• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elektriker sökes akut!!

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Frun genomskådade min genväg med tunnare bygel..!!
Skit! Ut i förrådet och jaga kabel.
Blev denna istället, bör väll funka?

image.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Underbar gördetsjälv tråd.
Ser fram mot nästa -akut:jagskahoppafallskärmhurfanpackarjagfallskärmstråden.
Om jag måste klaga på något så är det att ni inte kunde vänta till fredagkväll så man kan beundra tråden under själ(v)medicinering!:bag::blackalien::pirate::):wtf:
 

MariaE

Panerai
Det är alltså i denna tråd jag kan få support på Eons luftströmstjottafräskabel som ligger över vår tomt och gör att vi har en väldigt sval stuga?
Nån som kan guida mig i hur jag lappar ihop trådändarna och får tillbaks värme och ljus i stugan? :D
 

jhm

Panerai
Det är alltså i denna tråd jag kan få support på Eons luftströmstjottafräskabel som ligger över vår tomt och gör att vi har en väldigt sval stuga?
Nån som kan guida mig i hur jag lappar ihop trådändarna och får tillbaks värme och ljus i stugan? :D


Jag kan guida dig; rör den inte så slipper du åtal. :)
 

BOTL

Panerai
Och detta är anledningen till varför arga Snickaren är ett tv-program :D

Lägg ett par hundralappar på en yrkesman så slipper man ångest och nerbrända hus, jag gör inte ett skit hemma. Den som har en utbildning ska få använda den, slipper man gissa sig fram.
 

jhm

Panerai
Och detta är anledningen till varför arga Snickaren är ett tv-program :D

Lägg ett par hundralappar på en yrkesman så slipper man ångest och nerbrända hus, jag gör inte ett skit hemma. Den som har en utbildning ska få använda den, slipper man gissa sig fram.


Jag gör allt hemma, utom el och vvs. :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Så jäkla bra tråd. Nu ska jag logga in på renoverasjälv.nu och be om hjälp med balanshjulet på mitt ETA-verk... ;)
 

BOTL

Panerai
Skulle inte tro det. Har byggt åt både mig själv och andra i snart 25 år, med lyckat resultat varje gång.

Jag kan såklart inte uttala mig om någon specifik vill dock hoppas att en hantverkare eller någon med utbildning kan något mer än gemene man. Det är också svårt att se vart man gjort fel osv utan massa erfarenhet sen bör yrkesmännen vara mer effektiv. Kanske kan vi bygga varsin klocka också med instruktioner och tid men man får hoppas urmakarna kan något mer än den utan utbildning.
 

jhm

Panerai
Jag kan såklart inte uttala mig om någon specifik vill dock hoppas att en hantverkare eller någon med utbildning kan något mer än gemene man. Det är också svårt att se vart man gjort fel osv utan massa erfarenhet sen bör yrkesmännen vara mer effektiv. Kanske kan vi bygga varsin klocka också med instruktioner och tid men man får hoppas urmakarna kan något mer än den utan utbildning.


Det du har rätt i, är att man måste ha rätt kunskap. Med rätt kunskap brukar den stora skillnaden mellan en yrkeshantverkare och någon som inte har det som yrke, vara hastigheten det tar att utföra jobbet, inte nödvändigtvis kvaliteten på jobbet. Har man inte rätt kunskap, bör man inte ge sig på ett jobb, oavsett inriktning. :)
 

MariaE

Panerai
Jag kan guida dig; rör den inte så slipper du åtal. :)

Kände inte för att bli självlysande så Eon (one) fick komma hit o fixa ledningarna. Idag har jag även lärt mig vad en huvudsäkring är, tydligen var jag inte ens betrodd att byta den. Min lillebror som är elektriker nämnde något om att folk som torkar vindränkta datorer i öppna spisen inte är betrodda att ens byta en propp...
Till mitt försvar så vill jag påpeka att elementen hade varningstexten "får ej övertäckas".. och då återstod bara kaminen...

Som sagt, man är bra på olika saker i livet...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Bästa tråden på länge, roten ur alla lösningar är klockintresse/klocksnack.
Saknade lite joules/ohms lag, sedan hade tråden varit fulländad
 
Topp