29:48SWE
Basic
Bra tips!Stoff o still. Fanns mycket att välja på.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra tips!Stoff o still. Fanns mycket att välja på.
![]()
Blev ju riktigt bra, snyggt!Jag blev ju lite inspirerad av den här tråden så jag pysslade ihop en egen bricka.
Material:
1 st tavelram som inte användes längre (kan vara inköpt från IKEA för länge sedan men är inte säker)
1 st kuddfodral i mörkgrå bomullsammet (Sanela 50x50 från IKEA 79 kr)
Stoppning på rulle ca 1 cm tjockt (okänt ursprung)
En bit styv kartong - typ baksidan från ett spiralblock
4 st små "möbeltassar"
Klippte ut sammeten från kuddfodralet, ungefär ramens storlek plus någon cm på varje sida. Plockade isär ramen. Satte sedan ihop allt i följande (omvänd) ordning:
sammet, 2 lager med vaddering, glasskiva (följde med ramen), kartong
Jag använde inget lim utan såg bara till att kartongskivan precis passade in i ramen så att allting i princip kunde tryckas och klämmas fast. Totalt tidsåtgång ca 10 min. Grymt nöjd med resultatet!
![]()
![]()
![]()
![]()
Blev ju grymt för pengarna, lite mörk bets på ramen hade nog gjort susen ocksåGjorde ett försök, till nästa gång ska jag nog dock köpa riktig stoppning.
Men för den totala kostnaden av 25 kronor och en kvarts tid så blev det helt okej!
![]()
Det hade den nog gjort, till mitt försvar så såg ramen finare ut i loppisens dunkla mörkerBlev ju grymt för pengarna, lite mörk bets på ramen hade nog gjort susen också![]()
Har inte heller så bra koll på styrkan men det är något man bör vara lite försiktig med. Jag har servat ett gäng dam rolex och det är inte ovanligt att skruvar och andra delar är starkt magnetiserade. Gissningsvis för att kvinnor oftare bär armband med magnet på samma arm som klockan. Eller så är det nåt annat som påverkat domAng att ha telefonen nära klockan. Är det inte risk för magnetisering då nyare telefoner innehåller en magnetring för trådlös laddning. Även vissa fodral, skal och högtalare innehåller magneter.
Jag kanske är ute och cyklar då jag inte vet styrkan på magneterna.
Ja det förstår jag, kul med återbruk!Det hade den nog gjort, till mitt försvar så såg ramen finare ut i loppisens dunkla mörker![]()