Magnus Ö-o
Basic
Tänkte att detta kunde inspirera fler eftersom det är en hempulavdelning och tvätta gör vi alla. Nåja efter att alldeles för många ggr stått med pensel böjd över en liten glasburk med nafta eller IPA tänkte jag att det var dags för en egen tvätt. Har fått hem korgar, glasburkar och motor men väntar på styrningen. Siktar på att bygga ställning i helgen om tid ges. Tanken är en stegmotor som kör en stund åt ena hållet och sen stannar och byter riktning i en förvald tid. Sen snurrar man rent korgarna och byter burk manuellt. Tänker mig en tvätt och tre skölj och sist värme och tork. Initialt blir det nafta som tvätt och ipa som skölj sen får vi se vilka medel som gäller. (Vore ju skönt att få med balans och gånghake i tvätten med). Stöter det inte på några stora komplikationer så landar budget strax under 2000. Kan erkänna att jag kikat och fått idéer genom att titta på kiwi tvätten på kickstarter. Korgarna testas nu i pelarborren men ett test verk.
Storleken blir ca 30cm i dia med 5 positioner. Kan ev bli mindre och man byter burkar istället men det får testas mer.
Och en vanlig stegmotor fördrivningen.
Återkommer löpande allt eftersom arbetet fortskrider. Nu väntar jag mest på styrningen från kina och då troligen början på maj.
Kom gärna med synpunkter och ideer på upplägget mm.
Var köper ni tvätt och sköljmedel och vad skall man tänka på? Givetvis även vilka ni köper?
Storleken blir ca 30cm i dia med 5 positioner. Kan ev bli mindre och man byter burkar istället men det får testas mer.
Och en vanlig stegmotor fördrivningen.
Återkommer löpande allt eftersom arbetet fortskrider. Nu väntar jag mest på styrningen från kina och då troligen början på maj.
Kom gärna med synpunkter och ideer på upplägget mm.
Var köper ni tvätt och sköljmedel och vad skall man tänka på? Givetvis även vilka ni köper?