• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En fin omega.

Newbadboy

Breitling
Blev erbjuden att köpa en Omega från ett dödsbo. Det är en klocka som man fick för 25år i tjänst. Öresundsvarvet är ingraverat på baksidan. Det är en Constallation chronometer quartz. Guldpläterad. Kvittot säger att den är uttagen 1983.
Det står även 1333 på boetten.
Vad tycker ni det är rimligt att betala för klockan? Den är i mycket bra men inte perfekt skick.
 

Bilagor

  • DSC_0190.JPG
    DSC_0190.JPG
    288.2 KB · Visningar: 142
  • DSC_0189.JPG
    DSC_0189.JPG
    317.4 KB · Visningar: 159

holma20

Panerai
Tror att det är stämgaffel i dessa ,
du ska nog vara ganska försiktig med denna modell då de är dyra att laga om de blir knas.
Kul att kvittot finns kvar inte så vanligt :)
Skulle säga att 2500:- känns rimligt för klockan sen höjs ju givetvis värdet med kvitto..
Vad begär dom?
 

Newbadboy

Breitling
Det är min frus farfars klocka och de begär eg inget utan litar på att jag lyckas hitta ett rimligt pris.

Förklara gärna vad stämgaffel innebär?
 

Newbadboy

Breitling
På kvittot är guld på stål ikryssat. Även double finns att välja på kvittot men det är ju då tomt. Detta innebär att det är en tjockare beläggning?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Inte stämgaffel utan "vanlig" quartz, dock ett rätt fint verk. Tycker också 2500:- känns som ett vettig pris.
 

Newbadboy

Breitling
Jag tycker verket är super fint. Sen tycker min fru att det är smidigt med en fin klocka som går batteri. Då är den väldigt praktiskt helt enkelt.
 

holma20

Panerai
Det är min frus farfars klocka och de begär eg inget utan litar på att jag lyckas hitta ett rimligt pris.

Förklara gärna vad stämgaffel innebär?
Lite invecklat men är det stämgaffel så märker du det på visaren den flyter som ett mekaniskt verk och tickar inte som Quartz,

Men som övre tala skrev står de ju Quartz...
missa de helt , brukar stå typ f 300hz eller dylikt om det är stämgaffel:)
 
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
1333 är fina stora robusta verk men spolen är svagheten och är ofta sönder men de är lätta att byta. Omega använde ofta undermåliga boetter som släppte in fukt så man hittar all för ofta klockor med mycket rost på urverken men denna boett ser lite extra ordentlig ut.
 
Topp