• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Elcykel!

Shengmilo MX03. Hyfsat billig kinagrej. Haft lite problem med den som väntat typ. Men när den väl funkar: wow! Haft otroligt kul ute i skogen vid havet senaste två dagarna.
20220621_153855.JPG

Vad säger elcykel-gänget om TENWAYS CGO600?
Ganska dålig batterikapacitet som inte går att plocka av men bra pris på cykeln.

Ping @Bergets

Ganska dålig batterikapacitet som inte går att plocka av men bra pris på cykeln.

Ping @Bergets
Rätt billig. Den typen av elsystem brukar i min erfarenhet vara rätt klen (Med det sagt så har jag inte jättestor erfarenhet utav Mivice M070)

Det lönar sig oftast att köpa cykel i butik, man kan känna och klämma och när problemen uppstår så har man ett ställe att vända sig till. Onlinebutiker brukar vara desto svårare.

Ping @Bergets
Jag var sugen på den där förut så kollat en hel del. Finns massvis med recensioner av den där på youtube :) Jag har kollat igenom de flesta. Nu vet man ju inte hur många som är sponsrade osv. men hört och läst mycket positiva saker. Rem och väger 15kg låter bra.

Ska du bara ha den som pendlarcykel på asfalt till jobbet eller affären exempelvis tror jag den duger bra.

Ang. Onlineköp så beror det ju på företaget. En stor anledning till att de kan ha lägre pris är ju just pga. att de bara säljer online. Kollade upp exempelvis ride1up som är en liknande typ av cykel och det var massa negativt om det företaget. Men har för mig att det var bra recensioner på Tenways. Kolla upp vad folk tycker om företaget. Har de bra kundservice ser jag inga nackdelar med att köpa online (bara ekonomiska fördelar) särskilt på den där då det finns få som har Belt drive och väger så lite.

Jag har själv haft strul med specifikt en del på mitt batteri som gått sönder två gånger. Båda(!) gångerna skickade de fel del först för de skickade till fel cykel så jag fick vänta drygt två veckor extra båda gångerna för det skickas från Kina... Men är väl sånt man får räkna med tyvärr. Nu ska dock problemet vara fixat hoppas jag och den har rullat kanonbra senaste dagarna. De skickade pengar till mig för vad det kostade att byta delen också. Liknande cykel som jag har från svensk butik kostar dubbla priset.
Screenshot_20220722-202847~2.png

Vad finns det för modell som lämpar sig bra för både någon som är 168 samt 187? Tanken är att köpa en elcykel och då vill både jag och hustrun kunna använda den. Har dock ingen lust/behov att ha två st cyklar i nuläget varför jag nu är på jakt efter en bra unisex cykel. @Bergets ? :) Budget ~25k
Tacksam för tips :)

Två kandidater just nu

Senast ändrad:
Vad finns det för modell som lämpar sig bra för både någon som är 168 samt 187? Tanken är att köpa en elcykel och då vill både jag och hustrun kunna använda den. Har dock ingen lust/behov att ha två st cyklar i nuläget varför jag nu är på jakt efter en bra unisex cykel. @Bergets ? :) Budget ~25k
Tacksam för tips :)

Två kandidater just nu
Lifebike är ingen bra cykel - håll dig borta från den

däremot är ecoriden riktigt bra, kan du hitta e6000 till ett bra pris så har den en lite kraftigare motor och ett större batteri

Annars är trek Verve +2 riktigt bra, dock utan fotbroms och utan korg (något sportigare) - den har Mik-fäste bak (snabbfäste för korg)
Bosch preformance-line motor som är riktigt bra!

Även Batavus Luca är en fin modell

Lifebike är ingen bra cykel - håll dig borta från den

däremot är ecoriden riktigt bra, kan du hitta e6000 till ett bra pris så har den en lite kraftigare motor och ett större batteri

Annars är trek Verve +2 riktigt bra, dock utan fotbroms och utan korg (något sportigare) - den har Mik-fäste bak (snabbfäste för korg)
Bosch preformance-line motor som är riktigt bra!

Även Batavus Luca är en fin modell
Tack för tipsen. Ska se om jag hittar något bra nu under black week/friday :)

Stålhästen e-prima, mittmotor, med Motor och batteri från Bafang.

20 papp och 80nm motor lockar lite.
Frugans E-karin är ju sjukt slö med 40nm.

Bu eller bä @Bergets?

Stålhästen e-prima, mittmotor, med Motor och batteri från Bafang.

20 papp och 80nm motor lockar lite.
Frugans E-karin är ju sjukt slö med 40nm.

Bu eller bä @Bergets?
Jag hade personligen inte köpt en stålhästen, - kinesiska cyklar. Jag kollade bilder på e-prima'n den verkar ha bafangs gamla batteri (som många andra märken slutade använda för 5år sedan)

Den är säkert inte "dålig", men jag tror inte kvalitén mäter sig med europeiska eller amerikanska märken sett till val av komponenter, slitdelar osv.

Tillbaka
Topp