Hmm, söker du på ”Omega” i rubrikfältet får du fler träffar än om du söker på ”Rolex”.
Önskan till ett eget rolexforum beror nog enbart på rolexhysterin som härjar just nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm, söker du på ”Omega” i rubrikfältet får du fler träffar än om du söker på ”Rolex”.
Eller också är det så att vissa stör sig mer på Rolex-trådar. Frågan om Rolex-dominansen är ju inte direkt ny, utan lika gammal som forumet (egentligen äldre, då det även gnälldes på gamla gula TTT över att alla trådar handlade om Rolex).Mängden kombinerat med aktiviteten går inte ens att jämföra..
Se ovan. Man måste vara smått blind för att inte märka skillnaden i synlig mängd på trådar och aktivitet i desamma.
Men som sagt; jag är inte för ett subforum till Rolex.
Det är ju lite sådär i största allmänhet.Eller också är det så att vissa stör sig mer på Rolex-trådar. Frågan om Rolex-dominansen är ju inte direkt ny, utan lika gammal som forumet (egentligen äldre, då det även gnälldes på gamla gula TTT över att alla trådar handlade om Rolex).
Det är medlemmarna som fyller KS med innehåll. Bara att starta trådar om det man vill diskutera, i stället för att ifrågasätta att andra gör just det![]()
Om det inte finns ngt kul kanske man ska byta hobbyDet är ju lite sådär i största allmänhet.
"fan vad tråkigt det är med Rolex.. Men vad annars finns det att läsa/skriva om?"
"fan vad tråkigt det är med Rolex.. Men vad ska jag annars köpa? Finns ju inget kul"
Eller också är det så att vissa stör sig mer på Rolex-trådar. Frågan om Rolex-dominansen är ju inte direkt ny, utan lika gammal som forumet (egentligen äldre, då det även gnälldes på gamla gula TTT över att alla trådar handlade om Rolex).
Det är medlemmarna som fyller KS med innehåll. Bara att starta trådar om det man vill diskutera, i stället för att ifrågasätta att andra gör just det![]()
Det jag stör mig på i Rolex trådarna är den "börshysteri" som råder!
Jag uppmanar rena spekulanter att hålla sig till just börsen.
Det är grymt tröttsamt att snart sagt varenda en ska ha allas försäkran att just deras klockinköp inte kan minska i värde, förbannat tröttsamt!
Det jag stör mig på i Rolex trådarna är den "börshysteri" som råder!
Jag uppmanar rena spekulanter att hålla sig till just börsen.
Det är grymt tröttsamt att snart sagt varenda en ska ha allas försäkran att just deras klockinköp inte kan minska i värde, förbannat tröttsamt!
Det är bara att välja "bevaka" så har du den funktionen.En tanke (om det är möjligt, eller det kanske redan går att göra?) är att man kan "pinna" sina egna trådar så dom alltid hamnar högst upp.
Precis det här, när klockan som placerings objekt blir överordnad intresset för själva klockan så ruttnar många. Borde kanske ligga i lifestyle. Sen är gränsen svår att dra, jag tjurar också över priserna på Rolex, men mest för att jag inte har råd att köpa de Rolex jag vill ha![]()
Det handlar inte om svaghet i ekonomi, we are way past that. Det handlar snarare om girigheten i att tjäna en enkel hacka..Tror snarare det handlar om en svaghet i folks ekonomi. Vissa har helt enkelt inte råd att förlora några större summor på en klocka.
Det handlar inte om svaghet i ekonomi, we are way past that. Det handlar snarare om girigheten i att tjäna en enkel hacka..
Ja, men de som ska "tjäna en hacka" har väl inte behov av att ställa frågor kring det i tid och otid. De vet vad de ska göra.
Fast då får man vara notiser om det? Jag tänkte en funktion som gör att vissa ämnen alltid ligger överst likt de klistrade ämnena.Det är bara att välja "bevaka" så har du den funktionen.
Om det blir ett nytt krig..Sen har du alla de som hakar på trender, de tar gärna råd och har en hand att hålla i, oavsett aktier eller klockköp.
Det finns inga garantier, rätt som det är startar NATO ett nytt krig och lågkonjunkturen är ett faktum.![]()
Det roliga är att även denna tråden är en Rolex tråd![]()
Om det blir ett nytt krig..
.. kommer då militär klockor hålla värdet bäst?
![]()
Harrejävlar!Fast det är ju inte ett dugg roligt eftersom poängen med tråden inte är att gnälla på mängden Rolex-trådar. Poängen är att mängden Rolex-trådar motiverar ett subforum, ett argument vilket denna tråd om något ytterligare bidrar till.
Har absolut inget emot Rolex, men man skulle ju slippa se alla nystartade Rolextrådar som till 95% kvalar in i någon redan befintlig tråd. Finns ju trådar för alla modeller redan. Frågor som passar in i gällande modelltråd bör ju ställas där och ej som nystartad tråd. Det är lika tråkigt som klockskvalpandet på köp&sälj och säkert en av orsakerna till att många vill se Rolex i ett subforum.Jag tror att de som just nu önskar ett subforum för Rolex kommer, om det skulle bli verklighet, tycka att det blev lite väl dött och tråkigt i den vanliga forumdelen. Ungefär som att man nu går in på köp&sälj och tycker det är tråkigt för att samma klockor skvalpar runt dag ut och dag in .
Men det beror väl mer på att folk startar en massa trådar som egentligen kunde passa in i redan befintliga...kommer men tillrätta med det blir det kanske mindre viktigt med ett Rolex subforum...Har absolut inget emot Rolex, men man skulle ju slippa se alla nystartade Rolextrådar som till 95% kvalar in i någon redan befintlig tråd. Finns ju trådar för alla modeller redan. Frågor som passar in i gällande modelltråd bör ju ställas där och ej som nystartad tråd. Det är lika tråkigt som klockskvalpandet på köp&sälj och säkert en av orsakerna till att många vill se Rolex i ett subforum.
Absolut, håller med dig till fullo där. Trådstarter kanske skulle modereras något hårdare och eventuellt flyttas eller tas bort om tråd redan finns.Men det beror väl mer på att folk startar en massa trådar som egentligen kunde passa in i redan befintliga...kommer men tillrätta med det blir det kanske mindre viktigt med ett Rolex subforum...