ett moddat ETA....konstigt. Men när du säger så, menar du då att verket i en säg 2531.80 är roligare?

My bad, jag menar förstås SW300. Varför IWC valt Sellitas klon av ETA 2892-A2 vet jag inte, men den troligaste förklaringen torde vara Swatch-gruppens åtstramningar av leveranser till varumärken utanför gruppen. Urverket i Omega 2531.80.00 (Omega kaliber 1120) är modifierat och bättre i den bemärkelse att verket har en förbättrad uppdragningsmekanism (vilket förklarar varför urverket har 23 stenar jämfört med IWC/Sellita/ETA's 21). IWC 35110 är alltså ett funktionellt omodifierat Sellita SW300. Sammansatt av IWC själva och regulerat till perfektion, vackert dekorerat med vågmönster är det också.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Cryssarn

Rolex
My bad, jag menar förstås SW300. Varför IWC valt Sellitas klon av ETA 2892-A2 vet jag inte, men den troligaste förklaringen torde vara Swatch-gruppens åtstramningar av leveranser till varumärken utanför gruppen. Urverket i Omega 2531.80.00 (Omega kaliber 1120) är modifierat och bättre i den bemärkelse att verket har en förbättrad uppdragningsmekanism (vilket förklarar varför urverket har 23 stenar jämfört med IWC/Sellita/ETA's 21). IWC 35110 är alltså ett funktionellt omodifierat Sellita SW300. Sammansatt av IWC själva och regulerat till perfektion, vackert dekorerat med vågmönster är det också.

Vänligen
Forumets undersköterska
OK. då förstod jag det rätt. Omega har i det fallet modifierat urverket som även Breitling och Tudor brukar göra, medans iwc här tagit den lite enklare vägen?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Sträck budgeten lite så får du in en Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille, bra dresskompliment till Sub-C
image.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag gillar sportdressare, gärna med ett fint skinnband. T ex Breitling Navitimer, Zenith El Primero och någon trevlig JLC.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
just nu skulle jag nog slagit till på den GS kvarts som ligger här på KS. 9k, på läder blir den perfekt som dressare. Tycker jag iaf.
 
Topp